یکسری خودرو در دو تا سه روز گذشته بین ۲ تا ۷ میلیون تومان ارزان شده اما همچنان کاهش قیمت محسوس نبوده است.

اولین واکنش‌های قیمت خودرو به آزادسازی واردات

به گزارش سلام نو، روزنامه «ایران» از اولین واکنش‌های قیمت خودرو به آزادسازی واردات گزارش می‌دهد.

هفته گذشته مجلس واردات خودرو را به‌طور مشروط و محدود آزاد کرد و بعد از گذشت سه سال از توقف واردات رسمی خودرو، این موضوع دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. البته این تنها در حد حرف نبود و در بازار نیز قیمت خودروهای خارجی به این تصمیم مجلس واکنش نشان داد. به‌طوری که گفته می‌شود حدود ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خودروهای خارجی کاهش قیمت داشته‌اند. اما در مورد خودروهای داخلی، بر اساس معاملات انجام شده در روز گذشته می‌توان گفت که بازار این خودروها نسبتاً ثبات داشته و تغییرات اندک بوده است.

به دنبال انتشار این اخبار برخی از متقاضیان خرید خود را به تعویق انداخته‌اند تا مشخص شود که چه تأثیری روی بازار به وجود خواهد آمد. رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی کرج به این موضوع اشاره کرده و در مورد کلیه خودروها بویژه تولید داخل گفته است: یکسری خودرو در دو تا سه روز گذشته بین ۲ تا ۷ میلیون تومان ارزان شده اما همچنان کاهش قیمت محسوس نبوده است.

حمید کریمی همچنین اظهار کرد: با اینکه هنوز جزئیات مربوط به واردات خودرو مشخص نیست اما به‌هر حال تأثیر خود را روی بازار خودرو می‌گذارد. باید توجه داشت این خودرو تنها زمانی بواقع ارزان می‌شود که نرخ دلار کاهش داشته و این طور نیست که خودرو ارزان شود و قیمت زمین یا طلا همچنان بالا بماند. یک چنین حالتی ممکن نیست امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد و بازار به یک تعادل و ثبات برسد این افزایش و کاهش قیمت‌ها به نفع فروشنده و خریدار نیست.

وی افزود: خریدارها دست نگه داشته‌اند تا ببینند چه اتفاقی می‌افتد بنابراین رکود در بازار بیشتر شده و روی قیمت‌ها هم تأثیر می‌گذارد. در نهایت تأثیر واقعی واردات خودرو زمانی مشخص می‌شود که واقعاً خودرویی وارد شود. البته در چند روز اخیر تأثیرات آن مشاهده شده اما به‌نظر می‌رسد تأثیرات روانی آن طی هفته آتی بیشتر مشخص می‌شود.وی تصریح کرد: در این چند روز پژو پارس از ۲۸۲ میلیون تومان در سه روز گذشته به ۲۷۷ میلیون تومان رسیده است البته در مورد مدل ۹۹ این خودرو حدود ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌ایم علت این امر کمتر شدن تقاضا و افزایش رکود است.

وی با اشاره به نرخ روز خودرو گفت: پژو پارس بین ۲۷۶ تا ۲۷۷ میلیون تومان و تی یوفایو ۳۰۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. پژو ۲۰۷ نسبت به سه روز گذشته از ۳۳۷ میلیون تومان به ۳۳۰ میلیون تومان، کوییک دو رنگ از ۱۷۶ میلیون تومان به ۱۶۸ میلیون تومان، نیسان فول آپشن دوگانه سوز از ۲۸۰ میلیون تومان به ۲۷۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۲۵۳ میلیون تومان به ۲۴۶ میلیون تومان، سمند از ۲۵۰ میلیون تومان به ۲۴۳ میلیون تومان و پراید مدل ۹۹ از ۱۳۹ میلیون تومان به ۱۳۵ میلیون تومان رسیده است.کریمی خاطرنشان ساخت: البته هنوز قیمت‌ها به قیمت قبل بازنگشته است. بنابراین تغییرات انجام شده تغییرات محسوس و زیادی نیستند. تا زمانی که عرضه افزایش نیابد قیمت به میزان خوبی کاهش نخواهد یافت ولی باید توجه داشت که به هرحال فروشندگان از روند کاهشی قیمت خودرو می‌ترسند و سعی می‌کنند قبل از کاهش بیشتر قیمت‌ها خودرو خود را بفروشند.

بر اساس گزارش‌های بازار خودرو، پژو ۲۰۷ دنده‌ای با کاهش ۵ میلیون تومان، ۳۳۲ میلیون تومان فروخته می‌شود. دنا تیپ یک، تیپ‌های مختلف پژو ۲۰۶، تیبا، ساینا و کوئیک بین یک تا چهار میلیون تومان از روز پنجشنبه هفته پیش قیمت کمتری دارند.پژو ۲۰۰۸ که در اولین روزهای شهریور رقم‌های بالاتر از یک میلیارد را به‌ثبت رسانده بود، روز گذشته در بازار ۹۶۵ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است و افت ۲۵ میلیون تومانی را تجربه کرد. البته تندر ۹۰ روز گذشته با رشد پنج میلیون تومانی، ۳۷۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است که نشان از افزایش قیمت این محصول داخلی دارد. با این حال فعالان بازار می‌گویند که برای تخمین درست میزان تأثیر این مصوبه باید تا زمان تأیید نهایی و نتیجه اجرا صبر کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید