کشور ترکیه سرزمینی پر از نقاط دیدنی و عجیب است و به هر شهری از آن سفر کنید با دیدنی‌های فراوانی مواجه خواهید شد، در این گزارش به معرفی دانستنی‌های خواندنی و جالب در مورد برخی از مکان‌های تفریحی شهر استانبول پرداخته‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی شهر استانبول برای سفر به ترکیه

استانبول در زمان امپراتوری عثمانی طی سالهای ۱۴۵۳ تا ۱۹۲۳ پایتخت کشور ترکیه بوده و از آن به عنوان قلب و روح ترکیه یاد می شود و اگر قصد یک سفر خوب و خاطره انگیز به همراه خانواده یا دوستان خود به خارج از کشور دارید، شهر استانبول از گزینه‌های مناسبی برای این سفر برخوردار است؛ پس در سفر به ترکیه و برای خرید بلیط چارتری تهران استانبول با آس چارتر همراه باشید تا با هم گذری به جاذبه‌های دیدنی این شهر داشته باشیم.

ترکیه از کشورهای باستانی و پرجمعیت است که با دارا بودن فرهنگ غنی و تاریخی کهن به همراه جاذبه‌های گردشگری فراوانش ‌به ‌یکی از کشورهای پربازدید صنعت گردشگری در آسیا تبدیل شده ‌است؛ در این مقاله ما به معرفی شش مکان دیدنی این شهر پرداخته‌ایم که هر گردشگری که بلیط هواپیما مشهد استانبول را خریداری می‌کند و به آن سفر می‌کند، باید از آن‌ها دیدن نماید.

۱- مسجد ایاصوفیه

موزه‌ ایاصوفیه استانبول که نمای بیرونی آن به مسجد شباهت دارد و به مسجد ایاصوفیه نیز مشهور است در منطقه سلطان احمد استانبول قرار دارد، این بنا که شاهکار دوران بیزانس و امپراطوری عثمانی‌هاست در ابتدا به صورت کلیسا بوده، بعدها به مسجد تبدیل شده و امروزه کاربری موزه پیدا کرده است و با قبه‌ها و مناره‌های بلندش، از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط دیدنی‌ شهر استانبول و مهمترین نماد عرفانی ترکیه یاد می‌شود که بین ادیان اسلام و مسیحیت پیوند ایجاد کرده و سالیانه گردشگران و توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند و هر گردشگری که بلیط هواپیما استانبول را خریداری می‌کند، حتماً از این بنای شگفت‌انگیز بازدید خواهد کرد.

جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی شهر استانبول برای سفر به ترکیه

۲-کاخ توپکاپی

«کاخ توپکاپی» که به نام‌های «کاخ طوپقاپو» و «کاخ طوپقاپی» هم مشهور است، یکی از پرطرفدارترین و بزرگ‌ترین نقاط دیدنی استانبول است که بین سال‌های ۱۴۶۶ و ۱۴۷۸ توسط سلطان محمد دوم احداث شده است و معماری این کاخ چنان بی‌نظیر است که دیده هر بیننده‌ای را مجذوب خود خواهد کرد و اگر قصد سفر به ترکیه و خرید بلیط هواپیما استانبول را دارید حتماً گردش در این کاخ زیبا را نیز به برنامه خود اضافه نمایید.

 امپراتوری عثمانی در قرن ۱۵ تا ۱۹ میلادی، از این کاخ که در محل تلاقی تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد به عنوان مرکز سیاسی خود استفاده می‌کرد و در سال ۱۹۲۴ به دستور آتاتورک این کاخ با تغییر کاربری به موزه تبدیل شد و این مکان شامل نقاط مختلف دیدنی است که یک روز کامل خود را باید در این کاخ به گشت و گذار بپردازید.

۳- برج گالاتا

«برج گالاتا» که با نام «گالاتا کوله سی» نیز معروف است یکی از مناطق دیدنی و نماد شهر استانبول به حساب می‌آید که حدود هفتصد سال پیش در سال ۱۳۸۴ میلادی در دوران امپراطوری بیزانس و در ارتفاع ۶۷ متری شهر و در ۹ طبقه با هدف نظارت بر کشتی‌ها و شناسایی کشتی‌های متجاوزین و دشمنان بنا شد و بعدها با تغییر کاربری به زندان بدل شد.

این برج سنگی زیبا که تا سال ۱۷۴۹ از آن به عنوان بلندترین ساختمان استانبول نام‌برده می‌شد، در بخش اروپایی استانبول و قسمت گلدن هورن واقع شده است و دارای یک برج در دریا و برج دیگر بر روی خشکی است و در قرن‌های ۱۸ و ۱۹ میلادی دو بار با آتش‌سوزی مهیبی مواجه شده و بارها طوفان و بادهای شدید به سقف آن آسیب رسانده است.

تماشای غروب آفتاب و شنیدن صدای مرغان دریایی بر بالای برج گاتالا و تماشای شهر استانبول و جزیره زیبای «پاریم آدا» آن را به رمانتیک‌ترین مکان در میان سایر جاهای دیدنی استانبول تبدیل کرده است و همچنین برای سهولت حضور افراد در بالای این برج دو آسانسور در آن تعبیه شده است که البته این آسانسورها بازدیدکنندگان را تا طبقه هفتم یاری خواهند کرد و دو طبقه آخر برج را باید با پله طی کرد و هرگردشگری که بلیط هواپیما استانبول را خریداری می‌کند حتماً در برنامه‌ تفریحی خود سفر به این مکان دیدنی را نیز در نظر می‌گیرد.

جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی شهر استانبول برای سفر به ترکیه

۴- مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی

«مسجد سلطان احمد» که در قرن هفدهم و طی سالهای ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۹ به دستور سلطان احمد اول که در محله‌ سلطان احمد بنا شده یکی از باشکوه‌ترین دیدنی‌های استانبول و یکی از زیباترین شاهکارهای معماری اسلامی است که پس از مرگ سلطان احمد و به دلیل دفن این پادشاه مطرح و خوش نام عثمانی به همین نام نامیده شد.

 این بنای دیدنی که توسط یک معمار عثمانی به نام «محمد صدفکار» و در نزدیکی مسجد ایاصوفیه ساخته شده، به دلیل آبی بودن کاشی‌هایش به مسجد آبی نیز شناخته می‌شود و به دلیل معماری فوق‌العاده‌اش به یکی از مشهورترین مساجد استانبول و چه بسا ترکیه تبدیل شده است و سالانه گردشگران زیادی از سراسر نقاط جهان برای تماشای انعکاس رنگ آبی آسمانی بر روی گنبدهای این بنای بی‌نظیر به استانبول مسافرت می‌کنند و از دیدن عظمت و شکوه آن در کنار دیدار از سایر مناطق دیدنی استانبول لذت می‌برند.

جالب است بدانید که سلطان احمد در سن ۲۷ سالگی و درست یک سال پس از تکمیل مسجد آبی از دنیا رفت و پیکر او به همراه همسر و سه فرزندش در بیرون همین مسجد به خاک سپرده شده است.

۵- مسجد سلیمانیه ، مزار خرم سلطان و همسرش

مسجد سلیمانیه از مساجد اعظم و جامع شهر استانبول است که به دستور سلطان سلیمان معروف پادشاه سرشناس عمانی، طی هفت سال و بین سال‌های ۱۵۵۰ تا ۱۵۵۷ توسط معمار بزرگ عثمانی «خواجه معمار سنان آغا» در زمینی به مساحت حدود ۶ هکتار روی یکی از هفت‌تپه شهر در منطقه «کانتارجیلار» بنا شده است و پس از مسجد ایاصوفیه لقب دومین مسجد استانبول را به دلیل مساحت به خود اختصاص داده است.

مسجد سلیمانیه چهار مناره ۷۶ متری دارد و ارتفاع بزرگ‌ترین گنبد مسجد ۵۳ متر و قطر آن ۲۶.۵ است و در حال حاضر دو مزار زیبای هشت ضلعی نیز در باغ پشتی و در سمت راست ورودی اصلی مسجد، یعنی در جنوب شرقی آن قرار دارد که متعلق به «سلطان سلیمان» (دهمین سلطان امپراتوری عثمانی و از سلاطین قدرتمند و مشهور امپراتوری عثمانی که طولانی‌ترین دوره سلطنت را داشت.) و همسرش «خرم سلطان» یکی از زنان قدرتمند و فعال در تاریخ عثمانی است و هر ساله افراد زیادی از آن دیدن می‌کنند.

جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی شهر استانبول برای سفر به ترکیه

۶- قلعه یدیکوله (قلعه هفت برج)

در زبان ترکی یدی به معنای ۷ و کوله به معنای برج می‌باشد و قلعه یدیکوله یا قلعه هفت برج، بنایی تاریخی در یدیکوله، در محله فاتح استانبول است که در قرن پنجم (سال ۱۴۵۸ میلادی) در دوران امپراتوری روم شرقی، در جریان توسعه شهری، توسط تئودئوس دوم در دیواری به طول ۲۲ کیلومتر و با هفت برج با عناوین اسلحه خانه، برج سلطان احمد سوم، برج خزانه، برج پرچم، برج سیاه چاله، برج بالایی و برج عثمان جوان احداث شد و بخش‌های جنوبی دیواره‌ دفاعی قسطنطنیه را تشکیل می‌داد.

«قلعه یدیکوله» از جاذبه‌های گردشگری و یکی از قلعه‌های صعب‌العبور و تاریخی شهر استانبول که در نزدیکی ساحل دریای مرمره قرار دارد و هر گردشگری که بلیط هواپیما استانبول را خریداری می‌کند، حتماً از این قلعه شگفت‌انگیز بازدید خواهد کرد و شما نیز می‌توانید برای خرید بلیط چارتر خود از طریق آس چارتر اقدام کنید.

این بنا که که هم در زمان امپراطوری روم و هم در دوران حکومت عثمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت و در برخی اسناد تاریخی از این قلعه به عنوان سیاه چاله منفور و ترسناک استانبول نام برده می‌شود، بارها در دوره‌های مختلف تاریخی مورد تخریب قرار گرفت در سال ۱۹۵۹ به صورت کامل بازسازی شد و امروزه قلعه یدیکوله به موزه قلعه یدیکوله تبدیل شده و در ماه های تابستان به عنوان موزه، میزبان فستیوال‌ها، کنسرت‌ها و تئاترهای مختلف است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید