جلال‌ جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: استاندار در یک استان مثل رییس‌جمهور در کشور است و باید در استان مقبولیت عمومی داشته باشد. با حوزه مسئولیت خود آشنایی داشته و از نظرات کارشناسی استفاده کند.

تغییر مدیران باید فقط در سطح مدیران عالی انجام شود / استاندار نباید از جایگاهش برای منافع شخصی خود استفاده کند

به گزارش سلام نو، جلال جلالی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شاخص‌های انتخاب استانداران اظهار کرد: وقتی وزیر کشور سابقه نظامی دارد، پیش بینی می‌شود که استانداران از نظامیان انتخاب شوند که این برای کشور خوب نیست، زیرا شائبه نظامی‌گری به دنبال دارد، بنابراین وزیر کشور باید در انتخاب استانداران به ویژگی‌هایی مانند سابقه شخصی، توان کاری، مقبولیت مردمی، فراجناحی بودن و آشنایی با استان توجه کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه نباید با تغییر دولت، همه مدیران از بالا تا پایین جابجا شوند، تصریح کرد: همه گروه ها و جناح های سیاسی باید از سعه صدر برخوردار باشند.مدیران میانه در شهرستان ها از تجارب زیادی برخوردار هستند و با برکناری آنها و آمدن افراد کم تجربه، کشور در جا می زند. با حذف همه مدیران در واقع کشور از مدیران شایسته محروم می شود. تغییر مدیران باید فقط در سطح مدیران عالی انجام شود.

وی ادامه داد: استاندار در یک استان مثل رئیس جمهور در کشور است و باید در استان مقبولیت عمومی داشته باشد. با حوزه مسئولیت خود آشنایی داشته و از نظرات کارشناسی استفاده کند. در مناطق محروم، مرزی، قومی و اهل سنت استاندار در حفظ همبستگی و وحدت ملی و بحث بیکاری و فقر و مشکلات سیاسی و قومی خیلی تاثیرگذار است. بنابراین در انتخاب این استانداران باید دقت شود.

وی با اشاره به انتخاب استانداران غیربومی در دولت گذشته، خاطر نشان کرد: بومی‌بودن یا غیربومی بودن مهم نیست مهم این است که استاندار ویژگی‌های یاد شده را داشته باشد و دلسوز استان باشد، نه این‌که از جایگاه خود برای منافع شخصی خود استفاده کند. ما استاندار بومی در کردستان داشتیم که فرد موفقی بود و استاندارغیربومی در سیستان و بلوچستان هم داشتیم که ناموفق بود، بنابراین صرف بومی بودن یا نبودن دلیل موفقیت یا عدم موفقیت نیست.

وی تاکید کرد: در استان‌های محرومی مانند کردستان باید فردی انتخاب شود که تکنوکرات توسعه‌گرا و عدالت‌طلب باشد. مردم استان او را بشناسند و در میان اقوام و مذاهب مقبولیت داشته باشد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر چقدر رئیس جمهور و وزیر کشور در انتخاب استانداران دقت ویژه داشته باشند، استانداران موفق‌تری انتخاب می‌شوند. استانداران در جذب سرمایه گذاری و بحث بیکاری خیلی موثر هستند، اما برخی استاندارانی داشتیم که خودشان مانع توسعه استان بودند. رئیس‌جمهور استاندارانی را انتخاب کند که برای آداب و رسوم مردم و شخصیت‌های برجسته استان احترام قائل باشد و از دیدگاه‌های مختلف برای توسعه استان استفاده کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید