در شرایط فعلی مهمترین عامل موثر بر بازارها اتخاذ سیاست‌های پولی و انتظارات تورمی نمی‌تواند نقش‌آفرینی بالایی در بازارها داشته باشد.

در چه حالتی شاخص بورس ۳ میلیونی می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، یک کارشناس بورس با بیان دلیل بالا بودن نوسان در بازارهای پولی و مالی گفت: تنها در یک حالت شاهد سه میلیونی شدن شاخص بورس خواهیم بود.مهدی محمود رباطی با موضوع چرا بازارهای ارز، طلا و بورس این روزها زیاد نوسان دارند؟ اظهار داشت: برای تمامی فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران لازم است بدانند جهت‌گیری سیاست پولی کشور در سال‌های پیش رو چه خواهد بود.

وی افزود: اگر دولت بخواهد سیاست‌های انقباضی پولی را در دستور کار خود قرار دهد، بدون تردید بازارها وارد فاز رکودی خواهند شد و خوشبینانه‌ترین حالت این است که قیمت دلار و شاخص بورس در محدوده فعلی باقی بماند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: حالت بدبینانه نیز این است که افتی را در این دو بازار شاهد باشیم، اما اگر دولت بخواهد سیاست انقباضی پولی را در دستور کار قرار ندهد با شرایط متفاوت روبرو خواهیم بود. در چنین وضعیتی رسیدن به قیمت‌های بالاتر از دلار و همچنین رسیدن به شاخص سه میلیون برای بورس اوراق بهادار دور از انتظار نیست.به گفته وی، در شرایط فعلی مهمترین عامل موثر بر بازارها اتخاذ سیاست‌های پولی و انتظارات تورمی نمی‌تواند نقش‌آفرینی بالایی در بازارها داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید