رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج گفت: فروش خودروهای خارجی زیاد شده اما خریداران فعلا عقب‌نشینی کردند.

ریزش قیمت خودروهای خارجی در بازار / نصف شدن قیمت خودروهای خارجی واقعی است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، آگهی فروش خودروهای خارجی زیاد شده است. برخی خریداران معتقدند با آزادسازی واردات خودرو، حباب قیمت خودروهای خارجی شکسته می‌شود. حتی برخی منتظر ریزش ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت خودرو هستند. اما نصف شدن قیمت خودروهای خارجی واقعی است؟

فعالان بازار می‌گویند چنانچه کاهش قیمت ارز تداوم داشته باشد و مصوبه اخیر مجلس به سرعت اجرا شود قیمت خودروهای خارجی در کف بازار نصف می‌شود.

خودروهای خارجی چقدر ارزان شدند؟

بررسی بازار خودروهای خارجی هم نشان می‌دهد که قیمت خودروهای خارجی ریخته است. به عنوان مثال طی چند روز اخیر خودروی یک میلیاردی حدود ۲۰۰ میلیون تومان، خودروی دو میلیاردی حدود ۳۰۰ میلیون تومان و خودروهای بالای سه میلیارد و نیم بالای ۴۵۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.

مثلا مزدا ۳ مدل ۹۸ که هفته گذشته با قیمت یک میلیارد و هفتاد میلیون تومان خرید و فروش می‌شد امروز به یک میلیارد تومان رسیده است اما همچنان برای این خودرو خریداری وجود ندارد.

در حال حاضر النترای یک میلیارد و ۴۰۰ میلیونی تومانی به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و سانتافه دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی به یک میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. اما خریداران منتظر ارزانی بیشتر هستند و فعلا از هر نوع معامله‌ای دست کشیده‌اند.

منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ باشیم؟

حالا رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به وضعیت خرید و فروش بازار خودرو به تجارت‌نیوز گفت: خرید و فروش خودروهای خارجی راکد شده و مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت خودروهای خارجی هستند.

حمید کریمی توضیح داد: مصوبه اخیر مبنی بر آزادسازی واردات، بازار خودرو را به نوعی قفل و تعداد فروشندگان را در بازار زیاد کرد.

او اظهار کرد: قیمت دلار هم بر قیمت خودروهای خارجی اثرگذار است. چنانچه قیمت دلار نوسان نداشته باشد قیمت خودروها مقطعی ثابت باقی می‌ماند.

هر چند که برای واردات خودروهای خارجی و اجرای مصوبه مجلس هنوز ابهاماتی وجود دارد و ممکن است مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو به کشور موافقت نکند اما با این حال چندی پیش سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو به فارس گفته بود: «قیمت خودرو همسو با روند نرخ ارز تغییر می‌کند و حالا با کاهش نرخ ارز، قیمت خودرو روند نزولی دارد.»

حال در روزهای آینده باید دید با تصمیم اخیر دولت قیمت خودروهای خارجی و ایرانی چقدر می‌ریزد؟

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید