صبوری از وجود ۵۰ پروژه نیمه تمام در تهران خبر داده و می‌گوید: ساخت بخشی از پروژه میدان امام خمینی و بلدیه تا پایان امسال به نتیجه می‌رسد و تکمیل مابقی به سال آینده موکول خواهد شد.

تهران ۵۰ پروژه نیمه تمام دارد / سرانجام سایر پروژه‌های نیمه تمام پایتخت چه می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از جامعه ۲۴، ۲۵ سال از کلنگ‌زنی پروژه بزرگراه شهید بروجردی می‌گذرد و طی ادوار مختلف شورای شهر، اعضا درباره نیمه‌کاره بودن آن تذکر داده‌اند، هربار نیز از سوی شهرداری تهران وجود معارض و مشکلات فنی به عنوان دلایل توقف پروژه اعلام شده است، اما همین دو دلیل تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت زندگی محله‌های اطراف این پروژه ۷ کیلومتری یعنی ۱۷ شهریور، شادآباد و سعیدآباد دارد و در این بین محله سعیدآباد بیشتر از دو محله دیگر تحت تاثیر آن قرار گرفته و دچار محدودیت شده است.

محله سعیدآباد درمانگاه و حتی یک خانه بهداشت هم ندارد، بهانه حضور عابر بانک مسجد جدید محله است، خبری از دبیرستان نیست و بچه‌ها برای رفتن به مدرسه باید اتوبان را دور زده و به دو محله آنطرف‌تر بروند. ایستگاه تاکسی ندارد و اگر اهالی ماشین شخصی نداشته باشند باید مسافت زیادی را پیاده تردد کنند. زمانی که برای تهیه گزارش وارد محله می‌شوید، اهالی اولین مشکلی که در میان می‌گذارند، پروژه نیمه کاره بزرگراه بروجردی است، پروژه‌ای که در اظهارات محسن هاشمی، رییس سابق شورای شهر تهران به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار برای تکمیل خوانده می‌شد و بنا بود طی سال گذشته به پایان برسد، اما شورای پنجمی‌ها رفتند و این پروژه هنوز تکمیل نشده است.

دلیل عدم افتتاح پروژه بزرگراه شهید بروجردی 

ناصر امانی، عضو شورای ششم شهر تهران هفته گذشته نسبت به نیمه تمام بودن این پروژه تذکر داد. او همچنین درباره دلایل توقف چندساله این پروژه به جامعه ۲۴ می‌گوید: مشکلات تملک ملکی مزروعی در مسیر این پروژه یکی از موانع افتتاح نشدن بزرگراه شهید بروجردی است. کمیسیون ماده ۵ نیز هنوز با طرح تملک آن موافقت نکرده است.به گفته این عضو شورا، بزرگراه شهید بروجردی از شمال و جنوب بن‌بست است و به شبکه بزرگراهی جنوب‌غربی تهران متصل نیست بنابراین افتتاح نیمه‌تمام آن مشکل تردد شهروندان را حل نمی‌کند لذا شهروندان باید از پل روگذر تردد کنند.

امانی می‌گوید: اگر این پروژه افتتاح شود زمینه دسترسی اهالی محله سعیدآباد به منطقه ۱۸ فراهم خواهد شد. همچنین کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز پیگیر این موضوع است تا در نهایت به سرانجام برسد.

محمد آقامیری، رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر، اما در گفتگو با جامعه ۲۴ اطلاعات کاملی از شرایط پروژه ارائه نکرد و گفت که شورا در حال بررسی است. بعد از پایان بررسی نیز اطلاعات جمع‌آوری شده برای پیگیری به شهردار تهران تحویل خواهد شد.

با این حال، اما صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمران شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت این پروژه اطلاعاتی ارائه داد. او پیش از این گفته بود که پروژه معارضان زیادی داشته و در حال رفع آن هستیم. بعد از آن هم از رفع کامل معارضان و پیشرفت ۷۱ درصدی پروژه خبر داده بود.

او حالا می‌گوید: بر سر راه پروژه بروجردی یک باغ ۱۵ هزار متری به نام یعقوبی بود که اجازه تکمیل پروژه را نمی‌داد. بخش زیادی از بزرگراه، آسفالت شده، چراغ‌های روشنایی‌اش نصب شده، لایه‌های آخر خاکریزی انجام شده، اما معارضی که سر راه مانده بود امکان اتصال به میدان جانبازان را نمی‌داد.صبوری اضافه می‌کند: خوشبختانه در اواخر تیر ماه سال جاری رفع معارض انجام شد و بعد از اتمام عملیات خاکبرداری و شمع‌کوبی پروژه تکمیل می‌شود.او درباره مشکلات دسترسی اهالی سعیدآباد نیز می‌گوید: پل‌های ارتباطی به جز یکی همه اجرا شده است و پروژه احتمالا تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرانجام سایر پروژه‌های نیمه تمام پایتخت

صبوری همچنین درباره آخرین وضعیت سایر پروژه‌های عمرانی نیز اطلاعاتی ارائه داد. او می‌گوید: ساخت فاز دوم پروژه باغ راه حضرت زهرا (س) آغاز شده و پیمانکاران مشغول به کار شدند. پروژه شهید رستگار تقریبا به پایان رسیده و پل انتهایی آن آماده افتتاح است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تاکید می‌کند: درباره پروژه بزرگراه شهید شوشتری مشکلاتی با محیط زیست داشتیم. برای مسیری که باید از داخل جنگل‌های سرخه حصار رد می‌شد و با اجرای پروژه به صورت تونلی از زیر جنگل‌ها مخالفت شده بود. در حال جایگزینی مسیر جدید هستیم که اگر در شهرداری به تصویب برسد، پروژه آغاز خواهد شد.

او از اتمام پروژه کار زیرگذر غیرمسطح سه راه باقرشهر خبر داده و می‌گوید: کارهای جانبی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی باقی مانده و بعد از آن احتمالا تا یک آینده زیربار بهره‌برداری خواهد رفت.صبوری از وجود ۵۰ پروژه نیمه تمام در تهران خبر داده و می‌گوید: ساخت بخشی از پروژه میدان امام خمینی و بلدیه تا پایان امسال به نتیجه می‌رسد و تکمیل مابقی به سال آینده موکول خواهد شد. پروژه خیالستان زندگی در منطقه ۸ و پروژه باغ نیایش نیز آغاز شده‌اند، اما چون در مراحل اولیه هستند، به چشم نمی‌آیند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید