یکی از مدل های زیبا و جنجالی در درب های ورودی، درب ضد سرقت شیشه خور است. بسیاری از افراد بر این باورند که امنیت این درب ها به دلیل استفاده از شیشه بسیار پایین تر از مدل های معمولی است. برخی نیز این ادعا را رد می کنند و قاطعانه می گویند این نوع طرح هیچ تاثیری در امنیت محصول نداشته و امنیت آن مانند درب های دیگر می تواند بسیار بالا باشد.

درب ضد سرقت شیشه خور چقدر امن است؟

در این مقاله تلاش کردیم تا با جستجو در سایت های اینترنتی پاسخ روشنی به این مسئله بدهیم و یک بار برای همیشه به این جنجال خاتمه دهیم.

اما اول از همه می بایست با ساختار امنیتی درب آشنا شویم تا به یک نتیجه صحیح برسیم.

ساختار امنیتی درب های ضد سرقت چگونه است؟

خوب است که ساختار و هر آنچه که در امنیت درب تاثیر گذار است را بشناسید. حقیقتا بدون شناخت این مسائل اصلا چطور می تشخیص می دهید محصولی که می خواهید خریداری کنید خوب است یا بد؟

اول از همه باید گفت که مسائل ظاهری تاثیری بر امنیت درب ندارد، برخی موارد مانند روکوب تنها برای زیبایی بکار می روند نه چیز دیگری.

قفل ها در امنیت درب تاثیر بسزایی دارند. در حال حاظر چندین نوع قفل در بازار موجود است، اما کدام یک قدرتمند تر است؟

قفل های مخصوص درب ضد سرقت با کلید هایی به اصطلاح کامپیوتری نسل اول قفل های قدرتمند بودند. اما در حال حاظر، سارقین با شکستن روزت درب و رسیدن به بدنه قفل و در ادامه با شکستن بدنه قفل و تعویض مغزی ها با کلید خود درب را باز می کنند. این فرایند ساده نیست و زمان بر است اما کم کم می بایست از این قفل ها عبور کرد.

بعد از قفل های نسل اول قفل های گاوصندوقی به بازار آمدند که امنیت به مراتب بیشتری دارند. تنها نکته منفی این قفل ها اندازه بزرگ کلید آن است که حمل آن را دشوار می کند.

اما روزت درب چیست؟ روزت درب همان قطعه فلزی دایره ای شکل است که روی قفل قرار می گیرد و از آن محافظت می کند. یک فلز دایره شکل هم به درب شما زیبایی می بخشد و هم از قفل محافظت می کند. بنابر این هرچه کیفیت آلیاژ روزت درب بیشتر باشد احتمال شکسته شدن آن کمتر خواهد بود و درب ضد سرقت شما امن تر است.

پروفیل های فلزی و ورقه یکپارچه فلزی داخلی از مهمترین بخش های این محصول امنیتی هستند. داخل این درب ها با پروفیل فلزی (میله های فلز های مربعی شکل یا مستطیل شکل تو خالی) شبکه بندی می شود. یعنی تعدادی پروفیل به صورت افقی و تعدادی به صورت عمودی داخل ساختار درب جوش داده می شوند و در کنار آن ها ورقه فلزی یکپارچه قرار می گیرد تا درب در مقابل دیلم و تخریب مقاوم شود.

موارد مهم دیگری نیز وجود دارد که در این مقاله نمی گنجد، اما توضیحات سایت سام درب در این باره بسیار کامل است، در بخش درب های ضد سرقت این سایت پایین محصولات یک ویدئو آموزشی وجود دارد که تمام توضیحات را بخوبی گفته است.(بیشتر بدانید)

تفاوت درب های ضد سرقت شیشه خور

در باره درب ضد سرقت شیشه خور چه می دانید

حالا که با ساختار امنیتی درب ها آشنا شدیم  وقت آن شده است که به سوال اساسی این مقاله پاسخ دهیم.

درباره درب های ضد سرقت شیشه خور باید بگوییم دو نوع از این درب ها موجود است. یک مدل بیشتر برای درب های لابی استفاده می شود. شیشه ها در این مدل شفاف هستند و از بیرون داخل لابی مشخص است. باید بگوییم استفاده از این مدل شیشه کاملا امنیت درب را به خطر می اندازد و با شکستن شیشه سارقین فضای کافی برای استفاده از دیلم را پیدا می کنند.

اما نوع دیگری از این درب ها وجود دارد که در آن از شیشه هایی به نام ونی گلس استفاده می کنند. این شیشه ها شفاف نیستند و نور از آن ها اصلا عبور نمی کند. در حقیقت ونی گلس ها ماده ای شبیه به شیشه هستند و اصلا خاصیت های اصلی شیشه که انتقال نور است را ندارند.

ونی گلس ها شکستنی نیستند اما نکته جالب توجه اینجاست که این شیشه ها بگونه ای فقط جنبه زیبایی دارند و اصلا ساختار داخلی درب را تحت الشعاع قرار نمی دهند یعنی یک ونی گلس از یک سمت روی ساختار درب قرار می گرد و یک ونی گلس از سمت دیگر . بنابر این ساختار داخلی درب ها تغییر چندانی نمی کنند که بخواهد تاثیری در امنیت درب داشته باشد. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید در سایت سام درب در این باره بیشتر بخوانید.

نتیجه گیری

باید در زمان خرید درب ضد سرقت شیشه خور به نوع شیشه استفاده شده توجه کنید همانطور که گفته شد برخی مدل ها امنیت چندانی ندارند و برخی مدل ها امنیت بسیار بالایی دارند.

در کنار بحث شیشه ها از ساختار و قطعات داخلی غافل نشوید. اهمیت مطالعه در این باره آنقدر زیاد است که بر روی امنیت خانه شما تاثیر گذار است. بنابر این تا جای ممکن پیش از تهیه و خرید این محصول مطالعه و تحقیق کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    این سه تا شرکت درب ضد سرقت که معرفی میکنم درب ضد سرقت شیشه خور فولادی غیر قابل نفوذ دارن اتحاد درب راسان درب فروشگاه اینترنتی درب امن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید