حقایق شگفت انگیز زیادی درباره طلا وجود دارد که تا به حال حتی به گوش‌تان هم نخورده است، در این گزارش به معرفی دانستنی‌های خواندنی و جالب در مورد طلا پرداخته‌ایم که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید.

حقایقی جالب و خواندنی درباره طلا که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید!

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،در این گزارش، تصمیم داریم چندین حقیقت جالب در مورد طلا را با شما به اشتراک بگذاریم.

۱-طلا شما را خنک نگه می‌دارد

از طلا در ساخت کلاه فضانوردان و مخصوصا شیشه آن استفاده می‌شود. طلا اشعه فرابنفش را منعکس کرده و همزمان اجازه می‌دهد که نور خورشید به داخل کلاه بتابد. بدین‌ترتیب، فضای داخل کلاه روشن، اما خنک باقی می‌ماند.

۲-منشا طلا از فضا است

تمام طلاهایی که امروزه در معادن وجود دارد از انفجار سنگ‌های آسمانی در میلیاردها سال پیش بوجود آمده‌اند.گیاهان نیز طلا دارند.مقادیر بسیار کمی طلا در برگ‌های درخت اکالیپتوس وجود دارد، اما مقدار آن چنان ناچیز است که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود.

۳-برخی از افراد از طلا می‌ترسند

ترس از طلا را آوروفوبیا (Auorophobia) می‌نامند. افرادی که به آوروفوبیا مبتلا هستند در صورت دیدن طلا دچار حمله عصبی می‌شوند.

۴-طلا خاصیت درمانی دارد

می‌توان طلا را به شکل مایع درآورد و به صورت عضلانی تزریق کرد. طلا در درمان سرطان و آرتروز روماتوئید موثر است. گفته می‌شود که استفاده از طلا به عنوان روش درمانی در هفتاد درصد موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

۵-در اقیانوس‌ها طلای زیادی وجود دارد

هر مایل مکعب از آب دریا حاوی ۲۵ تن طلا است؛ بنابراین در تمام اقیانوس‌ها بیش از ۱۰ میلیارد تن طلا وجود دارد؛ اما متاسفانه هیچ راهی برای استخراج آن تاکنون پیدا نشده است.

۶-طلا فلزی است که می‌شود آن را خورد

طلا یک فلز غیر سمی است؛ از این رو می‌توان لایه‌های نازک آن را همراه با غذا یا نوشیدنی خورد. در برخی فروشگاه‌ها برگ‌ها و لایه‌های نازک طلا را می‌فروشند و بعضی رستوران‌ها نیز افشانه طلا را به غذاهای خود اضافه می‌کنند. لازم نیست نگران خطرناک بودن آن باشید، زیرا طلا به راحتی هضم می‌شود و مشکلی برای بدن شما ایجاد نخواهد کرد. / ایران ناز 

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید