تاریخ‌ ثبت نام و برگزاری آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون‌های ۱۴۰۱ اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام برای آزمون دکتری (Ph.D) از روز دوشنبه اول آذر ماه جاری شروع می شود و تا هشتم این ماه ادامه دارد. این آزمون در روز جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

همچنین ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۱ نیز از روز سه شنبه ۱۶ آذر سال جاری آغاز می شود و تا ۲۳ این ماه ادامه دارد. این آزمون در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می شود.

ثبت نام برای شرکت در کنکور ۱۴۰۱ نیز از روز یکشنبه ۱۰ بهمن امسال آغاز می شود و تا روز یکشنه ۱۷ این ماه ادامه دارد و این آزمون نیز در روزهای چهاشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه ۸ تا ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۱ برگزار می شود.

ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی نیز از روز یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ آغاز می شود و به مدت یک ماه یعنی تا روز یکشنبه ۵ تیر ماه ادامه دارد. این آزمون نیز در روز جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ برگزار می شود و در نهایت ثبت نام آزمون کاردانی نظام جدید (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات غیرانتفاعی) نیز از روز سه شنبه ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و تا ۱۴ این ماه ادامه دارد این آزمون نیز در روز جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

اعلام مهم‌ترین تغییرات دو آزمون دکتری و ارشد ۱۴۰۱

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که پیرو انتشار اطلاعیه مورخ ۱۰ شهریور در خصوص اعلام رشته‌ها، مواد امتحانی و ضرایب دروس هریک از مجموعه های امتحانی آزمون ورودی نیمه‌متمرکز دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱، اصلاحات و تغییرات هریک از مجموعه های امتحانی مشخص شد.

بر اساس اصلاحات رشته ها و مواد امتحانی آزمون دوره های دکتری سال ۱۴۰۱ در گروه علوم انسانی برای مجموعه امتحانی «۲۱۳۸ -فلسفه علم»، رشته جدید «تاریخ علم در دوره اسلامی» با شماره ردیف رشته ۴ ، به فهرست رشته گرایش ها اضافه شد.

بر این اساس، در رشته های فلسفه فیزیک، فلسفه علم، تاریخ علم در دوره اسلامی فلسفه علم و فناوری با گرایش های فیزیک، ریاضی، زیست شناسی، علوم اجتماعی، فناوری، فلسفه علم و اخلاق، فارغ التحصیلان تمامی رشته و گرایش های رشته های فلسفه، الهیات و معارف اسلامی، ریاضی، فیزیک، تاریخ علم دوره اسلامی، فلسفه علوم اجتماعی و جامعه شناسی می توانند شرکت کنند.

همچنین در گروه فنی و مهندسی برای مجموعه امتحانی ۲۳۷۳ مهندسی مکاترونیک، بخش عناوین دروس امتحانی اصلاح شد و در این رشته فارغ التحصیلان تمامی رشته های مرتبط می توانند شرکت کنند.

همچنین رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ اعلام شد و اصلاحات و تغییرات هریک از مجموعه‌های امتحانی در گروه‌های آزمایشی هنر، فنی و مهندسی و علوم انسانی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید