کودکان و نوجوانان مبتلا به مشکلات سلامت از جمله چاقی، بیماری مزمن کلیه، بیماری‌های قلبی عروقی و اختلالات ایمنی ۲۵ برابر بیشتر در معرض خطر ابتلاء به نوع شدید کووید ۱۹ هستند.

عوارض کرونا در کودکان تا چند هفته باقی می‌ماند؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، مدیکال اکسپرس نوشت: به گفته محققان، عوارض طولانی کووید ۱۹ به ندرت در کودکان و نوجوانان بیش از ۱۲ هفته ادامه می یابد.

بر اساس مطالعه مؤسسه تحقیقات کودکان مرداک استرالیا، پس از گذشت ۱۰ ماه از شیوع گونه دلتا، این نوع کروناویروس در کودکان نسبت به انواع قبلی بیماری جدی تری ایجاد نکرده و اکثر موارد بدون علامت یا خفیف بوده است.

با این حال، مشخص شده بود که کودکان و نوجوانان مبتلا به مشکلات سلامت از جمله چاقی، بیماری مزمن کلیه، بیماری‌های قلبی عروقی و اختلالات ایمنی ۲۵ برابر بیشتر در معرض خطر ابتلاء به نوع شدید کووید ۱۹ هستند. نتایج یک بررسی سیستماتیک نشان داد که کووید ۱۹ شدید در ۵.۱ درصد از کودکان و نوجوانان دارای این مشکلات زمینه‌ای و در ۰.۲ درصد بدون این مشکلات رخ داده است.

«نایجل کورتیس» سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: تشخیص عوارض طولانی مدت کووید ۱۹ از علائم ناشی از اثرات غیرمستقیم پاندمی، مانند تعطیلی مدارس، ندیدن دوستان یا عدم امکان انجام ورزش و سرگرمی دشوار است.

در این بررسی، ۱۴ مطالعه بین المللی شامل ۱۹,۴۲۶ کودک و نوجوان که عوارض مداوم پس از کووید ۱۹ را گزارش کردند، تجزیه و تحلیل شد. شایع‌ترین علائم گزارش شده چهار تا ۱۲ هفته پس از عفونت حاد عبارت بودند از سردرد، خستگی، اختلال در خواب، مشکلات تمرکز و درد شکمی.

به گفته محققان، شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد علائم بیش از ۱۲ هفته تداوم دارند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید