دبیر کل سازمان ملل در نشست عمومی سازمان ملل به مسائل کرونا، تغییرات آب و هوایی و صلح جهانی پرداخت.

گوترش: در آزمون اخلاقی توزیع واکسن کرونا رد شدیم

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مجمع عمومی سازمان ملل، دقایقی پیش با سخنرانی  آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد آغاز شد.

دبیر کل سازمان ملل در سخنرانی افتتاحیه هفتاد و ششمین دوره نشست های مجمع عمومی این سازمان در ابتدا به مسئله مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا پرداخت و گفت: «بیش از ۹۰ درصد از ساکنان کشورهای آفریقایی، دوز اول واکسن کرونا را هم دریافت نکرده اند. ما اگرچه در آزمون عملی و آزمایشگاها موفق شدیم، اما در این آزمون اخلاقی رد شدیم.»

او در ادامه با اشاره به اینکه کرونا و بحران‌های آب و هوایی شکنندگی جوامع را نشان می‌دهد، گفت: «تغییرات آب و هوایی باعث بروز فجایع جهانی شده و انتشار گازهای گلخانه‌ای تا قبل از سال ۲۰۳۰ تا ۱۶ درصد افزایش می‌یابد. اگر وعده‌ها تبدیل به واقعیت در زندگی انسان‌ها نشود، هیچ سودی ندارد.»

گوترش در ادامه ناآرامی‌ها در افغانستان، یمن و اتیوپی را باعث ناکامی تلاش‌ها برای صلح عنوان کرد و گفت: «باید برای تقویت تلاش‌ها جهت برقراری صلح در افغانستان تلاش کنیم و با ارائه کمک‌ها از زنان در آن کشور حمایت کنیم.»

دبیر کل سازمان ملل همچنین تاکید کرد که سران رژیم صهیونیستی و فلسطینی را به از سرگیری تلاش‌های صلح تشویق می‌کند.

او همچنین اعلام کرد که شکافی در جامعه جهانی وجود دارد که به همکاری‌های بین المللی ضربه می‌زند و مانع از آن می‌شود که شورای امنیت بتواند به وظایفش عمل کند.

گوترش همچنین خاطرنشان کرد: ما متعهد هستیم که کمک‌های بین المللی را برای امنیت و توسعه منطقه در مناطقی مانند یمن، لیبی و سوریه بسیج کنیم.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید