آلمان یکی از کشورهای پیشرفته و صنعتی اروپا، و نیز صاحب یکی از قدرتمندترین نظام‌های اقتصادی دنیاست. سطح کیفیت بالای زندگی و درآمد مناسب، در کنار شرایط آموزشی درجه یک و رایگان، از معدود ویژگی‌هایی هستند که سالانه هزاران نفر را در سراسر جهان به فکر مهاجرت و زندگی در آلمان می‌اندازند.

زندگی در قلب سرزمین قلعه‌های باستانی اروپا

زندگی باواریایی، شغل باواریایی، لذت باواریایی

جمهوری فدرال آلمان، از قوی‏ترین نظام اقتصاد اروپا برخوردار است. آلمان با 9 کشور اروپایی هم مرز است و همین امر باعث شده این کشور به یکی از جاذبه‌های گردشگری با ارزش تبدیل شود. آلمان، سرزمین کاخ‌ها، قلعه‌ها و بناهای تاریخی است که بخشی از تاریخ اروپا را تشکیل می‌دهند. دروازه براندنبورگ، کلیسای جامع کلن، قلعه نوشوان اشتاین، بامبرگ و بسیاری دیگر از جاذبه‌های آلمانی در فهرست مکان‌های اروپایی که حتما باید دید قرار دارند. با اینحال، شهروندان اکثر کشورها، برای بازدید از آلمان به ویزا نیاز دارند.

الزامات ورود به آلمان

آلمان یکی از بنیان گذاران طرح منطقه بدون مرز شینگن است. بر همین اساس، شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای ورود به کشور آلمان، فقط به کارت شناسایی نیاز دارند. از سوی دیگر، شهروندان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند برای ورود به آلمان، ملزم به ارئه این مدارک هستند:

· گذرنامه یا سند سفر که طی 10 سال گذشته صادر شده باشد و حداقل سه ماه بیشتر از تاریخ برنامه‌ریزی شده برای خروج از آلمان، اعتبار داشته باشد

· ویزای معتبر

· اثبات برخورداری از بودجه کافی برای کل اقامت در آلمان. مسافران آلمان باید بتوانند ثابت کنند که طی مدت حضور در آلمان، از پس هزینه‎‌های حضور در آلمان به ازای روزی 45 یورو بر می‌آیند

· تهیه بلیط رفت و برگشت

اخذ ویزای تحصیل در آلمان

اگر برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان پذیرفته شده‌اید، باید بدانید که آیا نیاز به درخواست ویزای دانشجویی آلمان دارید یا خیر. بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در آلمان نیازی به ویزای دانشجویی ندارند، بلکه فقط به مجوز اقامت نیاز دارند. اگر به ویزا نیاز دارید، حتماً در اسرع وقت درخواست دهید، زیرا ممکن است این روند چند ماه طول بکشد. در صورت نیاز، باید از طریق سفارت آلمان در کشور خود در این زمینه درخواست دهید. هزینه معمول اخذ ویزای تحصیلی آلمان ، 60 یورو است. علاوه بر ویزای تحصیلی، دولت آلمان با توجه به نیاز مسافرانی که این کشور را بعنوان مقصد توریستی، تجاری یا زندگی انتخاب می‏کنند، انواع مختلفی از ویزا در نظر گرفته است:

زندگی در قلب سرزمین قلعه‌های باستانی اروپا

· ویزای ترانزیت فرودگاهی آلمان

· ویزای ترانزیت آلمان

· ویزای توریستی

· ویزای ملاقات با دوستان و خانواده

· ویزای تجاری

· ویزای بازدید رسمی از آلمان

· ویزای پزشکی آلمان

· ویزای گروه‌های فرهنگی، ورزشی و فیلمسازی

· ویزای نمایشگاه و نمایشگاه تجاری آلمان

· ویزای آموزش/ کارآموزی آلمان

· ویزای کار در آلمان

کسب درآمد در آلمان برای دانشجویان خارجی

اگر در کشور آلمان زندگی می‏کنید و دوست دارید در کنار تحصیل، کمی درآمد داشته باشید، می‏توانید از روش‌های زیادی استفاده کنید:

کارآموزی

فرصت‏های کارآموزی زیادی در آلمان وجود دارد، زیرا اکثر دانشجویان برای فارغ‌التحصیلی از دانشگاه خود، نیاز به تجربه کارآموزی دارند. کارآموزی یکی از بهترین شیوه‌های کسب درآمد در آلمان برای دانشجویان محسوب می‌شود.

اشتغال در شرکت‌ها

این مورد کمی شبیه کارآموزی است. با این تفاوت که کارآموزی، یک شغل تمام وقت است. اشتغال در شرکت‏های آلمانی برای دانشجویان، بیشتر شبیه یک کار پاره وقت است. به عنوان مثال، می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار، به مدت یک روز کامل به دفتر مراجعه کنید. حتی ممکن است قرارداد به شما اجازه دهد فقط 50 یا 70 روز در سال کار کنید.

رساله‌نویسی در شرکت‌ها

برای فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، دانشجویان ملزم به نوشتن پایان‌نامه هستند. این کار را می‌توان به تنهایی یا با همکاری یک شرکت انجام داد.

بسیاری از شرکت‌های آلمانی، به دانشجویان فرصت پایان‌نامه نویسی ارائه می‌دهند. ممکن است دانشجو بخواهد یک موضوع خاص را در شرکت بررسی کند و در مورد چگونگی مقابله با آن بنویسند. یا از نظر فنی، دانشجو همچنین می‌تواند نرم افزاری برای بهبود روند شرکت توسعه دهد و پایان نامه‌ای با این موضوع بنویسد.

طرح مهاجرت کارگران متخصص

طرح مهاجرت کارگران متخصص، یک قانون جدید است که امکان ورود افراد حرفه‌ای واجد شرایط به کار در آلمان را افزایش می‌دهد. در حال حاضر، مهاجرت شغلی به آلمان برای شهروندان ماهر با آموزش‌های حرفه‌ای و غیر دانشگاهی کشورهای غیر اتحادیه اروپا آسان‌تر است. با این وجود، شرایط کنونی برای متخصصین واجد شرایط با مدرک دانشگاهی، با تعدیل قوانین همچنان برقرار است.

زندگی در قلب سرزمین قلعه‌های باستانی اروپا

قانون جدید، چارچوبی را گسترش می‌دهد که در آن متخصصین واجد شرایط از کشورهای غیر اتحادیه اروپا، می‌توانند برای کار به آلمان مهاجرت کنند. تغییرات اصلی به این شرح است:

متخصصان واجد شرایط

کسانی واجد شرایط مهاجرت به آلمان بعنوان کارگر متخصص محسوب می‌شوند که از این شرایط برخوردار باشند:

· افرادی که آموزش‌های مرتبط با متخصصین واجد شرایط را در آلمان گذرانده‏اند یا دارای مدرک حرفه‌ای از سایر کشورها که معادل آموزش حرفه‌ای واجد شرایط کار در آلمان شناخته می‌شود

· افراد دارای مدرک تحصیلی عالیه که معادل مدرک تحصیلی عالیه در آلمان است

دسترسی به بازار کار آلمان

ورود به بازار کار آلمان، آسان‌تر است. متخصص واجد شرایط باید دارای قرارداد کار یا پیشنهاد شغلی خاص و دارای مدرک شناخته شده در آلمان باشد

احتمال اشتغال

متخصص واجد شرایط ممکن است شغلی را که برای آن واجد شرایط است انجام دهد. به این معنا که اشتغال در مشاغل مرتبط نیز امکان پذیر است. علاوه بر این، متخصصین واجد شرایط با مدرک دانشگاهی نیز می‌توانند در مشاغلی کار کنند که نیازی به مدرک تحصیلی عالیه ندارند

زندگی در آلمان

وقتی آلمان برنامه خود را برای حذف کلیه شهریه‏های دانشگاهی برای دانشجویان آلمانی و بین‏المللی اعلام کرد، بسیاری از مردم جهان به فکر مهاجرت به آلمان افتادند. اما آیا این دلیل برای مهاجرت و زندگی در آلمان کافیست؟ هرچند این برنامه فوق‌العاده بنظر می‌رسد، اما برای زندگی در آلمان انقدر دلیل وجود دارد که نوبت به تحصیلات رایگان نمی‌رسد. از جمله دلایل انتخاب آلمان بعنوان محل زندگی و کار، می‏توان به این موارد اشاره کرد:

سرگرمی بی وقفه در ابر شهرهای آلمان

در آلمان کارهای زیادی برای انجام دادن و چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. شهرهای فوق‏العاده‌ای مانند برلین، هنرمندان جوان را از سراسر دنیا به خود جلب می‌کنند و پر از جاذبه‌های تماشایی هستند. همچنین، در کمال تعجب، برلین یکی از مقرون به صرفه‌ترین شهرهای جهان است.

مناظر فوق‎العاده و متنوع

آلمان بیش از 80 میلیون شهروند دارد. تقریباً سه برابر کانادا! با چنین جمعیت زیادی، سخت می‌توان تصور کرد که چگونه چنین طبیعت بزرگی و متنوعی، در چنین فضای کوچکی جا شده است.

آلمانی‌ها مسافران ماجراجویی بزرگی هستند و هر زمان که بتوانند، از فضای بیرون لذت می‌برند. شاید به همین دلیل است که حتی در بزرگترین شهرهای آلمان نیز مسیرهای دوچرخه سواری زیبایی طراحی شده است تا دور زدن در این کشور را آسان و لذتبخش کند. علاوه بر این، آلمان پر از پارک است. برلین به تنهایی 2500 پارک دارد.

زندگی در قلب سرزمین قلعه‌های باستانی اروپا

بی دغدغه زندگی کنید

آلمان یکی از کشورهای پیشرفته و صنعتی اروپا، و نیز صاحب یکی از قدرتمندترین نظام‌های اقتصادی دنیاست. سطح کیفیت بالای زندگی و درآمد مناسب، در کنار شرایط آموزشی درجه یک و رایگان، از معدود ویژگی‌هایی هستند که سالانه هزاران نفر را در سراسر جهان به فکر مهاجرت و زندگی در آلمان می‌اندازند. با اینحال، مهاجرت به آلمان، چه با اهداف آموزشی یا شغلی، درست مثل مهاجرت به هر کشور دیگری، پیچیدگی‏های مخصوص به خود را دارد.

با مراجعه به تیم مشاورین مهاجرت هرمس اپلای، می‌توانید به سادگی و با کمترین تلاش، نسبت به دریافت ویزا و مدارک لازم برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید و از پشتیبانی یک گروه مجرب و با سابقه برخوردار شوید. فراموش نکنید که برای کسب بهترین نتیجه، باید به بهترین‌ها رجوع کرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید