روش های جلوگیری از عفونت ایمپلنت معمولا پس از کاشت دندان توسط جراح به بیمار توصیه می شود که شامل حفظ بهداشت دهان و دندان، حفظ رژیم غذایی و مراجعه منظم به دندانپزشک است.

علت آبسه دندان بعد از ایمپلنت دندان چیست؟ + روش درمان

به گزارش سلام نو، یکی از عوارضی که بعد از کاشت دندان ممکن است پیش آید، آبسه دندان می باشد. آبسه به صورت تورم و تجمع چرک در محل دندان دیده می شود. در این مقاله در خصوص علت آبسه دندان بعد از ایمپلنت دندان مطالبی را بیان می نماییم تا در صورت مشاهده علایم، اقدامات مورد نیاز را انجام دهید. علت ایجاد این مشکل عفونت ایمپلنت دندان می باشد. آبسه به علت شیوع این عفونت به لثه و دندان های اطراف ایجاد می شود که باید هر چه سریع تر برطرف گردد. در برخی موارد دردناک بوده و برای بیمار حس ناخوشایندی را بوجود می آورد. حال می خواهیم در خصوص علت آبسه و راه های درمان آن توضیحاتی را بیان نماییم.

علت آبسه دندان بعد از ایمپلنت دندان چیست؟

سوالی که مطرح می شود این است که علت آبسه دندان بعد از ایمپلنت دندان چیست؟ یا چه عواملی در بروز این مشکل نقش دارند؟ از جمله مواردی که در ایمپلنت دندان باید مد نظر قرار گیرد، کیفیت مواد بکار رفته در کاشت دندان و نحوه کاشت می باشد. در صورتی که مواد استفاده شده از کیفیت لازم بر خوردار نباشد باعث ایجاد مشکلات و عوارض زیادی بعد از ایمپلنت خواهید شد. همچنین ایمپلنتیست باید دندان را بصورت مستحکم در محل خود قرار دهد بدون اینکه لق بزند یا شل باشد. لق زدن ایمپلنت دندان یکی از عوامل شایع عفونت لثه و به دنبال ان آبسه دندان خواهد شد. نادیده گرفتن این موضوع سبب بروز بیماری های دیگر و حتی ورود عفونت به خون بیمار خواهد شد.

از طرفی رعایت بهداشت دهان و دندان توسط خود بیمار یکی از عواملی است که در جلوگیری از عفونت و ایجاد آبسه دندان موثر می باشد. مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهانشویه مانع ایجاد پلاک های دندانی و … در دهان می شود. همچنین عدم استعمال دخانیات از جمله عوامل بسیار تاثیر گذار در کاهش عوارضی مانند آبسه دندان به شمار می رود.

آشنایی با علایم آبسه دندان بعد از ایمپلنت دندان

آبسه دندان معمولا با التهاب و درد همراه می باشد. برای آشنایی با علایم آبسه دندان بعد از ایمپلنت دندان  به شایع ترین علایم در بروز این مشکل اشاره می نماییم:

بوی بد دهان یکی از نشانه های بارز آبسه و عفونت در دندان ها می باشد.
عفونت در بیشتر مواقع همراه با تب می باشد.
التهاب و قرمزی لثه اطراف دندان ایمپلنت شده یکی از علایم ایجاد آبسه در دندان است.
در زمان کاشت دندان ممکن است خونریزی های چرک آلود از لثه یا محل کاشت دندان دیده شود که باید وجود عفونت و آبسه در این محل توسط دندانپزشک  بررسی شود.


برای درمان آبسه دندان بعد از ایمپلنت دندان چه راه هایی وجود دارد:
عفونت دندان و به دنبال آن آبسه مشکلی است که می بایست در مان شود ولی برای درمان آبسه دندان بعد از ایمپلنت دندان چه راه هایی وجود دارد؟ اولین اقدامی که باید انجام شود مراجعه به ایمپلنتیست و جراح می باشد. در صورتی که عفونت به تازگی شروع شده باشد با مصرف آنتی بیوتیک می توان جلوی پیشروی آن و ایجاد آبسه های بیشتر را گرفت. ولی موضوعی که باید به خاطر داشت این است که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. با رعایت مواردی که گفته شد می توان به راحتی مانع از ایجاد آبسه در محل کاشت دندان شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید