میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین نوشت: بسیاری از اعضای شورای حکام از ایران و آمریکا خواسته‌اند تا به پایبندی کامل به برجام بازگردند.

اعضای شورای حکام بر لزوم ازسرگیری فوری مذاکرات وین تاکید کردند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین در پیامی توئیتری نوشت: بحث و رایزنی ها در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران در فضایی کاری پیش می رود. سفر مدیرکل آژانس به ایران در روز یکشنبه نیز تنش را کاهش داد.

وی ادامه داد: بسیاری از اعضای شورای حکام از ایران و آمریکا خواسته اند تا به پایبندی کامل به برجام بازگردند و بر لزوم ازسرگیری فوری مذاکرات وین تاکید کردند.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از روز دوشنبه در مقر این سازمان در وین آغاز شده که اجرای تعهدات هسته ای ایران ذیل قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت سازمان ملل از موضوعات مورد بحث در این نشست پنج روزه است.

اولیانوف روز گذشته نیز در نشست شورای حکام گفت: دیدار میان مدیرکل آژانس و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاثیر عملی و تثبیت‌کننده به موقعی داشت. شورا باید این مسئله را مدنظر قرار دهد. این مسئله علاوه بر حذف حفره‌های ارتباطی میان ایران و آژانس اتمی، باعث شد گفت‌وگوی جدیدی با دولت جدید ایران شکل بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سفید مدیرکل آژانس اتمی به ایران مصداق این است که گفتمان و دیپلماسی می‌توانند پیچیده‌ترین مشکلات را نیز حل کنند. راه‌حل جایگزین بسیار خطرناک‌تر است؛ به همین‌خاطر روسیه حامی برجام و بازگشت هرچه سریع‌تر تمامی طرفین به پایبندی کامل به این توافق است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید