رییس‌جمهور در مراسم بدرقه در فرودگاه مهرآباد گفت: سازمان شانگهای یکی از سازمان‌های فعال برای همکاری‌های منطقه‌ای است که جمهوری اسلامی ایران در آن حضور فعال خواهد داشت.

برای همکاری‌های منطقه‌ای بسیار اهمیت قائل هستیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در مراسم بدرقه در فرودگاه مهرآباد گفت: سفر به تاجیکستان به دعوت رییس جمهور این کشور برای شرکت در اجلاس شانگهای انجام می‌شود.

رییس دولت مردمی با بیان اینکه در این سفر در حوزه‌های حقوقی، اقتصادی و کشاورزی، قراردادهایی از طرف هیات‌های همراه رییس جمهوری و مقام ‌های تاجیکستان امضا می‌شود که به دنبال این قراردادها باید اقدام و عمل بین مسوولان جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان باشد که این روابط را می‌تواند میدانی‌تر کند.  

رییس جمهوری با بیان اینکه مسئله همکاری‌های کشورهای منطقه از مسائل مهم و منطقه ای است، اظهار کرد: برای همکاری های منطقه‌ای بسیار اهمیت قائل هستیم و سازمان شانگهای یکی از سازمان های فعال برای همکاری‌های منطقه‌ای است که جمهوری اسلامی ایران در آن حضور فعال خواهد داشت.  

رییسی دیدار با مقامات شرکت کننده در اجلاس و تعامل اقتصادی با کشورهای آسیایی را جزو سیاست‌های اصلی دولت خود عنوان کرد و گفت: با این سفر فصل جدیدی در ارتباط با تاجیکستان در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی رقم می‌خورد.

وی افزود: با آقای امام علی رحمان دیدار دوجانبه‌ای خواهیم داشت.  

رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: ارتباط با کشورهای منطقه به ویژه تقویت و توسعه روابط با کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران جزو اولویت ‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید