بندرعباس به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب و قرارگرفتن ان در کنار خلیج فارس ، باعث شده تا به عنوان منبع ماهی و میگو و دیگر ابزیان استفاده بشود.

آشنایی با سوغات بندرعباس با خرید بلیط چارتری

استان هرمزگان که نام یکی از استان های جنوبی ایران است که  در شمال تنگه هرمز واقع شده و یکی از قطب های گردشگری و اقتصاد ایران است ، مرکز این استان بندرعباس می باشد.در این مطلب از اس چارتر قصد داریم تا شما را با سوغات بندرعباس اشنا کنیم همچنین برای سفر به این  کلانشهر  می توانید بلیط چارتر مشهد بندرعباس تهیه کنید و از سفر خود لذت ببرید.

خرمای بندرعباس

بندر عباس خرماهای بسیار خوش طعم و مرغوب دارد این شهر به دلیل اب و هوای گرم و خشکی که دارد مکان بسیار مناسبی برای کاشتن خرما فراهم اورده است. شهرستان های حاجی آباد، میناب، رودآب که در نزدیکی بندرعباس قرار دارد از تولیدکنندگان خوب خرمای استان هستند .جالب است بدانید سالانه حدود 20 درصد از خرمای هرمزگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس ، اروپا ، اسیای میانه و امریکا صادر می شود و بخش کمی از ان برای مصرف داخلی است ، و درجه ی دو و سه ان را برای فراورده هایی چون چیپس خرما ، عسل خرما ، شیره ی خرما استفاده می کنند.

ماهی و میگو

بندرعباس به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب و قرارگرفتن ان در کنار خلیج فارس ، باعث شده تا به عنوان منبع ماهی و میگو و دیگر ابزیان استفاده بشود.از همین رو شغل بسیاری از مردمان بومی بندرعباس ماهیگیری است و به همین شغل مشغول هستند.از ماهی هایی که می توان به ان اشاره کرد ماهی ساردین، هامور، میش ماهی، سرخو، ماهی تن است.همچنین میگو که از غذاهای دریایی سرشار از اهن ، فسفر کلسیم و انواع ویتامین ها است در بندرعباس می توانید ان را تهیه کنید.

گواوا یا زیتون

گواوا نوعی میوه ای استوایی است که در ایران نایاب است البته اگر بخش های جنوبی را فاکتور بگیریم ، اگر از سمت شمال کشور به بندرعباس سفر کنید می توانید این میوه های استوایی و یا گواوا را تهیه نمایید.نکته دیگر این است که در بندرعباس به این میوه زیتون می گویند در صورتیکه هیچ شباهتی به زیتون ندارد و بیشتر شبیه انبه ، طالبی و گلابی است.

مرکبات

معروف ترین مرکبات بندرعباس عبارتند از : نارنگی، پرتقال، لیمو لیسبون، لیمو شیرین، نارنج، گریپ فروت و لیموترش همچنین انبه میناب هم در بندرعباس وجود دارد که بسیار خوشمزه می باشد برای تهیه این مرکبات خوشمزه می توانید در اولین فرصت بلیط چارتری گرفته و به بندرعباس سفر کنید.

آشنایی با سوغات بندرعباس با خرید بلیط چارتری

صنایع دستی حصیری

همانطور که می دانیم هر شهر و استان صنایع دستی خودش را دارد که بندرعباس هم جزو همین دسته می باشد و می توانید صنایع دستی این شهر را برای خانواده یا دوستانتان تهیه کنید.به دلیل وجود داشتن نخل های خرما که تعدادشان زیاد است از این حصیرها لوازمی چون وسایل کاربردی اشپزخانه و سبد های تزئینی درست می کنند که تمامی این ها به جز کیفیت بالا ، زیبایی خاصی دارد.

صنایع دریایی

صنایع دریایی بندرعباس  صدف می باشد شاید برای ما این صدف کاربرد نداشته باشد اما جالب است بدانید مردمان بندرعباس از این صدف ها وسایل زیبا و تزئینی می سازند که می شود گفت فکر اقتصادی دارند.

گلابتون دوزی

در زمان های گذشته زرددوزی را  بر روی پارچه های رنگی انجام می دادند اما در حال حاضر از طلا کمتر استفاده می شود ولی نقش و نگار های روی لباس رنگ طلایی دارند. این گلابتون دوزی ها بر روی لباس ها و شلوار ها انجام می شود و هنر دست بانوان بندرعباسی است.این گلابتون دوزی ها را می توانید در بازار ها مشاهده کنید.

بادله دوزی

بادله دوزی یکی از صنایع دستی بندرعباس است که با نخ ابریشمی دوخته می شود و پایین شلوار زنان جنوب همین بادله دوزی انجام شده است که بسیار زیبا و خاص است.

خوس دوزی

خوس دوزی نوعی سوزن دوزی می باشد که این هم هنر دست بانوان بندرعباس است برای این خوس دوزی از نخ پلاستیکی و نخ های رنگی استفاده می شود که بر روی یک پارچه توری ریز بافت و مخمل ، طرح و نقش های مختلفی را ایجاد می کند ، و معمولا این نخ های پلاستیکی طلایی و نقره ای هستند.

آشنایی با سوغات بندرعباس با خرید بلیط چارتری

شک بافی

یکی دیگر از سوغات بندرعباس شک بافی است که هنر خانگی و سنتی است که معمولا در روستاهای استان هرمزگان و توسط بانوان درست می شود و از نخ پنبه ای تهیه می شود و برای تزئین سجاده ، مقنعه سراستین و یقه  لباس و پایین دامن لباس های محلی استفاده می شود.کسانی که بلیط هواپیما چارتر تهران بندرعباس  گرفته اند حتما از این سوغات دیدن کنند.

چنته

چنته طرح هندسی می باشد که روی دارهای کوچک توسط بانوان بندرعباسی بافته می شود و در اخر با اویزان کردن صدف و پارچه های رنگی به ان چنته زیبا تر می شود.چنته می تواند سوغات مناسبی باشد برای خرید این سوغات کافی است پرواز چارتری به مقصد بندرعباس گرفته و از سفر کردن لذت ببرید.

کمه دوزی

در کمه دوزی ، ابتدا پارچه ای را دور دایره ای مانند دف میپیچند که به این دایره کمان می گویند و بعد دور دایره را با یک طناب محکم می بندند ، و روی این پارچه نقش ها و طرح های مختلفی می کشند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید