گرانول‌ها یکی از مهم‌ترین مواد اولیه برای ساخت محصولات پلاستیکی هستند که ویژگی‌های منحصربفردی دارند. این مواد از پلیمرهایی مانند پلی پروپیلن ساخته می‌شوند و به دلیل داشتن استحکام بالا و رنگ‌پذیری عالی می‌توانند به عنوان مواد اولیه در دستگاه تزریق پلاستیک مورد استفاده قرار بگیرند. در حقیقت، بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانجات با خرید گرانول پ پ بازیافتی محصولات متنوع و باکیفیتی تولید می‌کنند.

گرانول چیست و چه کاربردی دارد؟ هرآنچه باید بدانید...

گرانول‌ها یکی از مهم‌ترین مواد اولیه برای ساخت محصولات پلاستیکی هستند که ویژگی‌های منحصربفردی دارند. این مواد از پلیمرهایی مانند پلی پروپیلن ساخته می‌شوند و به دلیل داشتن استحکام بالا و رنگ‌پذیری عالی می‌توانند به عنوان مواد اولیه در دستگاه تزریق پلاستیک مورد استفاده قرار بگیرند. در حقیقت، بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانجات با خرید گرانول پ پ بازیافتی محصولات متنوع و باکیفیتی تولید می‌کنند.

تجربه نشان داده است که روش تولید گرانول تاثیر بسزایی روی کیفیت نهایی آن دارد. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود که برای خرید گرانول PP به دنبال شرکت‌های معتبر و باسابقه باشید؛ چراکه در این صورت از استاندارد و مرغوب بودن آن رضایت خاطر خواهید داشت.

ما در این مقاله قرار است به بررسی گرانول پلی پروپیلن، نحوه تولید آن و همچنین نکات ضروری برای خرید گرانول بپردازیم؛ پس اگر شما هم به این موضوع علاقه‌مند هستید، در ادامه مقاله همراه ما باشید....

گرانول پلی پروپیلن چیست؟

گرانول همان ذرات ریز پلیمری است که با دستگاه‌های پیشرفته تولید شده و به ذرات کروی تبدیل شده است. این گرانول‌ها برای اینکه در دستگاه تزریق پلاستیک به خوبی قالب مربوطه را پر کنند و قابلیت فشرده شدن داشته باشند، به صورت دانه‌های ریز ساخته می‌شوند. جالب است که گرانول را از انواع پلیمر مانند پلی پروپیلن یا PP می‌سازند که ویژگی‌های منحصربفردی دارد.

از نظر مواد اولیه نیز گرانول‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: گرانول دست اول و گرانول بازیافتی! گرانول‌های بازیافتی از بازیافت پلیمرها تولید شده و قیمت مناسبی دارد. علاوه بر آن، خواص مکانیکی و شیمیایی آن نیز تفاوت چندانی با گرانول دست اول ندارد. بنابراین، پیشنهاد می‌شود برای کاهش هزینه‌های تولید، به دنبال خرید گرانول بازیافتی پ پ باشید.

گرانول‌های بازیافتی پ پ چگونه تولید می‌شوند؟

همان‌طور که گفتیم، برای تولید گرانول بازیافتی از پلاستیک‌ها و پلیمرهای دست دوم استفاده می‌شود. اما به منظور از بین بردن ناخالصی‌ها و تولید گرانول باکیفیت باید چندین مرحله به صورت دقیق انجام شود که این مراحل عبارتند از:

  • مرحله اول: جداسازی پلیمرها و پلاستیک‌های بازیافتی

اولین کاری که باید انجام شود، جدا کردن انواع پلیمرها و پلاستیک‌ها است. در حقیقت، پلیمرهای پلی پروپیلن از سایر پلیمرها جدا شده و وارد مرحله بعد می‌شود. زیرا وجود سایر پلاستیک‌ها منجر به افت خواص کیفی گرانول خواهد شد. تجربه  نیز به ما  ثابت کرده است که انجام دقیق این مرحله تاثیر بسزایی روی گرانول نهایی خواهد داشت.

  • مرحله دوم: شستشوی پلیمرها

در مرحله بعد، پلاستیک‌های جدا شده وارد محفظه شستشو می‌شوند تا انواع آلودگی‌ها، لکه‌های رنگی، روغنی، چسب‌ها و غیره از آن جدا شود. همچنین، برای جدا کردن کاغذ از پلاستیک شستشو بهترین گزینه است. این کار باعث می‌شود که مواد ناخواسته و مضر وارد گرانول نشده و کیفیت آن حفظ شود. همچنین، گرانول‌هایی که رنگ شفاف و مناسبی دارند، مرحله شستشو را به طور کامل طی کرده‌اند.

  • مرحله سوم: ذوب کردن

پس از اینکه تمامی پلیمرها جداسازی شده و مورد شستشو قرار گرفتند، نوبت به ذوب و خمیر سازی آن‌ها می‌رسد. پلیمرها را وارد محفظه مخصوص کرده و در دمای تعیین شده، ذوب می‌کند. این کار منجر به تولید خمیر پلیمر خواهد شد. لازم به ذکر است که انجام این مرحله منجر به یکسان شدن کل پلیمرها و همچنین از بین رفتن سایر ناخالصی نیز می‌شود.

گرانول چیست و چه کاربردی دارد؟ هرآنچه باید بدانید...

  • مرحله چهارم: تولید گرانول و سرمایش

خمیری که در مرحله قبل از حرارت دادن پلیمرها به دست آمده است، وارد دستگاه اکسترودر می‌شود و رشته‌هایی باریک از پلیمر ساخته می‌شوند. حال این رشته‌ها به وسیله تیغه‌های مخصوص برش داده شده و به ذرات ریزی تبدیل می‌شود که همان گرانول پ پ است.

  • مرحله پنجم: آزمایش‌های کنترل کیفی

در آخرین مرحله نیز باید آزمایش‌های کنترل کیفی روی گرانول‌های تولید شده صورت گیرد. چراکه ممکن است ناخالصی‌ها باعث کاهش استحکام و عدم انعطاف گرانول و یا نامناسب بودن خصوصیات ظاهری گرانول مناسب نباشد.

برای خرید گرانول PP به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

حال که با نحوه تولید گرانول آشنا شدیم، بهتر است به دنبال خرید گرانول بازیافتی باشیم. اما تجربه نشان داده است که اگر برخی موارد را هنگام خرید گرانول رعایت نکنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد. برخی از این نکات عبارتند از:

  • ۱- به کیفیت رنگ گرانول‌ها توجه کنید

با نگاه کردن به رنگ گرانول و میزان کدر بودن یا شفاف بودن آن می‌توانیم تا حدود زیادی از کیفیت آن مطمئن شویم. چراکه اگر نحوه تولید گرانول مشکل داشته باشد، تاثیر فراوانی روی رنگ نهایی گرانول می‌گذارد. گرانول‌هایی که ناخالصی آن‌ها از حد استاندارد بیشتر است، معمولاً رنگ کدر دارند اما گرانول‌های مرغوب، بسیار شفاف هستند.

  • ۲- به دنبال گرانول‌هایی باشید که ترک و حفره کمتری دارد

یکی دیگر از روش‌های شناسایی گرانول باکیفیت، توجه به ویژگی‌های سطحی آن است. تجربه نشان داده است که گرانول‌های با ترک و حفره کمتر، می‌توانند محصولات بهتری را در دستگاه تزریق پلاستیک تولید کنند. به همین دلیل، شما نیز هنگام خرید گرانول بازیافتی پ پ به میزان این ترک‌ها و حفرات دقت داشته باشید.

  • ۳- استحکام و خواص شیمیایی گرانول را بررسی کنید

مطمئن‌ترین روشی که برای خرید گرانول PP وجود دارد، بررسی خواص مکانیکی مانند استحکام و همچنین خواص شیمیایی گرانول است. به همین منظور بهتر است نتایج آزمایش‌های کنترل کیفی را از فروشنده درخواست کنید. علاوه بر آن، مقدار سختی، استحکام و مقاومت به ضربه گرانول را مورد آزمایش قرار دهید.

  • ۴- از شرکت‌های معتبر خرید کنید

در آخر بهتر است است همواره برای خرید گرانول پ پ به دنبال شرکت‌های باسابقه و معتبر بروید. این شرکت‌ها معمولاً از روش‌های نوین برای تولید انواع گرانول استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، شرکت پارس صنعت یکی از همین شرکت‌های معتبر است که در بخش بعدی مقاله با آن آشنا خواهیم شد....

گرانول چیست و چه کاربردی دارد؟ هرآنچه باید بدانید...

پارس صنعت؛ تولید کننده بهترین گرانول بازیافتی PP و تامین کننده گرانول نو در ایران

شرکت پارس صنعت با بیش از ۳۰ سال سابقه در صنعت به یکی از بهترین تولید کنندگان گرانول بازیافتی در ایران تبدیل شده است. استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته در کنار دانش فنی متخصصان باعث شده است که محصولات پارس صنعت بتواند رضایت مشتریان را جلب کند.

گرانول بازیافتی پارس صنعت نیز دارای استحکام و درخشندگی مناسبی بوده و می‌تواند جایگزین خوبی برای گرانول‌های دست اول باشد. علاوه بر آن، قیمت گرانول پارس صنعت نیز نسبت به کیفیت آن بسیار مناسب بوده و بهترین گزینه برای خرید انبوه است.

شما نیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر وخرید گرانول بازیافتی و خریدگرانول های نو، با کارشناسان پارس صنعت تماس بگیرید.

https://parsanat.com/buy-granules/

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید