بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت خبر داد که به دنبال اجرای طرح خانه به خانه را برای لکه گیری واکسیناسیون هستیم.

واکسیناسیونِ خانه به خانه در راه است

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، وزیر بهداشت گفت:  درصدد هستیم طرح خانه به خانه را برای لکه گیری واکسیناسیون انجام دهیم؛ زیرا مهمترین مساله در کنترل کرونا، واکسیناسیون است. وقتی واکسن داخلی به تولید انبوه برسد، برای دُزهای یادآور بر تولیدداخل تکیه میکنیم.

بهرام عین اللهی روز یکشنبه در دیدارِ سردار عراقی زاده رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح که با حضور سایر مسئولین بهداشت و سلامت نیروهای مسلح کشور و معاونین و مدیران وزارتخانه در سالن همایش حوزه وزارتی برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام اربعین گفت: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا از فیض زیارت و حضور در خیل مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) محروم هستیم و امروز روحمان در راهپیمایی اربعین و جسممان اینجاست. امیدوارم این بلا به زودی از سر مردم رفع شود و همه بتوانند در تمام صحنه ها حضور پیدا کنند.

وی افزود: آنچه اهمیت دارد رسالتی است که در این برهه تاریخی برعهده ما گذاشته شده است. تاریخ نمایانگر مجاهدت ها خواهد بود، همانطور که وقتی به دفاع مقدس برمی گردیم می بینیم که بسیاری از افراد وظایف شان را دلاورانه انجام دادند و ماندگار شدند. همان زمان هم مدافعین سلامت در جبهه های جنگ حماسه آفریدند و امروز نیز صحبت دلاوری ها و شجاعت های مدافعین سلامت در عرصه مبارزه با کرونا، در هر نقطه ای زبانزد است. به گفته سردار شهید قاسم سلیمانی،  «بهترین فرصت ها در تهدیدها به وجود می آیند.» و اکنون نیز مردم، کادر بهداشت و درمان را بهتر از قبل می شناسند و در این بحران، رشادت های آنان بروز و ظهور پیدا کرده است.

عین اللهی با بیان اینکه تبلیغات دشمن در جهت مایوس کردن مردم است، تصریح کرد: در واقع ما در بحران ها با ظرفیت های خود بیشتر آشنا می شویم و بحران ها ما را به نقاط قوت مان نزدیک می کند.

وزیر بهداشت با اشاره به پیک پنجم کرونا در کشور عنوان کرد: در دو ماه اخیر با اوج شیوع کرونا مواجه بودیم و قریب به ۱۲۰ هزار نفر از هموطنان ما فوت کردند و خانواده های زیادی عزادار شدند؛ اکنون شرایط سختی را سپری می کنیم.

وی گفت: شاید تا چند ماه قبل ناامیدی گسترده ای در کشور حاکم بود و تعداد زیادی از فضاهای مجازی و رسانه های معاند نیز سعی داشتند بر این ناامیدی دامن زده و نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند، اما در اوج ناامیدی، خداوند درهای رحمت خود را به رویمان گشود و اکنون واردات واکسن به حدی رسیده که هیچ کمبودی وجود نداشته و اکنون باید برای تزریقات سریع این واکسن ها برنامه ریزی کنیم.

عین اللهی ادامه داد: این موفقیت یک توفیق ملی است؛ در سالهای بعداز انقلاب اسلامی هرباری که مردم خودشان به صحنه آمدند، آن حرکت موفقیت آمیز بوده است و نمونه آن دفاع مقدس بود که خود مردم باعث پیروزی کشورمان شدند؛ در مبحث واکسیناسیون نیز نیروهای انقلابی، نظامی انتظامی، بسیج و ... همگی وارد میدان شدند و کمک کردند. در هفته گذشته میزان تزریق واکسن به هشت میلیون دُز در هفته رسید که تقریبا رکورد خوبی بود. هیچ یک از کشورهای اروپایی به این رکورد نرسیده بودند و کشور آلمان به ۶ میلیون دُز هفتگی رسیده بود. البته هنوز هم از تمام ظرفیت هایمان بهره نبرده ایم و احتمال می رود در این هفته یا هفته آینده رکورد تزریق واکسن بازهم شکسته شود و این نشان دهنده ظرفیت های درونی است که ما داریم و باید از آنها استفاده کنیم.

ضرورت به روز کردن روش ها

وی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص قرنطینه هوشمند بیان کرد: به طورکلی، باید روش ها را روزآمد کنیم. با انجام واکسیناسیون بسیاری از محدودیت ها تغییر کرده و قرنطینه هوشمند عملی می شود و مردم می توانند هر اقدامی را به شرط تزریق واکسن انجام دهند. بنابراین با توجه به واکسیناسیون اکثریت مردم، باید دستورالعمل های جدید تدوین شود. مثلا برخی سیاست ها از جمله ترددهای شبانه، مسافرت های داخلی و خارجی با انجام واکسیناسیون دستخوش تغییر می شوند.

وزیر بهداشت با تاکید بر به روز کردن روش های درمانی نیز گفت: باید یک کمیته علمی زیر نظر معاون درمان وزارت بهداشت تشکیل شود و دستورالعمل های درمانی نیز به زور شود.

وی ضمن قدردانی از فعالیت های وزارت دفاع برای تامین برخی تجهیزات و تولید واکسن فخرا، بیان کرد: امیدواریم تولید داخل به نتایج خوبی رسیده و در آینده ای نزدیک به تولید انبوه برسیم تا در آینده واکسن خارجی وارد نکرده و پس از عبور از مرحله بحران و کمک گرفت از واکسن های خارجی، برای دُزهای یادآور بر تولید داخل تکیه کنیم.

عین اللهی اظهار کرد: تفاوتی که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها دارد، این است که آنها صرفا نظامی هستند، اما نیروهای مسلح ما مردمی بوده و در تمامی صحنه ها و در تمام بحران ها در کنار مردم هستند. دوستان بسیج نیز همیشه در صحنه ها حاضر بودند و کمک کردند؛ طرح شهید سلیمانی نیز طرح بسیار خوبی بود و در جهت بیماریابی و واکسیناسیون بسیار موثر عمل کرد.

اجرای طرح خانه به خانه برای لکه گیری واکسیناسیون

وی گفت: درصدد هستیم طرح خانه به خانه را برای لکه گیری واکسیناسیون انجام دهیم. زیرا مهمترین مساله در کنترل کرونا، انجام واکسیناسیون است که باید به نحو احسن انجام شود.

وزیر بهداشت ادامه ضمن تاکید بر مقدم شمردن حوزه بهداشت بر درمان، یادآور شد: یکی از مواردی که روی آن تاکید داریم حوزه بهداشت و توسعه و تقویت خانه های بهداشت در کشور است و نیروهای مسلح در این زمینه می توانند کمک کنند. البته در برخی نواحی کشور و نقاط محروم و مرزی، نیروهای مسلح در حوزه بهداشت و درمان بسیار کمک می کنند. وزارت بهداشت و نیروهای مسلح یک وظیفه واحد دارند و آن هم محرومیت زدایی در کشور است که باید در این زمینه با به کار گرفتن تمام قوا، نیرو و توانمان، به صورت جهادی تلاش کنیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید