این بخشنامه به بانک‌ها ابلاغ شده که هنوز از سوی آن‌ها اجرا نشده است و در ماه‌های آینده اجرا خواهد شد.

جزییات محدودیت جدید بانک مرکزی برای کارت به کارت

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی در راستای مقابله با قمار، بخشنامه‌ای به بانک‌ها ابلاغ کرده است که در پی آن هر فرد روزانه می‌تواند فقط ۲۰ تراکنش واریزی داشته باشد.

امروز بانک مرکزی به بیان اقدامات خود برای مقابله با قمار و شرط بندی سایبری پرداخت. در کنار سه الگوی اصلی اقدامات بانک مرکزی مبنی بر رصد و شناسایی هوشمند مجاری قمار، مشارکت با قوه قضائیه و پلیس فتا، اقدامات آگاهی رسانی، تشویقی و تنبیهی که برای مقابله با قمار صورت می‌گیرد.

مهران محرمیان - معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی - امروز در نشستی خبری ضمن تشریح مجموعه اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با قمار، اعلام کرد که بخشنامه‌ای برای اعمال محدودیت در تراکنش‌های واریزی به بانک‌ها ابلاغ شده است و در پی آن هر فرد با کد ملی خود روزانه تنها ۲۰ تراکنش و ماهانه ۸۰ تراکنش واریزی می‌تواند داشته باشد.

وی افزود: این بخشنامه به بانک‌ها ابلاغ شده که هنوز از سوی آن‌ها اجرا نشده است و در ماه‌های آینده اجرا خواهد شد.

محرمیان تاکید کرد: الزام هر کد ملی به انجام ۲۰ تراکنش واریزی در روز، موجب می‌شود تا افراد با داشتن چند کارت بانکی هم نتوانند بیشتر از این محدود تراکنش واریزی انجام دهند.

کد خبرنگار: ۱۴
۱۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • حسن IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    7 1
    در راستای همین پیشنهاد، پیشنهاد می شود کارت های بانکی در اختیار بانک مربوطه قرار گرفته و صاحب کارت برای واریزی به بانک مراجعه کرده و با ارائه مستندات لازم و معتبر از دادگاه یا در موارد خاص دیوان عالی کشور، طی گفتگو با رئیس بانک( البته می توان از وکیل قانونی نیز بهره برد) موافقت ایشان را گرفته و سپس همراه نماینده بانک به پای عابربانک مراجعه و کارت به کارت نمونه و درنهایت کارت مجددا در گاوصندوق بانک قرار گیرد.
  • ممل IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    3 1
    هرروزحلقه رابرای مردم تنگ ترمیکنن،مدیریت بلدنیستند ،باعث اذیت مردم میشن
  • ناشناس IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    5 4
    بالاخره نظام بانکی داره نظم پیدا می کنه
  • مسعود IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    7 0
    بجای این کارها به کارت های بانکی و اعتبار سنجی افراد جامعه برسید تا این همه مشکل مردم نداشته باشند...چرا هر بانکی به خودش اجازه میده برای خودش انواع کارت صادره کنه و این همه به ملت هزینه تحمیل کنند...بابا من یک ایرانی هستم و فقط برای دسترسی به حساب‌های خودم فقط یک کارت نیاز دارم.اینو باید بری به کی بگی.من حقوق بگیر دولت هستم چرا باید موقع وام گرفتن ضامن ارائه کنم خیلی خنده داره.خب با این شیوه مستقیم اقساط از حقوق من کم بشه. میدونید چقدر مشکلات با این شیوه حل میشه و از کاغذ بازی بانک‌ها کاسته میشه و پرونده های بانکی
  • بیشانس IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    2 0
    وقتی مافقیربیچارهها پولی برای یک وعده غذای گرم نداریم پولمون کجاست که 20واریزی یا80تراکنش داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید