شب گذشته (یکشنبه) صدای انفجار مهیبی از شهر «البوکمال» در مرز عراق و سوریه به گوش رسید.

وقوع انفجاری مهیب در مرز عراق و سوریه

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از رای الیوم نوشت: منابع محلی شهر البوکمال اعلام کردند که این انفجار قوی از سمت غربی این شهر مرزی شنیده شده است.

منابع محلی تأکید کردند که یکشنبه شب پهپادهای آمریکایی بر فراز آسمان این شهر به حالت پرواز درآمدند.

شامگاه سه شنبه ۲۳ شهریور هم نیز شهر مرزی البوکمال واقع در شرق دیرالزور هدف حمله هوایی قرار گرفت.

در حمله هوایی سه شنبه هفته گذشته، ۳ دستگاه خودرو و یک دوربین حرارتی که از آن برای مراقبت از نوار مرزی و جلوگیری از نفوذ تروریست‌های داعش به عراق استفاده می شد، با پهپاد هدف قرار گرفت.

منابع خبری نزدیک به گروه های مقاومت عراقی اعلام کردند این حمله به وسیله شلیک ۴ موشک از جنگنده های اف ۱۵ آمریکایی و نیز یک پهپاد انجام شد.

"وین ماروتو"، سخنگوی ائتلاف آمریکایی در عراق اما در واکنش به حمله اخیر در توییتی نوشت: «بمباران نوار مرزی عراق و سوریه به ما ارتباطی ندارد» موضوعی که برخی کانال های تلگرامی وابسته به گروه های مقاومت آن را «ناشی از ترس واکنش جناح های مقاومت عراق» عنوان کردند.

ائتلاف آمریکایی چهارشنبه با صدور بیانیه ای مدعی شد: تاکید می کنیم که ما در تاریخ ۱۴سپتامبر ۲۰۲۱، حملات هوایی در البوکمال انجام نداده ایم.

کمتر از سه ماه پیش در شامگاه ششم تیرماه ۱۴۰۰ نیز جنگنده‌ - بمب افکن های آمریکایی سه نقطه استقرار نیروهای الحشدالشعبی در منطقه القائم را هدف قرار دادند.

به دنبال این تجاوز چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند که تحت فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق در حال انجام وظیفه جهت پیشگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بودند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید