به گفته رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه مراحل ساخت راکتورهای جدید هسته‌ای در ایالت سینوپ و منطقه تراکیا در شمال غرب این کشور آغاز شده است.

ترکیه راکتورهای هسته‌ای جدید می‌سازد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان دیروز (شنبه) در حساب فیس بوک خود تصاویری را از جلسه ای که روز جمعه با جوانان دانشگاهی در استان «مرسین» (جنوب ترکیه)  برگزار کرده بود، منتشر کرد.

وی در سخنرانی خود در این دیدار گفت که پروژه های انرژی هسته ای در سینوپ و تراکیا قدرت انرژی های تجدیدپذیر را افزایش داده و به کاهش قیمت ها کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد که نیروگاه هسته ای «آکو کویو» که در حال حاضر در مرسین در حال ساخت است، الگویی برای پروژه های جدید خواهد بود و نقش مهمی در تأمین امنیت کارگران خواهد داشت.

وی اظهار داشت که ترکیه ۱۳ هزار مهندس متخصص در زمینه انرژی هسته ای دارد و این تعداد افزایش خواهد یافت که به معنی آماده سازی زودهنگام کارگران برای ایستگاه های دوم و سوم است.

اردوغان افزود که دولتش قصد دارد اولین واحد آکو کویو را در نیمه اول سال ۲۰۲۳ افتتاح کند و تلاش می کند تا سه واحد دیگر را در اسرع وقت به پایان برساند.

ترکیه و روسیه در دسامبر ۲۰۱۰  توافقنامه همکاری در زمینه تأسیس و بهره برداری از نیروگاه آکو کویو را در مرسین امضا کردند.

هزینه این پروژه عظیم حدود ۲۰ میلیارد دلار است و می تواند به افزایش امنیت انرژی ترکیه و ایجاد فرصت های شغلی جدید کمک کند.

انتظار می رود این نیروگاه که احداث آن در آوریل ۲۰۱۸ آغاز شد در سال ۲۰۲۳ به بهره برداری برسد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید