دکتربهروزشهسواری:یکی ازبزرگترین تفاوت بین ورزشکاران حرفه ی و آماتور را می توان طرز تفکر وسطح آگاهی آنان دانست.مسلما همگان واقفید:هر قدر سطح آگاهی ورزشکاران بالاتر باشد در رشد وپیشرفت آنان بی تاثیر نخواهد بود،زیرا ورزشکاران با رعایت وپا یبندی براصول و قوانین حرفه ی، خود را متمایز از ورزشکاران آماتور می کنند.

تفاوت ورزشکارحرفه ی و آماتور، قسمت اول

 ورزشکاران حرفه ی با بهرمندی از علم روز دنیا و با بکارگیری افراد متحصص در عرصه ورزشی سطح آگاهی خود را دررشته ورزشی که فعالیت دارند را ارتقاء داده و به رشد و پیشرفت شان قوت می بخشند.

 در نتیجه : سطح آگاهی بالاتر........عملکرد بهتر..........نتایج مطلوب تر

اما برخلاف تصورات دوران ورزش حرفه ی را می توان بسیار سخت وطاقت فرسا نامید،از آنجایی که ورزشکاران حرفه ی نسبت به تعهدات در یک چهارچوب قوانین واصول خاص زندگی می کنند،و از محبوبیت و شهرت فراوانی برخودارند بیشترمورد توجه همگان قراردارند، از این رو بسیار می بایست مراقب رفتار و کردارشان باشند،چه بسا که می تواند کوچکترین خطا برایشان بسیارگران تمام شود.و در این مواقع روانشناسان بسیار به آنان کمک می نمایند تا با آگاهی بالاترو آشنایی هر چه بیشتر، با رعایت قوانین حرفه ی کمتر در حاشیه قرار بگیرند ودچار شرایط بحرانی می شوند. 

اگربه اغلب مصاحبه های ورزشکاران پس از کنارگیری از ورزش توجه کنید آنان بیشتر اذعان داشته اند می خواهند بیشتر اززندگی شان لذت ببرند زیرا خیلی از تعهدات شان فارغ می شوند، نمونه: خواب در راس ساعت، اردو های پر فشار و خیلی موارد دیگر. نا گفته نماند :که هرگز نا برده رنج به گنج نخواهد رسید،پس خیلی باید زحمت کشید تا حرفه ی شد وحرفه ی ماند.همانطوری که ورزش روز دنیا در حال پیشرفت است و شرایط ها بسیار تغییر کرده است.

همه این مواردها نشان از پیشرفت جوامع ورزشی جهان در راه حرفه ی شدن است، چه بسا که اکنون ورزش حرفه ی تبدیل به یک تجارت پر سود گشته است وهمه در تلاشند برای پیشرفت هرچه بهتروبیشتر از تمام پتانسیل و امکانات موجود بهرمند شوند ودراین بازار سهم  بیشترداشته باشند. به امید روزی که ورزش کشور عزیزمان در بالاترین سطح حرفه ی قرار گیرد.

نویسنده :

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید