قالیشویی کرج از جمله قالیشویی های معتبری است که چند سالی است به مشتریان خود بهترین خدمات را ارائه می کند. شستن قالی و فرش در قالیشویی کرج با بهترین موازین بهداشتی انجام می شود تا تمامی ویروس ها و میکروب های موجود در فرش و قالی ها از بین بروند.

تاثیر شستشوی فرش در از بین بردن ویروس ها و میکروب‌ها

قالیشویی کرج در زمان شیوع ویروس کرونا نقش بسیار مهمی را در راستای از بین بردن ویروس ها و میکروب ها ایفا کرده است؛ اما چگونه؟ در ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد تصور می کردند که شستشوی فرش ها باعث انتقال ویروس کرونا در خانه ها می شود؛ اما کم کم مشخص شد که نه تنها شستشوی فرش ها باعث انتقال ویروس نمی شوند، بلکه نقش بسیار مهمی در کاهش ویروس ها و میکروب های تجمع یافته در فرش ها دارند.

تاثیر شستشوی فرش در از بین بردن ویروس ها و میکروب ها

چگونه ویروس ها و میکروب ها در فرش های ما نفوذ می کنند؟

بسیاری از افراد سوال می کنند که آیا امکان نفوذ و ورود میکروب ها و ویروس ها در فرش های ما وجود دارند؟ پاسخ این سوال کاملا مثبت است. البته در حال حاضر تحقیقات دقیقی بر روی اینکه ویروس کرونا و یا دیگر ویروس ها چگونه می توانند در فرش های خانه های ما نفوذ کنند، نشده است؛ اما به هر حال آن چیزی که مشخص این است که میکروب ها و ویروس های مختلف مانند ویروس کرونا می توانند در فرش ها نفوذ کنند؛ اما آن چیزی که هنوز به طور دقیق مشخص نیست، این است که این ویروس ها تا چه مدت زمانی در داخل فرش های ما می مانند؟

به طور کلی هنوز مشخص نیست که ویروس ها و میکروب ها تا چه مدت می توانند در فرش ها بمانند؛ اما شرط عقل حکم می کند که ما انسان ها برای جلوگیری از گسترش ویروس و میکروب های مختلف بهداشت فرش و منزل خود را رعایت کنیم.

تاثیر شستشوی فرش در از بین بردن ویروس ها و میکروب‌ها

شستشوی فرش برای از بین بردن ویروس ها و میکروب ها

آیا با شستشوی فرش در خانه می توان ویروس ها و میکروب ها را از بین برد؟

بسیاری از افرادی که قصد از بین بردن ویروس ها و میکروب ها را از فرش ها و قالیچه های خانه خود را دارند، این سوال برایشان پیش می آید که آیا می توان در خانه هم ویروس ها و میکروب های داخل فرش را از بین برد؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که متاسفانه امکان از بین بردن ویروس ها و میکروب های مختلف به طور کامل در خانه وجود ندارد؛ چرا که تنها روش شستشوی فرش در خانه ها این است که ما از آب، صابون یا هر ماده شوینده دیگری برای شستشوی فرش های خودمان استفاده کنیم! این در حالی است که شستشوی فرش ها فقط با مواد شوینده باعث ضد عفونی کردن آن ها نمی شوند و لازم است که از روش های جدیدتری برای از بین ویروس ها و میکروب ها استفاده کرد.

در قالیشویی گوهردشت از بهترین روش ها جهت از بین بردن ویروس ها و میکروب های مختلفی که در فرش های شما جمع شده اند، استفاده می شود. برای از بین بردن ویروس ها و میکروب های فرش ها لازم است که در این قالیشویی از روش های مختلفی استفاده شود که به هیچ وجه امکان استفاده از این روش ها در خانه ها وجود نخواهد داشت.

آیا با شستشوی فرش ویروس ها و میکروب ها گسترش پیدا می کنند؟

قالیشویی عظیمیه از جمله قالیشویی هایی است که برای ارائه خدمات شستشوی فرش در ایران خدمت می کند. بسیاری از افرادی که قصد سپردن فرش های خودشان به این قالیشویی را دارند، این سوال برایشان پیش می آید که در هنگام شستشوی فرش ها، ویروس ها و میکروب ها گسترش پیدا می کنند؟

پاسخ این سوال منفی است. البته به شرطی که در قالیشویی از بهترین سطح بهداشت برای شستشوی قالی و فرش ها استفاده شود. در صورتی که کارکنان قالیشویی بهداشت فردی و کاری خود را جهت شستشوی فرش ها رعایت کنند، نه تنها شستشوی فرش ویروس ها و میکروب ها را گسترش نمی دهد، بلکه باعث از بین بردن ویرس ها و میکروب های مختلف در فرش ها هم می شود.

بنابراین، این یک باور اشتباه است که بگوییم شستشوی فرش ها در قالیشویی باعث گسترش بیماری ها، ویروس های مختلف مانند کرونا و میکروب ها می شود. این در حالی است که می توان با سپردن فرش ها به یک قالیشویی معتبر مانند قالیشویی کرج، قالیشویی عظیمیه و یا قالیشویی گوهردشت این اطمینان را حاصل کرد که فرش ها از هر ویروس و میکروبی پاک خواهند شد.

تاثیر شستشوی فرش در از بین بردن ویروس ها و میکروب‌ها

شستشوی فرش برای از بین بردن ویروس ها و میکروب ها در قالیشویی کرج

استفاده از بهترین روش ها برای از بین بردن ویروس ها و میکروب ها در قالیشویی کرج

قالیشویی کرج با چندین سال سابقه قالیشویی همواره سعی کرده است که گامی بسیار مهم برای سلامت مشتریان خود بردارد. به همین منظور در قالیشویی کرج از روش های مختلفی جهت ضد عفونی فرش ها استفاده می شود و همین موضوع سبب می شود که گسترش ویروس ها و میکروب ها در فرش ها بسیار کاهش پیدا کنند. مخصوصا در مکان هایی که تجمع جمعیت در آن ها زیاد است، لازم است که از روش های خاصی برای ضد عفونی و از بین ویروس ها و میکروب های مختلف استفاده نمود.

اما سوال اصلی که برای مردم پیش می آید این است که معمولا از چه روش هایی برای گندزدایی فرش ها از ویروس ها و میکروب ها استفاده می شود؟ به طور کلی مراحلی که برای شستشوی فرش در قالیشویی کرج مورد استفاده قرار می گیرد، شامل موارد زیر می باشند.

تاثیر شستشوی فرش در از بین بردن ویروس ها و میکروب‌ها

مراحل شستشوی فرش برای از بین بردن ویروس ها و میکروب ها

· تمیز کردن فرش به صورت معمولی: در اولین مرحله از شستشوی فرش ها در قالیشویی کرج، ابتدا فرش با روش های معمولی شسته می شود. در این مرحله از محلول یا مواد خاصی به جز مواد شستشو برای شستشوی فرش استفاده نمی شود؛ اما استفاده از این مرحله برای پاک کردن آلودگی های جزئی و خیس خوردن فرش بسیار مهم است.

· استفاده از محلول های آنتی باکتریال: زمانی که فرش به اندازه کافی خیس خورد، کارکنان قالیشویی کرج از محلول های آنتی باکتریال برای تمیز کردن فرش شما استفاده می کنند. در این مرحله تمامی ویروس ها و میکروب های فرش های مشتریان از بین خواهند رفت. این مرحله دقیقا همان مرحله ای است که نمی توان در خانه برای شستشوی فرش ها انجام داد.

· خشک کردن فرش ها: پس از اینکه تمامی مراحل شستشوی فرش به اتمام رسید، فرش ها در قالیشویی کرج خشک می شوند. البته قبل از خشک شدن لازم است که تمامی محلول های آنتی باکتریال، آب و ... که در بافت فرش نفوذ کردند با دستگاه خاصی کشیده شوند تا فرش بدون هیچ آلودگی خاصی خشک شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید