دانستن این­‌که چه چیزی یک دوستی معمولی را از دوستی‌های باکیفیت جدا می‌کند، همیشه آسان نیست. اکثر افراد در تعریف ˮبهترین دوست“ مشکل دارند، اما بسیاری از افراد می‌­گویند که بهترین دوست شخصی است که فقط با او تفاهم دارند. در دوستی‌های عمیق افراد یکدیگر را می‌­فهمند و خود واقعی یکدیگر هستند.

آیا نداشتن دوست صمیمی تأثیری بر سلامت روانی افراد دارد؟

در بیشتر فیلم­‌ها و برنامه‌های تلویزیونی یک پیام زیربنایی وجود دارد که شما باید یک یا چند دوست صمیمی داشته باشید. اهمیت داشتن دوست صمیمی به‌قدری زیاد است که ما حتی یک روز ملی برای آن داریم. دوستان ما می‌توانند شامل دوستان مختلفی ازجمله دوستان تفریح، دوستان‌کاری، دوستان ورزش و غیره باشند.

آیا افراد با نداشتن دوست صمیمی به سلامت روان خود آسیب می‌زنند؟ آیا در صورت نداشتن دوست صمیمی، چیزی را از دست می‌دهند؟ برای کمک به فهم این موضوع، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

برای این‌­که خیال آسوده‌ای داشته باشید، داشتن یک دوست صمیمی ضروری است

دوست‌یابی در بزرگ‌سالی کار آسانی نیست. در بزرگ‌سالان تلاش برای دوست‌­یابی کم است و در عوض تمرکز بر فعالیت‌­های انفرادی که باعث می‌شود فرد از درون محدوده منطقه امن خود خارج نشود زیاد است. با این اوصاف داشتن حداقل یک دوست (خواه بهترین دوست باشد یا نه) می‌تواند از شما در برابر انزوا و تنهایی محافظت کند. باید چند دوست صمیمی داشته باشیم؟ در واقع تعداد دوستان مهم نیست، بلکه کیفیت دوستی‌ها اهمیت دارد. داشتن یک دوستی باکیفیت می‌تواند در سلامت روان افراد تأثیرگذار باشد، اما تنوع در داشتن انواع مختلف دوستان نیز می‌تواند مفید باشد.

مزیت داشتن چندین دوست به‌جای یک دوست نزدیک این است که انتظارات ما از یک دوست را کاهش می‌دهد، زیرا یک نفر به‌ندرت می‌تواند تمام نیازهای ما را برآورده کند. بهترین دوست یک شخص نیست بلکه یک مجوعه دوستی است. اما خواه یک دوست داشته باشیم یا چندین دوست، این کیفیت دوستی است که بیشترین اهمیت را دارد.

بهترین دوست چه کسی است؟

دانستن این­‌که چه چیزی یک دوستی معمولی را از دوستی‌های باکیفیت جدا می‌کند، همیشه آسان نیست. اکثر افراد در تعریف ˮبهترین دوست“ مشکل دارند، اما بسیاری از افراد می‌­گویند که بهترین دوست شخصی است که فقط با او تفاهم دارند. در دوستی‌های عمیق افراد یکدیگر را می‌­فهمند و خود واقعی یکدیگر هستند. وقتی در زمان نیاز هستید، بهترین دوست شما به سراغتان می‌­‌آید. درواقع داشتن کسی که در زمان نیاز بتوانید به او تکیه کنید، یک نوع نیاز بسیار خاص است.

آیا همسر می‌تواند بهترین دوست افراد باشد؟

بسیاری از افراد در یک رابطه عاشقانه زندگی یا شریک عاشقانه خود را فردی می‌دانند که این نیاز را برآورده می‌کند و برای مردم غیرمعمول نیست که بگویند شریک زندگی آن­‌ها ˮبهترین دوست“ آن­‌ها است. این امر کاملا منطقی است و یک ادعای سالم برای این افراد است. تحقیقات نشان می‌دهد که اگر شریک زندگی خود را بهترین دوست خود می‌دانید، در رابطه خود دو برابر خوشحال‌تر از افرادی هستید که این احساس را ندارند. اما همسر شما نباید تنها دوست شما باشد. افرادی که به‌­جز همسر خود هیچ دوست دیگری ندارند این فرصت را از دست می‌دهند که افکار و مشکلات خود را با افرادی غیر از همسر خود در میان بگذارند. در دوستی زمان‌­هایی وجود دارد که یک نفر کمی بیشتر به دیگری نیاز دارد، اما در کل نیازها در یک رابطه دوستی باید برابر باشد.

و در پایان به این نکته توجه داشته باشید که در زندگی واقعی، همه دوستی‌ها بی‌نقص نیستند و همه دوستی‌ها حتی اگر بسیار خوب باشند، ممکن است برای همیشه دوام نداشته باشند. شاید دانستن این مطالب در مورد بهترین دوست باعث شود احساس خوبی داشته باشید زیرا می‌توانید به یک یا چند نفر که در زمان سختی با آن­‌ها تماس می‌گرفتید فکر کنید (یا کسی که قبلا این را به شما ثابت کرده است). اگر هیچ دوستی ندارید که در مواقع ضرورت از او درخواست کمک کنید، شاید وقت آن باشد که در دوستی‌های عادی خود سرمایه‌گذاری کنید و آن­‌ها را به دوستی‌های عمیق‌تر تبدیل کنید. ایجاد دوستی‌های عمیق به زمان نیاز دارد، اما مانند هر چیز دیگری با یک اقدام اولیه شروع می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • .......... IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    بنظرم داشتن وبه هر دلیلی از دست دادنش سخت ترازنداشتنش هست
  • م IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    حالا دوست صمیمی در این دوره زمونه کجا بود؟ الان هر کی فقط به خودش فکر میکنه و بس. سر آدم کلاه نذارن آدم شانس آورده. همه چیز فقط پول و سمت و مقامه. انسانیت کجا بود؟ دوستی کجا بود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید