وزارت خارجه لبنان از رژیم صهیونیستی به علت حفاری‌های غیر قانونی نفت و گاز در مناطق مورد مناقشه دو طرف، به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از النشره نوشت: وزارت خارجه لبنان از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرده است. این شکایت پس از حفاری های غیرقانونی نفت و گاز رژیم صهیونیستی در مناطق مورد مناقشه دو طرف، انجام شد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه لبنان از شورای امنیت خواسته است تا این شورا از هرگونه حفاری غیر قانونی رژیم صهیونیستی در مناطق مورد مناقشه جلوگیری کند. پیشتر «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان از وزیر خارجه این کشور خواست تا برای جلوگیری از حفاری های نفتی و گازی رژیم صهیونیستی در منطقه دریایی مورد اختلاف، با طرف‌های بین المللی تماس‌های لازم را برقرار کند.

وی در این زمینه گفت: درباره این موضوع از حقوق لبنان کوتاه نخواهیم آمد و سازمان ملل متحد باید به مسئولیت خود در ملزم کردن تل آویو به توقف تجاوزهای مکرر به حقوق و حاکمیت لبنان ایفا کند.

پیش از این نیز «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان تاکید کرد که عملیات حفاری رژیم صهیونیستی در مناطق مورد مناقشه مرزی دو طرف، با اصول و چارچوب توافق ترسیم مرزها مغایر است. نبیه بری گفت که این اقدام رژیم صهیونیستی چارچوب توافق ترسیم مرزها را تهدید می کند.

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: ملزم کردن شرکت هالیبرتون از سوی رژیم صهیونیستی برای انجام حفاری در دریا، نابود کننده توافق چارچوب ترسیم مرز دریایی است که تحت نظارت واشنگتن انجام شد. بری گفت: تعلل شرکت های توتال، نوواتک و اینی در شروع عملیات حفاری در بلوک نفتی شماره ۹، علامت سؤال بزرگی ایجاد می کند.

گفتنی است که که مذاکرات غیرمستقیم میان بیروت و تل آویو در زمینه ترسیم مرزهای دریایی مدتی است به حالت تعلیق درآمده است. علت اصلی و اساسی تعلیق مذاکرات مذکور نیز شرط و شروطی بود که هیأت مذاکره کننده صهیونیست مطرح کرده بود.

علیرغم اینکه آمریکایی‌ها نقش خود در مسأله ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی را میانجی گرایانه توصیف می‌کنند اما جانبداری آنها از تل آویو کاملاً آشکار است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید