به گفته تحلیل‌گران فنی، دلار برای اینکه با ورود خریداران جدید به بازار مواجه شود، نیاز دارد که مقاومت ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی را درهم بشکند.

قیمت دلار در چه شرایطی نزولی می شود؟

قیمت دلار دیروز تا محدوده ۲۷ هزار و ۲۵۰ تومان عقب‌نشینی کرد. با این حال، از ساعت ۳‌بعدازظهر خریداران در بازار فعال‌تر شدند و توانستند اسکناس آمریکایی را به سمت سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی هدایت کنند.

در ابتدای بازار روز یکشنبه‌، اوضاع به کام فروشندگان بود. در این مرحله، قیمت دلار حتی تا محدوده ۲۷ هزار و ۲۵۰ تومان عقب‌نشینی کرد. با این حال، از ساعت ۳‌بعدازظهر خریداران در بازار فعال‌تر شدند و توانستند اسکناس آمریکایی را به سمت سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی هدایت کنند.

همین اتفاق در بازار سکه نیز رخ داد. گزارش‌ها حاکی از آن بود که پس از ساعت ۳ بعدازظهر، حتی فلز گران‌بهای داخلی به سمت محدوده ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان حرکت کرده است. به گفته فعالان، بازار ارز و سکه در یک وضعیت رفت و برگشتی قرار گرفته‌اند و معامله‌گران در روزهای اخیر به سرعت موقعیت خریدوفروش خود را تغییر می‌دهند. اقتصادنیوز نیز دیروز خبر داد که معامله‌گران درباره سرنوشت مذاکرات هسته‌ای و آینده تحریم‌ها، دچار تردید و بلاتکلیفی هستند.

در چنین وضعیتی، به نظر می‌رسد معامله‌گران سعی دارند از نوسانات کوچک رفت و برگشتی ایجاد شده در بازار کسب سود کنند. آنها بیشتر هم راستا با حرکت کلی بازار، خریدوفروش خود را هماهنگ می‌کنند. همین خریدوفروش‌های دسته‌جمعی و سریع باعث می‌شود که رفتار قیمتی دلار پایداری زیادی نداشته باشد.

به گفته تحلیل‌گران فنی، دلار برای اینکه با ورود خریداران جدید به بازار مواجه شود، نیاز دارد که مقاومت ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی را درهم بشکند. بدون شکست مقاومت یاد شده، اسکناس آمریکایی توان افزایش خاصی را نخواهد داشت. در این میان، برخی از معامله‌گران باور داشتند که افزایش انتهای روز یکشنبه می‌تواند زمینه‌ساز رشد قیمت دلار در روز جاری شود. البته اگر اسکناس آمریکایی نتواند خود را بالای محدوده ۲۷ هزار و۵۰۰ تومان تثبیت کند، بار دیگر شاهد عقبگرد دلار خواهیم بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید