حسین انصاری‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مهمترین مانع فعالیت همه نیروهای سیاسی و اجتماعی کشور چه حزبی و چه غیرحزبی حاکمیت مطلق و محدودیتی است که برای فعالیت سیاسی در کشور وجود دارد.

وظیفه احزاب این است که مسائل کشور را بررسی کنند

به گزارش سلام نو، حجت الاسلام حسین انصاری راد، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با برنا در خصوص توقع احزاب و اصلاح طلبان از دولت اظهار کرد: بعد از اینکه احزاب تشکیل یافته و رسمیت پیدا کرده است درخواست قانونی اصلاح طلبان که از اول انقلاب می توانسته مطرح باشد آزادی است.

او افزود: وظیفه احزاب این است که مسائل کشور را بررسی کنند، مجامع عمومی داشته باشند، برنامه ها را بررسی کنند و جلسات خاصی داشته باشند و در سراسر کشور بتوانند سخنرانی کنند و از مصونیت حقوقی در حد سیاسی برخوردار باشند و برای فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اظهار نظر در مورد همه مسائلی که در کشور می گذرد آزاد باشند. 

انصاری راد ادامه داد: البته رفتاری که با احزاب شد در دوره آقای روحانی و قبل از آن و بعد از آن در دوره آقای خاتمی رفتار منطبق با مقتضیات قانونی و قانون اساسی نبوده است و احزاب گاهی یک آزادی هایی داشتند و در بعضی از موارد آن آزادی های کامل را نداشتند. اخیرا هم در انتخابات که حسابشان را تسویه و از انتخابات اخراجشان کردند من جمله صلاحیت آقای شکوری راد به عنوان دبیر کل حزب اتحاد ملت رد کردند و بسیاری از اصلاح طلبان را در چارچوب همین احزاب که حضور داشتند صلاحیت اینها را رد کردند و این کارها رفتار درست و قانونی نیست.

این سیاستمدار اصلاح طلب خاطرنشان کرد: مهمترین مانع فعالیت همه نیروهای سیاسی و اجتماعی کشور چه حزبی و چه غیرحزبی حاکمیت مطلق و محدودیتی است که برای فعالیت سیاسی در کشور وجود دارد یعنی نه تنها احزاب بلکه شخصیت های مستقل هم نمی توانند به صورت آزاد و قانونی کار خود را انجام بدهند.

آقایان میرحسین موسوی، کروبی و خانم رهنورد و خانم نسرین ستوده و آقای سلطانی و امثال اینها، این افراد کسانی هستند که در چارچوب قانون اساسی کار می‌کنند و همه آنها فرزندان جمهوری اسلامی و ایران هستند.

او اضافه کرد: بی شک من تایید می کنم که آقایان میرحسین موسوی، کروبی و خانم رهنورد و خانم نسرین ستوده و آقای سلطانی و بسیاری دیگر که اسمشان را نمی شود آورد اینها جز مصالح جمهوری اسلامی، مصالح کشور، مصالح ملت ایران و مصالح اسلام هیچ گونه غرضی ندارند و فعالیتی خارج از قانون ندارند و نداشتند و اکنون ۱۱ سال است که این سه نفر در زندان هستند و سالیان درازی است که امثال خانم ستوده و آقای سلطانی محکوم و زندانی شده اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید