حجت‌الاسلام رییسی، رییس‌جمهور در دیدار با نخست‌وزیر تاجیکستان گفت: توافقات لازم انجام شده و اسناد همکاری خوبی نیز از گذشته بین دو کشور به امضا رسیده که لازمه اجرای آنها تلاش و رایزنی مستمر و منظم مقامات اجرایی ایران و تاجیکستان است.

نقشه راه گسترش روابط ایران و تاجیکستان به زودی نهایی خواهد شد

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رییسی ظهر امروز در دیدار قاهر رسول زاده نخست وزیر تاجیکستان که در محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، به توافقات روسای جمهور دو کشور برای گسترش روابط و افزایش سطح تبادلات تجاری به ۵۰۰ میلیون دلار اشاره کرد و گفت: زمینه‌ها و ظرفیت‌های لازم برای ارتقای سطح مناسبات دو کشور کاملا فراهم است و باید این ظرفیت‌ها را عملیاتی کرد.

رییس جمهوری افزود: توافقات لازم انجام شده و اسناد همکاری خوبی نیز از گذشته بین دو کشور به امضا رسیده که لازمه اجرای آنها تلاش و رایزنی مستمر و منظم مقامات اجرایی ایران و تاجیکستان است.

وی اضافه کرد: با رییس جمهور تاجیکستان توافق کردیم که نقشه راه گسترش روابط هر چه سریع‌تر نهایی شده و اهداف آن تا سال ۲۰۳۰ عملیاتی شود.

قاهر رسول زاده نخست وزیر تاجیکستان هم در این دیدار با تشریح زمینه‌های همکاری و حضور اقتصادی و تجاری ایران در کشورش اظهار داشت: مشتاقانه منتظر حضور جدی فعالان بخش خصوصی ایران در عرصه‌های استخراج و تولید انرژی، گردشگری، خدمات فنی و مهندسی، ساخت نیروگاه و سلامت و درمان تاجیکستان هستیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید