۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 55290999

در سپتامبر ۱۹۵۲، یک کارخانه پلاستیک در بوسان افتتاح کرد و ساخت برس موهای پلاستیکی را آغاز کرد که به موفقیت بزرگی تبدیل شد. در عرض دو ماه مجبور شد ماشین‌های تولید اضافی را برای پاسخگویی به تقاضای مواد منفجره اضافه کند و همچنین تولید محصولات جدیدی مانند مسواک و ظرف‌های شستشو را آغاز کرد.

تاریخچه ال جی

ال جی یک شرکت چند ملیتی کره جنوبی است. این چهارمین شرکت بزرگ کره است. بنابراین ما درباره LG چه می‌دانیم؟ اکثر مردم وقتی به LG فکر می کنند، معمولا به دلیل لوازم الکترونیکی مصرفی یا شعار شرکت را که "زندگی خوب است" را به یاد می‌آورند. با این حال، ریش‌ های این شرکت را می‌توان در اولین تلاش‌های کارآفرینانه در آغاز کره جنوبی پس از جنگ جستجو کرد.

تاریخچه ال جی

تاریخچه آن‌ها با ساختن کرم صورت کوچکی شروع شد و به یک شرکت جهانی پیشرو در زمینه فناوری بالا تبدیل شد. کو این هوی بنیانگذار ال جی بود، پس از اتمام تحصیلات متوسطه در مدرسه عالی عادی مرکزی سئول در سال ۱۹۲۴، به عنوان یک تاجر شروع به کار کرد. او در سال ۱۹۲۶ به شهر خود بازگشت و به سرعت رئیس اتحادیه تعاونی‌های تجاری روستا شد و در عین حال کالاهای متفرقه را نیز معامله کرد. در سال ۱۹۳۱، او یک فروشگاه به همراه برادر کوچکتر کو چول هوی باز کرد. همه چیز طبق برنامه پیش نرفت و ضررهای هنگفتی متحمل شد. اما به جای آن که اولین شکست را جدی بگیرد، دوباره با گرفتن وام تلاش کرد و اموال خانواده را به عنوان وثیقه گذاشت. ثروت او در نتیجه این آزمایش و خطا شروع به ساخت کرد.

تاریخچه ال جی

اولین تجارت موفق او، شرکت صنعتی Lucky در سال ۱۹۵۷ آغاز شد، شروع به فروش کرم صورت جدید به نام Lucky  کرد که با وجود قیمت نسبتا بالا به دلیل مواد اولیه با کیفیت، به سرعت فروخته شد. اما اگرچه فروش اوج گرفت، اما به دلیل مشکل بزرگ درب کرم، بسیاری از افراد محصول را پس می‌دادند. راه حل او استفاده از پلاستیک برای درب بود، با اینکه مواد لازم مواد در کره رایج نبود. در سپتامبر ۱۹۵۲، یک کارخانه پلاستیک در بوسان افتتاح کرد و ساخت برس موهای پلاستیکی را آغاز کرد که به موفقیت بزرگی تبدیل شد. در عرض دو ماه مجبور شد ماشین‌های تولید اضافی را برای پاسخگویی به تقاضای مواد منفجره اضافه کند و همچنین تولید محصولات جدیدی مانند مسواک و ظرف‌های شستشو را آغاز کرد. در سال ۱۹۵۳ او موفق به تأسیس شرکت صنعتی Lak Hui شد، اما جاه‌طلبی‌های او در اینجا متوقف نشد. در سال ۱۹۵۸، Goldstar را راه اندازی کرد که بعدا به LG Electronics تبدیل شد. گلدستار بلافاصله توسعه رادیو را آغاز کرد و در سال ۱۹۵۹، اولین رادیوی خانگی کره از خط تولید خارج شد. سپس تولید تلفن، فن، کولر، تلویزیون و یخچال را آغاز کرد. او همچنین برای اولین بار در کره خمیر دندان، مسواک، صابون و مواد شوینده مصنوعی Lucky را تولید کرد.

تاریخچه ال جی

نام تجاری Lucky به دلیل محصولات بهداشتی مانند صابون ها و مواد شوینده لباسشویی HiTi مشهور بود، اما این مارک بیشتر با خمیردندان Lucky و Perioe مرتبط بود. ال جی به تولید برخی از این محصولات برای بازار کره جنوبی مانند مواد شوینده لباس ادامه داد.

با گسترش فعالیت‌های پلاستیکی این شرکت، GoldStar را در سال ۱۹۵۸ تأسیس کرد که پس از جنگ کره تأسیس شد تا به کشور لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی تولید داخل ارائه دهد GoldStar اولین رادیوها، تلویزیون‌ها، یخچال‌ها، ماشین‌های لباسشویی و کولرهای کره جنوبی را تولید کرد. هر دو شرکت Lucky و GoldStar ادغام شدند و Lucky-Goldstar را در سال ۱۹۸۳ تشکیل دادند. GoldStar  در ۲۸ فوریه ۱۹۹۵ با Lucky Chemical و LS Cable ادغام شد و نام شرکت را به Lucky-Goldstar و سپس در نهایت به LG تغییر داد.

این شرکت در سال ۱۹۹۵ به LG تغییر نام داد. این شرکت همچنین حروف LG را با شعار شرکت "زندگی خوب" مرتبط کرد. این امر باعث شد تا شناخت LG در سطح جهانی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

تاریخچه ال جی

تاریخچه لوازمLG  همیشه با میل شرکت برای ایجاد زندگی شادتر و بهتر احاطه شده است. از زمان تأسیس LG در سال ۱۹۵۸، آن‌ها به لطف تخصص تکنولوژیکی که در تولید بسیاری از لوازم خانگی مانند رادیو و تلویزیون به دست آورده‌اند، وارد عصر پیشرفته دیجیتال شده‌اند. ال جی محصولات جدید خود را رونمایی کرده، فناوری‌های جدیدی را در قالب دستگاه‌های تلفن همراه و تلویزیون‌های دیجیتال در قرن ۲۱ اعمال کرده است و همچنان به تقویت موقعیت خود به عنوان یک شرکت جهانی ادامه می‌دهد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید