رییس دانشگاه فرهنگیان درباره کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان توضیحاتی داد و گفت: حتی می‌توانند حقوق دانشجو معلمان را ۵ میلیون تومان کنند!

حقوق دانشجو معلمان باید به ۵ میلیون تومان برسد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، حسین خنیفر، رییس دانشگاه فرهنگیان درباره کسر از حقوق دانشجو معلمان اظهار کرد: این موضوع از سال ۱۳۵۴ و قبل از انقلاب مطرح بود، قانونگذار در مجلس سنا، این مسئله را برای دانشسراها پایه‌گذاری کرد.

وی افزود: بعد از انقلاب، وقتی مراکز تربیت معلم ایجاد شد بحث کسر ۴۵ درصد مطرح بود تا زمانی که دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۰ تاسیس شد و سال ۹۹ با توجه به شرایط کرونا کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان به ۲۰ درصد تبدیل شد یعنی ۲۵ درصد به نفع دانشجو.

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: حقوق ۷۰۰ هزار تومان در سال ۹۶، به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در سال ۹۷-۹۸، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال ۹۹ و هم‌اکنون ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

خنیفر مطرح کرد: ما به عنوان دانشگاه فرهنگیان از مجلس و کمیسیون آموزش می‌خواهیم همانطور که در هیات امنا کسر از حقوق دانشجو معلمان را به ۲۰ درصد رساندیم آن را به صفر برسانند این امر تقنینی است و باید در مجلس صورت بگیرد تا به نفع دانشجو باشد و حتی حقوق را ۵ میلیون تومان کنند، اکنون که دولت آقای رییسی در تلاش برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن است، دانشجو معلمان می‌توانند وام دریافت و امتیاز مسکن بگیرند.

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: مسئله حقوق دانشجو معلمان برای همیشه توسط مجلس تفکیک شود و دانشجویان مانند اساتید که منتظرند سریعاً همسان‌سازی را به سامان برسانیم خوشحال باشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید