ما باید با طبیعت صلح کنیم. با وجود محدودیت‌های سفر و تعطیلی اقتصادی، تغییرات آب و هوایی متوقف نشده است. آنچه ما نیاز داریم یک اقتصاد جهانی سبز و پایدار است که باعث ایجاد شغل، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ایجاد تاب‌آوری در برابر اثرات آب و هوایی شود.

روز جهانی صلح چه روزی است؟

زنگ صلح توسط انجمن ملل متحد ژاپن در سال ۱۹۵۴ اهدا شد. سنت شده است که هر سال دوبار زنگ به صدا درآید، در اولین روز بهار، در اعتدال بهاری و در ۲۱ سپتامبر به مناسبت روز جهانی صلح.

موضوع روز جهانی صلح ۲۰۲۱: بازیابی بهتر برای جهانی عادلانه و پایدار

هر سال روز جهانی صلح در سراسر جهان در ۲۱ سپتامبر گرامی داشته می‌شود. مجمع عمومی سازمان ملل متحد این روز را به منظور تقویت آرمان‌های صلح از طریق رعایت ۲۴ ساعت بدون خشونت و آتش بس اعلام کرده است.

در سال ۲۰۲۱، هنگامی که از بیماری همه‌گیر COVID-۱۹ نجات پیدا کنیم، باید به طور خلاقانه و جمعی در مورد چگونگی کمک به بهبود بهتر همه، ایجاد تاب‌آوری و چگونگی تبدیل جهان خود به جهانی برابرتر و عادلانه‌تر فکر کنیم. عادلانه، فراگیر، پایدار و سالم‌تر.

این بیماری همه‌گیر به دلیل ضربه زدن بیشتر به گروه‌های محروم و حاشیه‌نشین شناخته شده است. تا آوریل ۲۰۲۱، بیش از ۶۸۷ میلیون دوز واکسن COVID-۱۹ در سراسر جهان تزریق شده است، اما بیش از ۱۰۰ کشور یک دوز واحد دریافت نکرده‌اند. افرادی که در درگیری گرفتار شده‌اند به ویژه از نظر عدم دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی آسیب‌پذیر هستند.

در راستای درخواست دبیرکل برای آتش‌بس جهانی در مارس گذشته، در فوریه ۲۰۲۱ شورای امنیت به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که از کشورهای عضو خواسته بود از "وقفه انسانی مداوم" در درگیری‌های محلی حمایت کنند. آتش‌بس جهانی باید همچنان مورد احترام قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که افراد گرفتار درگیری به واکسیناسیون و درمان‌های نجات دسترسی دارند.

این بیماری همه‌گیر با افزایش انگ، تبعیض و نفرت همراه شده است که به جای نجات جان آن‌ها جان بیشتری را از دست داده است. ویروس همه را مورد حمله قرار می‌دهد بدون این که بدانیم اهل کجا هستیم یا به چه چیزی اعتقاد داریم. مقابله با این دشمن مشترک بشریت، باید به ما یادآوری شود که ما دشمن یکدیگر نیستیم. برای اینکه بتوانیم از ویرانی همه‌گیری رهایی یابیم، باید با یکدیگر صلح کنیم.

ما باید با طبیعت صلح کنیم. با وجود محدودیت‌های سفر و تعطیلی اقتصادی، تغییرات آب و هوایی متوقف نشده است. آنچه ما نیاز داریم یک اقتصاد جهانی سبز و پایدار است که باعث ایجاد شغل، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ایجاد تاب‌آوری در برابر اثرات آب و هوایی شود.

شعار سال ۲۰۲۱ روز جهانی صلح "بهبود بهتر برای جهانی عادلانه و پایدار" است. ما بر بهبود بهتر برای جهانی عادلانه‌تر و صلح‌آمیز تمرکز می‌کنیم. صلح را با ایستادگی در برابر اعمال نفرت آنلاین و آفلاین و گسترش شفقت، مهربانی و امید در مواجهه با همه‌گیری و بهبودی خود جشن بگیریم.

روز بین المللی صلح در سال ۱۹۸۱ توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد برقرار شد. دو دهه بعد، در سال ۲۰۰۱ ، مجمع عمومی به اتفاق آرا به تعیین  این روز به عنوان دوره عدم خشونت و آتش‌بس رای داد.

روز جهانی صلح تاریخ مشترکی را برای همه بشریت تعیین می‌کند که متعهد به صلح بیش از همه تفاوت‌ها و کمک به ایجاد فرهنگ صلح باشند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید