در سوئد کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله تنها در صورت داشتن بیماری ریوی، آسم شدید یا سایر بیماری‌های پرخطر واجد شرایط واکسن هستند. در نروژ، بخشی از اتحادیه اروپا، عرضه واکسن به تازگی برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله تمدید شده است، اما تنها دوز اول ارائه می‌شود و تصمیم برای دوز دوم بعدا گرفته می‌شود.

کشورهایی که به کودکان واکسن کرونا تزریق می‌کنند

به گزارش سلام نو، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مدیکال اکسپرس نوشت: طبق توصیه مقامات ارشد پزشکی انگلیس، کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله در این کشور توانایی بالقوه‌ای در انتقال و گسترش ویروس کرونا دارند. آن‌ها توصیه کرده‌اند که به جوانان حداقل باید یک دوز واکسن کرونا داده شود.

برخی از کشورها نیز مدتی است تزریق واکسن به نوجوانان و جوان را با رویکردهای متفاوت آغاز کرده‌اند، اما چرا واکسیناسیون همه نوجوانان تصمیم سختی است؟ 

کدام کودکان واکسینه می‌شوند و چرا؟

در ماه مه، آژانس دارویی اروپا (EMA) واکسن کرونا را برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله تایید کرد. از آن زمان، کشورهای مختلف اتحادیه اروپا با سرعت‌های مختلف حرکت کردند.

دانمارک (نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله) و اسپانیا (نوجوانان ۱۲ تا ۱۹ ساله) هر دو بیشتر کودکان خود را حداقل با یک دوز واکسینه کرده‌اند. فرانسه نیز به سرعت در حال حرکت است و تاکنون ۶۶ درصد از افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله یک دوز و ۵۲ درصد کاملا واکسینه شده‌اند.

تا ماه اکتبر دستور اخذ گذرنامه سلامت در این کشور به افراد زیر ۱۸ سال تمدید می‌شود. به این معنی که همه نوجوانان برای دسترسی به مکان‌هایی مانند سینما، موزه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید داخلی باید مدارک واکسیناسیون یا آزمایش منفی کووید را نشان دهند.

در ماه ژوئن، مشاوران علمی آلمان توصیه کردند که واکسن فقط باید برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله با بیماری‌های زمینه‌ای ارائه شود. اما در ماه آگوست، پس از شیوع بیشتر نوع دلتا، عرضه آن به همه افراد بالای ۱۲ سال گسترش یافت.

در سوئد کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله تنها در صورت داشتن بیماری ریوی، آسم شدید یا سایر بیماری‌های پرخطر واجد شرایط واکسن هستند. در نروژ، بخشی از اتحادیه اروپا، عرضه واکسن به تازگی برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله تمدید شده است، اما تنها دوز اول ارائه می‌شود و تصمیم برای دوز دوم بعدا گرفته می‌شود.

تزریق واکسن کرونا در آمریکا به کودکان 

در ماه مه، مقامات بهداشتی آمریکا و کانادا اولین کسانی بودند که تزریق واکسن کرونا را برای استفاده در کودکان ۱۲ سال به بالا تصویب کردند. بر همین اساس عرضه واکسن کرونا در سراسر آمریکا با دو تزریق به فاصله سه هفته شروع شد.

تا پایان ماه ژوئیه، ۴۲ درصد از نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله اولین دوز و ۳۲ درصد دوز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کردند. تلاش برای واکسیناسیون کودکان زمانی آغاز شد که آمریکا عفونت‌های ناشی از نوع دلتا را کاهش داد. 

در آخرین گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا آمده است تعداد کودکانی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند بین ۳.۴ تا ۳.۷ برابر بیشتر از ایالت‌هایی بوده است که کمترین پوشش واکسیناسیون را داشته‌اند. 

تعدادی از هیئت مدیره مدارس در آمریکا با وجود مخالفت برخی از والدین، تزریق واکسن به کودکان ۱۲ ساله و بالاتر برای حضور در کلاس جباری اعلام کردند. در لس‌آنجلس این دستور اخیرا به ۶۰۰ هزار دانش‌آموز افزایش یافته است.

شرکت فایزر همچنین آزمایش واکسن کووید خود را روی کودکان کوچک‌تر آغاز کرده است. انتظار می‌رود نتایج اولیه، در افراد بین ۵ تا ۱۱ سال، در ماه سپتامبرو داده‌های مربوط به نوزادان شش ماهه تا چهار ساله تا پایان سال به دست می‌آید.

چین تزریق واکسن کرونا به کودکان ۳ سال به بالا را تایید کرده است

در ماه ژوئن، چین به برخی از کودکان ۳ تا ۱۷ ساله اجازه داد تا واکسن تولید شده توسط س شرکت دارویی سینوواک را دریافت کنند. چین اولین کشوری بود که تزریق واکسن را برای چنین گروه سنی جوانی مورد تایید قرار داد.

این کشور هدف نهایی واکسیناسیون ۸۰ درصد از ۱.۴ میلیارد جمعیت خود را تا پایان سال تعیین کرده است، رقمی که بدون تعداد زیادی از افراد زیر ۱۸ سال نمی‌توان به آن رسید.

از نظر تئوری واکسن کووید در چین داوطلبانه است، اگرچه برخی از مقامات محلی اعلام کرده‌اند که دانش‌آموزان اجازه نخواهند داشت در این دوره به مدرسه بروند مگر اینکه تمام خانواده آن‌ها واکسن کرونا را دریافت کرده باشند. واکسن سینوواک همچنین در بسیاری از کشورهای آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این واکسن در شیلی، قبلا برای استفاده در کودکان شش ساله تایید شده است، در حالی که این شرکت اخیرا آزمایش‌های بالینی را برای آزمایش واکسن خود بر روی کودکان در آفریقای جنوبی از شش ماه تا ۱۷ سال آغاز کرده است.

هند در صدر لیست تزریق واکسن کرونا به کودکان

تصور می‌شود هند دارای بیشترین جمعیت نوجوان در جهان است که توسط یونیسف حدود ۲۵۳ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. آخرین داده‌های سرولوژی ملی نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد از کودکان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در معرض ابتلا به کروناویروس بوده‌اند و احتمالا در برابر عفونت‌های قبلی مصونیت ایجاد کرده‌اند.

در ماه اوت، مقررات دارویی این کشور واکسن جدیدی را که توسط شرکت دارویی محلی Zydus Cadila ساخته شده بود، برای استفاده در همه افراد ۱۲ سال به بالا تایید کرد و این اولین تایید برای پوشش کودکان بود.

در حال حاضر این تزریق واکسن باید در سه دوز جداگانه با استفاده از یک اپلیکاتور بدون سوزن انجام شود، نه یک سرنگ سنتی. این شرکت گفته است امیدوار است به زودی آزمایش‌های خود را در کودکان کوچک‌تر از دو سال و بالاتر آغاز کند.

مشاوران علمی دولتی گفته‌اند واکسیناسیون برای کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله با بیماری‌های جدی می‌تواند در ماه اکتبر آغاز شود، اما راه‌اندازی گسترده‌تر تنها پس از اتمام برنامه تزریق واکسن کرونا به بزرگسالان در هند انجام می‌شود که در حال حاضر برای پایان سال برنامه‌ریزی شده است.
 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید