۱۸ بانک دولتی و خصوصی مکلف به پرداخت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ شده‌اند. اسامی این بانک‌ها در این مطلب گفته شده است.

اسامی بانک‌هایی که وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ را پرداخت می‌کنند

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، حدود ۱۸ بانک دولتی، نیمه دولتی و خصوصی مکلف به پرداخت وام ودیعه مسکن شده‌اند. اما سقف اعتبار هر کدام از این بانک‌ها متفاوت است.

پیگیری‌های نشان می‌دهد سقف پرداخت وام ودیعه مسکن برخی از این بانک‌های عامل پر شده و برخی از مراجعان برای دریافت وام خود به در بسته خورده‌اند.

بانک‌هایی که وام ودیعه مسکن می‌دهند

بر اساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز، کلیه بانک‌های دولتی وام ودیعه مسکن می‌دهند. بانک‌های مسکن، ملت، ملی، صادرات، تجارت، کشاورزی، سپه و بانک رفاه.

همچنین تعدادی از بانک‌های خصوصی هم وام ودیعه مسکن پرداخت می‌کنند. مانند بانک‌های آینده، پاسارگاد، پارسیان، سامان و کارآفرین.

در مجموع می‌توان گفت ۱۸ بانک وام ودیعه مسکن می‌دهند. جدول زیر شامل اسامی کلیه بانک‌هایی است که وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ را پرداخت می‌کنند.

alt

یک درصد متقاضیان وام ودیعه گرفتند

اگرچه ۱۸ بانک موظف به پرداخت وام ودیعه مسکن شده‌اند، اما بر اساس آمار معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، کمتر از یک درصد متقاضیان تاکنون توانسته‌اند وام ودیعه مسکن را بگیرند.

همچنین از میان کل متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن، ۲۲ درصد به بانک معرفی شده‌اند تا در نوبت دریافت وام قرار بگیرند.

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از ۲۶ خرداد آغاز شده و تا آذرماه سال جاری ادامه دارد. اما مراجعه مردم به شعب مختلف بانک‌های پرداخت‌کننده وام ودیعه مسکن، نشان می‌دهد که بسیاری از آنها به در بسته خورده‌اند.

برخی از بانک‌های پرداخت‌کننده وام ودیعه مسکن در دریافت ضامن سخت‌گیری می‌کنند، برخی می‌گویند ظرفیت وام‌دهی آنها تکمیل شده و برخی می‌گویند اعتبار لازم برای پرداخت وام را ندارند.

اما در مجموع افراد بعد از ثبت‌نام در سامانه tem.mrud.ir می‌توانند بانک مورد نظر خود برای دریافت وام ودیعه را مشخص کنند و پس از تکمیل اطلاعات و دریافت پیامک تایید، برای دریافت وام ودیعه به بانک معرفی شده مراجعه کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۱۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • عیسی IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    باسلام ریئس محترم بانک مرکزی من ازاردبیل مزاحم میشم برای وام ودیعه مسکن اقدام کردم ولی بانک آینده که تنها این بانک فعال بودضامن کارمند میحاد به هرکسی روانداختم هرکدوم یه بهانه ایی اوردن من یه کارگر ساده هستم میتونم پروانه کسب ضامن عادی سفته سند ضامن بزارم لطفا درگرفتن این وام زیاد سخت نگیرید چون افراد واقعا نیازمند این وام رابرمیدارن
  • غلامرضا IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    باسلام بنده متقاضی وام هستم به بانک پاسارگاد اسلامشهر رفتم پرسیدم میگن باید دسته چک داشته باشی تا وام بدیم.اخه من مستاجر دسته چکم کجا بود.مگه تاجرم که دسته چک داشته باشم. بانک سامان هم پرسیدم همینطور بود.حالا چیکار کنم؟مسولین لطفا به این مساله رسیدگی کنید
    • فرهاد سلیمانی IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      8 0
      بخاطر خدا من بهت چک میدم
  • امید نصیری IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    سلام ببخشید من برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کردم برای انتخاب بانک در قسمت گزینه های بانک صادرات و نمیارهولی بانک میگه میدیم چطوری صادرات و انتخاب کنم
  • علی شریفی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 0
    سلام آیا بانک هایی که از سایت حذف شدند امکان برگشت هست یا خیر؟
  • مصطفی رضای IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    با سلام کسانی که پدرشان ازبین رفته و به جای پدر وکیل بوده مکه رفته و مغازه وراث را با وکالت محصری فروخته در سیزده سال پیش و پولش تقسیم کرده بین هشت برادر و خواهر وملک توافقی کنه که وکالت محصری بردار و خواهرانم به من نماینده آنها شده بودم ولی خودم متاسفم هنوز با پنجاه سال سن دارم وسکته مغزی کردم و مستاجر هستم که ماهی یک میلیون تومان کرایه خانه میدهم در ثبت نام خانه مشکی ندارم با تشکر و خسته نباشید در ضمن سی دو سال است سابقه بیمه کارگر نانوایی دارم و بیست سالش شاطر بودم با خسته نباشید
  • یعقوب IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    با سلام . بنده سه ماه پیش از سامانه ثبت به بانک ملت شهر دندی از استان زنجان معرفی شده ام متاسفانه هر موقع به بانک مراجعه میکنم به در بسته میخورم دلیلش چی میتونه باشه
  • بهنام ماندنی پور IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    من از 4/5/1400مراجع کردم من را به4/11/+400موکول کردن الانم میگن سایت بانک مفکزی بسته الانم من یک هفته فرست دارم خونه را تخلیه کنم الانم خونه گیرم نمیاد
  • عالیه طاهرنیا IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    سلام من امروز به بانک رفتم گفتن اصلا برای ما هیچ نامه ای نیومده برای دادن وام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید