راساس اولویت بندی‌های انجام شده، دانش آموزان با نیازهای ویژه همچنین دارای بیماری‌های خاص و پایه دوازدهم در اولویت واکسینه شدن قرار دارند.

محل تزریق واکسن کرونا به دانش‌آموزان اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش درباره جزئیات واکسیناسیون دانش‌آموزان بیان کرد: طی جلسه‌ای که اخیرا با وزارت بهداشت انجام شده است، واکسیناسیون دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفت و بنا شد تا با استفاده از واکسن‌هایی که مجوز گرفته اند، واکسیناسیون انجام شود.

وی ادامه داد: براساس اولویت بندی‌های انجام شده، دانش آموزان با نیازهای ویژه همچنین دارای بیماری‌های خاص و پایه دوازدهم در اولویت واکسینه شدن قرار دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش درباره مراکز تزریق واکسن بیان کرد: بنا داریم در مدارس پرجمعیت این کار به طور مدرسه‌ای انجام شود. همچنین در مدارس کم‌جمعیت با تجمیع چند مدرسه نزدیک به هم واکسیناسیون انجام شود.

به گفته حمیدی، مشکلی بابت تامین واکسن برای دانش آموزان وجود ندارد و با توجه به واردات ۳ میلیون دوز واکسن، دانش‌آموزان متوسطه دوم و حتی بخشی از متوطه اول واکسینه خواهند شد.

وی تاکید کرد: بنا بر آنچه وزارت بهداشت به آن اشاره داشته است، واکسن‌های مورد استفاده برای دانش‌آموزان هم دو دوزی است؛ ضمن اینکه هیچ اجباری هم در تزریق واکسن وجود ندارد همانطور که در تزریق واکسیناسیون بزرگسالان وجود نداشت، اما باید توجه داشته باشیم که واکسیناسیون به کاهش شیوع بیماری کمک می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید