داریوش قنبری، چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به نظر من اصلاح‌طلبان باید دولت را حمایت کنند که این دولت بتواند حوزه منافع ملی را به‌خوبی مدیریت کند تا کشور از این حالتی که در آن قرار گرفته است، خارج شود.

در حوزه منافع ملی همه باید با دولت رئیسی همکاری کنند / باید از اصلاح‌طلبان خواسته شود بیایند و کمک کنند

به گزارش سلام نو، داریوش قنبری، چهره سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با برنا در رابطه با ایجاد امید در جامعه و تعامل قوا برای رفع تحریم‌ها و موانع بین‌المللی گفت: شرایطی که کشور در آن قرار گرفته است به‌خصوص شرایطی که از زمان روی کار آمدن ترامپ، کشور در آن قرار گرفت غیر عادی است. اتفاقی که افتاد خارج از حوزه کنترل سیاستمداران در کشور ما بود و یک متغیر خارجی وارد عمل شد و یک جنگ ناخواسته اقتصادی را بر کشور تحمیل کرد. در مجموع این جنگ تحمیلی تا زمانی که ترامپ در آمریکا بود با شدت و حدت هر چه تمام‌تر علیه کشور اعمال شد و با روی کار آمدن بایدن بر اساس وعده‌هایی که داده شده بود، انتظار این بود که آمریکا هر چه زودتر به برجام برگردد و مسائل و مشکلات ناشی از تحریم‌ها حل شود اما آن حسن نیت اولیه که در مورد برداشتن سریع تحریم‌ها بود آن خوش بینی تحقق پیدا نکرد و آمریکایی‌ها دنبال طرح مسائل اضافه‌ای بودند که ایران این مسائل اضافه را بپذیرد و ایران هم نمی‌خواست امتیازی به طرف آمریکایی بدهد و همین باعث شد به‌رغم خوش بینی اولیه که شکل گرفته بود با سرعت آن خوش‌بینی، پیش نرود.

او افزود: وقتی به انتهای دولت آقای روحانی رسیدیم و دولت آقای رئیسی شکل گرفت، در حوزه سیاست خارجه دیدیم دولت آقای رئیسی هم شبیه دولت قبل دنبال این است که مذاکرات را به نتیجه برساند و این امیدواری وجود دارد با حمایت بیشتر از دولت آقای رئیسی، این دولت موفق شود که این جنگ اقتصادی را پشت سر بگذارد. در ارتباط با کمک سایر جریانات سیاسی به دولت آقای رئیسی لازم به ذکر است در زمینه‌ای که متعلق به حوزه منافع ملی است همه به دولت آقای رئیسی کمک کنند. به نظر من اصلاح‌طلبان باید دولت را حمایت کنند که این دولت بتواند حوزه منافع ملی را به‌خوبی مدیریت کند تا کشور از این حالتی که در آن قرار گرفته است، خارج شود.

قنبری تاکید کرد: از طرف ایران طی روزهای گذشته سیگنال‌های مثبتی برای احیای برجام فرستاده شده که در سفر اخیر رافائل گروسی به ایران این سیگنال مثبت را همه دیدند و باید منتظر ماند ببینیم طرف آمریکایی چه واکنشی نشان خواهد داد و به چه شکلی می‌خواهد عمل کند و چه پاسخی به این سیگنال مثبت از طرف ایران خواهد داد. من فکر می‌کنم که آمریکا هم با توجه به شرایطی که در منطقه با آن مواجه است، دنبال یک راه حل برای مسئله هسته‌ای ایران و بازگشت به میز مذاکرات است و بعید می‌دانم آمریکا، در این شرایط بخواهد راهکار دیگری را دنبال کند چون نه توانش را دارد و نه اینکه جزو اولویت‌های سیاست خارجی آمریکا است که بخواهد راهکار دیگری را در پیش بگیرد.

این چهره اصلاح‌طلب در پایان گفت: باید از اصلاح‌طلبان خواسته شود بیایند و کمک کنند. اصلاح‌طلبان همین‌گونه خودشان نمی‌توانند بیایند و کمک کنند باید یک زمینه‌ای برای کمک و مساعدت آنها فراهم بشود و از آنها خواسته شود. من فکر نمی‌کنم که اگر از اصلاح‌طلبان خواسته شود که آنها کمک کنند آنها کوتاهی نمی‌کنند و قطعا کمک به دولت جهت حل مسائل و مشکلات مردم یک وظیفه همگانی و عمومی است. به نظر من اصلاح‌طلبان هم دریغی از کمک نخواهند کرد و اگر طرف مشورت قرار بگیرند و از آنها کمکی خواسته شود قطعا کمک می‌کنند، باید از آنها دعوت بشود که هم بیایند کمک و مساعدت کنند و این موضوع در حد تعارف نباشد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید