امروزه سازمان‌ها برای دستیابی به موفقیت در همه زمینه‌ها، باید به انتظارات اجتماعی و احکام اخلاقی واکنش مناسب نشان دهند و با رعایت اخلاق کار و مسئولیت اجتماعی، به بهترین نحو این‌گونه انتظارات را با اهداف اقتصادی سازمان تلفیق کنند تا دستیابی به آرمان‌های بالاتر و والاتری را امکان‌پذیر سازند.

بانک پاسارگاد پیش‌گام در مسئولیت اجتماعی

بانک پاسارگاد معتقد است سازمانی که پایبند به مسئولیت‌های اجتماعی خود است، باید وظایف و تعهداتی را در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند انجام دهد و با خلق ارزش مشترک برای همه ذی‌نفعان، نویدبخش پیشرفت و تعالی خود و جامعه باشد.

این بانک «مسئولیت‌های اجتماعی» را به‌عنوان رویکردی متعالی به کسب‌وکار همواره مدنظر قرار داده است و به‌صورت پیوسته اقدامات و فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای را در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی و نیز اعطای کمک‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه باهدف مشارکت سازنده در توسعه اجتماعی انجام داده است؛ به‌طوری که در این سال‌ها در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است. با نگاهی گذرا به فعالیت‌های این بانک می‌توان متوجه اقدامات گسترده این بانک در حوزه‌های مختلف مسئولیت‌های اجتماعی و به نتیجه رساندن طرح‌های متعدد در این حوزه شد.

پاسارگاد و مسئولیت اجتماعی در بخش سلامت و بهداشت

بانک پاسارگاد در بخش سلامت و بهداشت اقدامات ارزشمندی را انجام داده است و برنامه‌های قابل توجهی را نیز در دست اقدام دارد. از جمله این اقدامات عبارتند از:

۱- ساخت بیمارستان و مراکز بهداشت:

بانک پاسارگاد برنامه احداث هفت شهرک سلامت با ظرفیت هفت هزار تخت بیمارستانی به همراه امکانات جانبی و همچنین مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در بالاترین سطح استانداردهای بین‌المللی را در شهرهای مختلف در دستور کار قرار داده است. درحال حاضر اولین پروژه شرکت نسیم سلامت خاتم، شهرک‌درمانی، آموزشی و سلامت خاتم است که در شهر قم در حال ساخت است. در این راستا بانک پاسارگاد مرکز بهداشتی درمانی را نیز در روستای جوشین از توابع ورزقان تبریز احداث کرده است.

۲- حمایت از کادر درمان و عموم جامعه در زمان شیوع ویروس کرونا:

این بانک، با نگاه مسئولانه در حوزه مسئولیت اجتماعی و توجه به سلامت عمومی جامعه از روزهای آغاز پاندمی کرونا، در بخش‌های مختلف از جمله حمایت از کادر درمان، حمایت از اقدامات تولید واکسن و داروی مقابله با بیماری کووید۱۹، اهدا ۳۵۰هزار ماسک N۹۵ و ۱۰هزار لباس مخصوص، اهدای کیت‌های تشخیص بیماری کرونا و... فعالیت کرده است.

۳- حمایت از انجمن‌های مختلف از جمله انجمن بیماران اتیسم:

درمان بیماری اتیسم و یا کنترل آن علاوه بر هزینه‌های فراوان، مشکلات زیادی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده که آن‌ها را نیازمند به حمایت و همراهی از سوی سازمان‌ها و نهادها کرده‌است. بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، با همکاری انجمن اتیسم ایران اقدامات ارزشمندی را برای کاهش دردها و آلام این گروه از افراد جامعه انجام داده است. اقداماتی که بی‌شک برای سامان دادن وضعیت این افراد و ایجاد زمینه برای رسیدگی بهتر از آن‌ها می‌تواند بسیار مؤثر باشد. همچنین بانک پاسارگاد در طول سال‌های فعالیت خود همواره حمایت از انجمن‌های مختلف در حوزه سلامت و بیماران خاص را در برنامه‌های خود مورد توجه قرار داده است. از جمله این انجمن‌ها می‌توان به انجمن اتیسم اشاره کرد. بانک پاسارگاد طی برنامه‌ای جامع در ابعاد مختلف اقدامات قابل‌توجهی را جهت حمایت از این انجمن انجام داده است.

راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام (رجیستری) افراد دارای اتیسم یکی از این اقدامات ارزشمند است. این سامانه به آدرس irautism.ir می‌تواند مشکل نبود آمار صحیح را تا حد قابل‌توجهی برطرف کند. مزیت بسیار خوبی که این سامانه دارد، اتصال این سامانه به نیروی انتظامی (ناجا) است. متأسفانه میزان گم شدن کودکان اتیسم به‌شدت بالا است؛ زیرا این گروه از افراد درک درستی از فضا و اطرافیان ندارند و بنابراین گم شدن کودکان طیف اتیسم مسئله‌ای بسیار شایع و یافتن آنان یکی از آسیب‌زننده‌ترین مشکلات خانواده‌های آنان است.

خدمات دیگری که از طریق سامانه رجیستری به افراد دارای اتیسم ارائه می‌شود عبارتند از: تسهیل در معافیت از نظام وظیفه، ارائه بیمه سلامت و تکمیلی و دیگر خدمات آموزشی با تأیید انجمن اوتیسم و....

از دیگر خدمات ارائه شده به انجمن اتیسم ایران راه‌اندازی نخستین سامانه کشوری مشاوره تلفنی اتیسم (هلپ‌لاین) با شماره ۰۲۱۴۸۰۸۵ است که نیازهای مشاوره‌ای خانواده‌های دارای کودک اتیسم را پاسخگو خواهد بود. گفتنی است ارائه خدمات مشاوره تلفنی درخصوص این بیماری به‌صورت رایگان انجام می‌گیرد.

بانک پاسارگاد و حمایت از آموزش

بانک‌پاسارگاد همواره اقدامات و فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای را در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و نیز اعطای کمک‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه با هدف مشارکت سازنده در توسعه اجتماعی به انجام می‌رساند. از جمله این اقدامات می‌توان به ساخت مدرسه و کتابخانه در مناطق آسیب دیده از سیل و زلزله و مناطق کمتر برخوردار استان‌های مختلف کشور اشاره کرد.

بانک پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود در حوزه ساخت مدرسه و توسعه فضاهای آموزشی کشور، تاکنون ۲۵ مدرسه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، البرز، آذربایجان شرقی، خوزستان، لرستان و گلستان ساخته است و ساخت ۱۳ مدرسه دیگر در استان لرستان را نیز در دستور کار خود دارد. در حوزه ساخت کتابخانه نیز، ۱۷ کتابخانه در استان‌های اردبیل، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و فارس توسط این بانک احداث شده است و این تنها بخشی از اقدامات بانک در این حوزه است.

علاوه‌بر این، بانک پاسارگاد از سال ۸۷ تاکنون، با تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری توجه ویژه‌ای به نخبگان کشور دارد. این بانک تاکنون از ۱۹۳ نفر از جوانان و نخبگان آزمون سراسری تجلیل به‌عمل آورده و با پرداخت مبالغی به‌صورت ماهیانه و تا هر زمانی که در داخل کشور ادامه تحصیل دهند، آن‌ها را تحت حمایت خود قرار داده است.

بانک پاسارگاد و توجه به ورزش و فرهنگ

بانک پاسارگاد در حمایت از تولید فیلم‌های فاخر نیز سابقه خوبی دارد. حمایت از فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین، اولین فیلم برنده جایزه اسکار سینمای ایران، حمایت از فیلم‌های سینمایی طبقه حساس، بهمن، ملبورن، مرگ ماهی، ساعت صفر، یک قناری یک کلاغ از جمله این اقدامات هستند.

برگزاری ۴ دوره فیلم کوتاه پاسارگاد نیز از دیگر اقدامات این بانک جهت حمایت از فرهنگ و هنر است. در این جشنواره‌ها محور موضوعات ساخت فیلم‌ها مواردی چون: حمایت از تولید ملی در بستر اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و رشد اقتصاد ملی، حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی، تکریم خانواده و حقوق اجتماعی و اهدای عضو بوده است.

علاوه‌بر این، بانک پاسارگاد امکان چاپ و بازنشرکتاب‌های نفیس، مانند کتاب‌های ارزشمند شاهنامه شاه‌طهماسبی، مصحف شریف طباخ، رنج و رنگ و… به‌عنوان بخشی از گنجینه فرهنگی و هنری ملی کشور را نیز فراهم کرده است. اقدامی که در حوزه فرهنگ بسیار ارزشمند است.

اقدام در راستای فضاسازی، مرمت و بازسازی ساختمان هزارمترمربعی موزه زنده یاد دکتر حسن حبیبی در سه طبقه نیز از جمله فعالیت‌های فرهنگی بانک پاسارگاد است. این موزه در دو بخش کتابخانه شامل ۳۰‌هزار مجلد کتاب‌های شخصی و اهدایی و همچنین گنجینه آثار شامل نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای، پارچه‌های دستباف، مجموعه‌های سکه، مدال، تمبر، لوح، ظروف و هدایایی است که مرحوم دکتر حبیبی در دیدارهای دیپلماتیک از اشخاص و ملل مختلف دریافت کرده‌اند. این موزه در محله باغ فردوس تهران، بوستان قلمستان واقع شده است.

بانک پاسارگاد، اقدامات حمایتی مهمی را نیز در حوزه ورزش کشور انجام داده‎ است. به‌عنوان مثال حمایت از ورزش کشتی به‌عنوان ورزش ملی کشور، ساخت آکادمی ملی کشتی ایران، حمایت از تیم ملی کوهنوردی، اهدای جوایز به قهرمانان مدال‌آور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی و المپیک لندن، حمایت از فدراسیون فوتبال، حمایت از دانش‌آموزان تیم فوتسال دانش‌آموزی لرستان، حمایت از فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی ایران و… از اقدامات نیک این بانک در حوزه حمایت از ورزش کشور است.

بانک­پاسارگاد همواره مسئولیت‌های اجتماعی را به‌عنوان رویکردی متعالی به کسب‌وکار مدنظر قرار داده و مجموعه استراتژی‌ها و سیاست‌های کلان خود را مبتنی بر مدلی خاص در حوزه‌های: مشتریان، سهام‌داران، کارکنان، جامعه و… در چارچوب این نگاه مسئولانه تعریف کرده است تا نویدبخش پیشرفت و تعالی برای خود و جامعه باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید