اینترنت وزارت بهداشت یک ساعت و نیم قطع شد. قطع شدن اینترانت به دلیل تغییر تنظیمات روتینگ از سوی شرکت مخابرات استان تهران اتفاق افتاد.

مخابرات اینترنت وزارت بهداشت را قطع کرد

به گزارش سلام نو به نقل از  رکنا، صبح و ظهر امروز قطع شدن اینترانت داخلی وزارت بهداشت از سوی شرکت مخابرات استان تهران، منجر به ایجاد اختلال در روند واکسیناسیون کرونا در سراسر کشور و معطلی صدها هزار نفر از مردم شد. مشکلی که ریشه آن به انجام تغییرات در تنظیمات روتینگ مخابرات بازمی‌گردد و البته اکنون برطرف شده است.

دکتر علی شریفی زارچی، سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در این باره به خبرنگار رکنا گفت: به دلیل انجام تغییرات تنظیمات روتینگ توسط شرکت مخابرات استان تهران، امروز در دو نوبت اینترانت داخلی وزارت بهداشت قطع شد؛ یک بار در فاصله ساعت ۱۰.۳۰ تا ۱۱.۳۰ صبح و بار دیگر در فاصله ساعت ۱۲.۳۰ تا ۱۳ بعد از ظهر.

وی با تاکید بر این که مشکل در حال حاضر برطرف شده است، عنوان کرد: ما نگران آن هستیم که این مشکل در روزهای آینده مجددا رخ دهد و به همین دلیل، ضروری است دوستان مخابرات تمام ظرفیت های خود را به کار گیرند تا زیرساخت های حیاتی کشور از جمله اینترانت وزارت بهداشت که روند ثبت نام واکسیناسیون در آن انجام می شود، دچار اختلال نشود و لطمه ای به وقت مراجعه کنندگان به تمام شبکه های بهداشت و درمان از جمله پایگاه های واکسیناسیون وارد نشود.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به این که تمام دانشگاه های علوم پزشکی بخش زیادی از اطلاعات خود را از جمله استعلام های مربوط به ثبت احوال و اصالت غذا و دارو را از اینترانت وزارت بهداشت دریافت می کنند، بنابراین قطع شدن این شبکه می تواند تمام مراکز زیرمجموعه دانشگاه های علوم پزشکی از جمله مراکز واکسیناسیون را با مشکل مواجه کند.

شریفی تاکید کرد: در چنین شرایطی پرسنل مراکز واکسیناسیون نه می توانند سوابق مراجعه کنندگان را از سامانه های مربوطه ببینند و نه می توانند این سوابق را ثبت کنند. بنابراین امروز به مدت یک ساعت و نیم روند ثبت اطلاعات مراجعه کنندگان متوقف شد و پرسنل پایگاه ها ناچار بودند که اطلاعات را روی کاغذ یادداشت کنند تا بعدا در سامانه ثبت کنند. این روند در مجموع باعث شد که امروز وقت زیادی از مردم و پرسنل پایگاه ها تلف شود.

وی در پایان تصریح کرد: در اتفاق امروز، ابدا بحث هک شدن اینترانت وزارت بهداشت مطرح نیست و این شبکه فقط به دلیل قطع شدن سرویس از سوی شرکت مخابرات استان تهران از دسترس خارج شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید