توجه به همه وظایفی که در خانه به آن­ها رسیدگی می‌کنید چه بزرگ و یا کوچک، ممکن است شما و همسرتان را شگفت‌زده کند.

۴ روش به اشتراک‌گذاری دغدغه‌های ذهنی با همسر

بعضی‌ اوقات فعالیت‌های به‌ظاهر ساده و روزمره به شما استرس و نگرانی می‌دهد که هیچ‌کس متوجه آن نمی‌شود و این دغدغه‌هایی که حمل می­کنید نامرئی هستند. اگرچه این دغدغه‌ها و عوامل استرس‌زای کوچک برای هرکسی می‌تواند باشد، اما اغلب در زنان بیش­تر است. حمل بار روانی، بر سلامت عمومی تأثیر می‌گذارد. محققان دریافتند که اکثر زنان احساس می­‌کنند که آن­ها به‌تنهایی بار سازمان‌دهی و زندگی فرزندان خود را بر دوش می‌کشند. آن­ها همچنین دریافتند که این مسئولیت بهزیستی در روابط، زنان را به‌شدت تحت‌فشار قرار می‌دهد. بنابراین اگر با بار روانی روبرو هستید و باعث ناراحتی شما می‌شود، بدانید که تنها نیستید.

۴ راه برای صحبت با شریک خود در مورد حمل بار ذهنی

۱. به تمام کارهایی که انجام می‌دهید توجه داشته باشید

توجه به همه وظایفی که در خانه به آن­ها رسیدگی می‌کنید چه بزرگ و یا کوچک، ممکن است شما و همسرتان را شگفت‌زده کند. فهرستی از تمام کارهای روزانه خود تهیه کنید. توجه داشته باشید که این فهرست را فقط به نقش‌های اصلی که انجام می‌دهید محدود نکنید. این لیست باید شامل فرایندهای فکری شما نیز باشد. سعی کنید تا جایی که ممکن است تمام کارهای خود را یادداشت کنید. این تمرین به شما کمک می‌کند تا در مورد کارهای خود و تاثیر آن­ها بر روی سلامتی شما صحبت کنید.

۲. زمان مناسبی را برای صحبت انتخاب کنید

یافتن زمان مناسب برای صحبت در مورد بار ذهنی، تقریبا به ‌اندازه خود بحثی مهم است. اطمینان حاصل کنید که برای شروع صحبت، هر دو طرف نسبتا آرام هستید و هیچ‌کس خسته، افسرده یا مضطرب نیست. به‌عبارت‌دیگر  مناسب‌ترین شرایط را برای صحبت درباره مسائل حساس انتخاب کنید. اگر صحبت شما لحن مبارزه­ای داشته باشد، نتیجه ممکن است آن­طور که انتظار دارید به پایان نرسد.

۳. هنگامی‌که بار ذهنی شما سبک‌تر شد، آن را حفظ کنید

اگر همسر شما موافقت کند که برخی از مسئولیت­های شما را انجام دهد، این حقیقت را بپذیرید که همسر شما ممکن است کارها را دقیقا مطابق استانداردهای شما انجام ندهد. اصلا هم اشکالی ندارد. یاد بگیرید که کمی راحت بگیرید و همسر خود را درک کنید، زیرا بسیاری از اوقات ما قبل از این­که فرصت یادگیری و تجربه کردن برای آن­ها ایجاد کنیم، کارها را مجدد به سلیقه خودمان انجام می‌دهیم. هدف از این امر فقط ایجاد تعادل و کم کردن کارهای خانه نیست، بلکه این کمک برای ایجاد همدلی در کارهای منزل نیز هست.

۴. این نوع صحبت­ها را به لیست کارهای خود اضافه و برای آن برنامه‌ریزی کنید

کاهش بار ذهنی احتمالا با یک گفتگو در مورد کارهای خانه به‌طور کامل حل نمی‌شود. بهتر است صحبت کردن در مورد بار روانی با همسر خود را به یک اتفاق منظم تبدیل کنید. ازآنجاکه زنان اغلب وظیفه شروع گفتگو را بر عهده دارند، می­توانند این گفتگوها را در تقویم برنامه­ریزی کنند. هرچه آگاهی شما از کارهایی که بدون توجه انجام می‌دهید کاهش یابد، خستگی ذهنی شما بیش­تر نمایان می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید