یک روزنامه آمریکایی در گزارشی اذعان کرد که حزب‌الله لبنان موفق شد در رویارویی خود با آمریکا پیروز شود.

نیویورک‌تایمز: حزب‌الله در مقابل آمریکا پیروز شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نیویورک تایمز در یادداشتی نوشت: حزب‌الله پس از انتقال بیش از یک میلیون گالن گازوئیل ایرانی به لبنان از طریق سوریه، ناجی ملی خوانده می‌شود؛ به ویژه اینکه این اتفاق پس از آن رخ داد که دولت لبنان و حامیان غربی آن در این زمینه شکست خوردند و این کشور با بدترین بحران اقتصادی و سیاسی در طول تاریخ لبنان مواجه شد.

در این گزارش آمده است: این تحویل سوخت که به گفته یک مقام حزب‌الله، نخستین مرحله از انتقال بیش از ۱۳ میلیون گالن بود، نشان دهنده جدی بودن بحران لبنان و همچنین شکست دولت در رفع آن است. لبنان قادر به دریافت کمک از هرجای دیگر نیست و به سوریه جنگ زده و ایران متوسل شده است.

نیویورک تایمز همچنین نوشت: به نظر می‌رسد که این اقدام تحریم‌های آمریکا در ارتباط با خرید نفت ایران را نقض می‌کند، اما هنوز مشخص نیست که آیا واشنگتن این اقدام را تحت فشار قرار خواهد داد یا خیر. حزب‌الله که آمریکا آن را یک "گروه تروریستی" می‌خواند با تحریم‌های واشنگتن مواجه است و اگرچه این حزب بخشی از دولت لبنان است، اما به نظر می‌رسد که به طور مستقل در این زمینه کار می‌کند.

طبق این گزارش، بحران سوخت در لبنان منجر به نوعی رویارویی میان حزب الله و متحدانش از یک سو و ایالات متحده از سوی دیگر شد، رویارویی بر سر اینکه چه کسی می‌تواند سریع‌تر برای کاهش درد و رنج ملت لبنان اقدام کند، رقابتی که حزب‌الله برنده آن شد.

در ادامه این گزارش آمده است: مداخله در جایی که دولت شکست خورد یک کودتای سیاسی برای حزب‌الله بود؛ چراکه این حزب آمریکا را مسؤول بحران اقتصادی لبنان دانسته و می‌گوید که واشنگتن لبنان را محاصره کرده است.

نیویورک تایمز همچنین گزارش داد: حزب‌الله پنج‌شنبه ورود محموله سوخت را با لحنی قهرمانانه به تصویر کشید و اعلام کرد که محاصره آمریکا را شکسته است، این خط فکری است که بسیاری از لبنانی‌ها آن را خواهند پذیرفت. پس از اعلام این خبر توسط سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله ، دورتی شیا سفیر آمریکا در بیروت گفت که در حال تلاش برای کمک به حل و فصل بحران سوخت در لبنان است و خواستار انتقال گاز از مصر به اردن و انتقال آن به لبنان از طریق خط لوله‌ای شد که از سوریه عبور می‌کند.

این روزنامه در ادامه نوشت که درد و رنج شدید ملت لبنان باعث شده است که احتمال تحریم افراد در لبنان به دلیل پذیرش سوخت ایران کاهش یابد.

در همین راستا، "مهند الحاج علی"، محقق بنیاد کارنگی آمریکا گفت: من مطمئن نیستم که آمریکا چه میزان مایل است ریسک تحریم مردم نیازمند را بپذیرد. این اقدام واشنگتن را بی‌رحم و سختگیر نشان می‌دهد و این یک پیروزی برای حزب الله است.

311311

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید