مسئولیت اجتماعی چیست؟ این سوال مهمی است که پاسخ صحیح به آن در هر جامعه به صورت عملی، باعث خواهد شد تا شرایط بسیار مناسبی برای رشد و تعالی اجتماعی افراد آن جامعه ایجاد شود.

حفاظت از جامعه و رشد آن؛ هدف محوری بانک ایران زمین

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، در واقع با جا افتادن این موضوع در هر جامعه‌ای، مشکلات بهتر و راحت‌تر رفع شده و جامعه به سمت توسعه حرکت خواهد کرد. مسئولیت اجتماعی مطلب مهمی در ارگان‌های پایه‌ای مثل بانک است. بانک ایران زمین یکی از بانک‌هایی است که همواره به این موضوع توجه داشته و به شکل‌های مختلفی آن را ایفا می‌کند.
مسئولیت و تعهد اجتماعی یک عامل مهم در ایجاد حس مسئولیت پذیری میان جوامع مختلف است. تا به حال شاید به این موضوع دقت کرده باشید که کشورهایی مانند ژاپن با چه سرعتی پیشرفت کرده‌اند و در هر زمینه موفق و درخشان ظاهر می‌شوند. محتوای این گزارش درباره مسئولیت اجتماعی یک نهاد پایه‌ای مثل بانک ایران زمین، آگاهی بیشتری را به خوانندگان و علاقمندان این بحث منتقل خواهد کرد.

حفاظت از جامعه و رشد آن؛ هدف محوری بانک ایران زمین

حوزه اجتماعی؛ انواع پویش‌های بانک ایران زمین 

برای کشوری اسلامی مثل ایران توجه به آموزه‌های دینی به نوعی یادآور مسئولیت‌های اجتماعی است. شنیدن عبارت‌های مثل «اول همسایه بعد خانه و خانواده» در اسلام بسیار رواج دارد. به همین منظور نهادهای پایه‌ای کشورهای اسلامی اقدامات متنوعی را در این خصوص انجام می‌دهند. مدیریت بانک ایران زمین بر این اعتقاد است که هر سازمانی علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی و معیشتی، موظف به انجام اقدامات کاربردی در حوزه‌های مختلف اجتماعی نیز هست. در واقع مسئولیت‌های اجتماعی هر سازمان، به وظایف و تعهدات آن در راستای حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت دارد، مربوط می‌شود. حال بانک ایران زمین در این حوزه خدمات متنوعی را به انجام داده، از کمک‌های متنوع به افراد بدون درآمد تا توجه به محیط زیست، همگی در این قالب مسئولیت‌های اجتماعی جای می‌گیرند. 
پویش «ایران مهربان» کمیته امداد که در سال گذشته برای حمایت از هزاران فرزند محسنین برگزار شد، توانسته تعداد فرزندان ایتام زیادی را تحت پوشش خود قرار دهد. این طرح تاکنون موجب خدمت رسانی به هزاران یتیم در استان تهران و سایر مناطق کشور شده است. بانک ایران زمین به صورت ماهیانه از این طرح حمایت می‌کند. 

حفاظت از جامعه و رشد آن؛ هدف محوری بانک ایران زمین

ارائه خدمات متنوع اجتماعی در دوره شیوع کرونا

بانک ایران زمین با در اختیار داشتن ۲۶۷ شعبه در سراسر کشور سعی در انجام تمامی مسئولیت‌های اجتماعی خود دارد. این مجموعه نقش بسزایی را در توسعه فرهنگ مسئولیت‌های اجتماعی و سازمانی جامعه در ابعاد اقتصادی و اجتماعی ایفا می‌کند. تاکنون این بنگاه اقتصادی در زمینه حمایت از سازمان‌های مردم نهادی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین حفظ منابع آب، جنگل‌ها، کاهش مصرف انرژی، همکاری با سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها، مشارکت در ساخت مدرسه مناطق محروم و آسیب دیده از سیل و ... مشارکت داشته است. 
با وقوع پاندمی کرونا و ایجاد شرایط بحرانی در کشور، نهادها و سازمان‌های مختلف نقش مهمی را در حفظ سلامت کارکنان و مردم داشتند. بانک ایران زمین هم طی دو سال گذشته در این حوزه تلاش زیادی کرده و ضمن کاهش ساعات کاری برخی شعب خود در نقاط حساس و پرخطر کشور، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمامی خدمات بانکی خود را به صورت حضوری و غیرحضوری به مشتریان ارائه داد. ضمن اینکه این مجموعه در ساخت واکسن ایرانی برکت، راه اندازی مراکز تجمیعی واکسن، کمک به بیمارستان‌ها، برگزاری پویش‌های پیشگیری از ویروس کرونا و ... هم نقش موثری را ایفا کرد. 

نقش پررنگ مسائل زیست محیطی در بانک ایران زمین 

قاعدتا بخش‌های مختلف فعالیت‌های هر نهاد و ارگانی بر محیط زیست و مسائل حفاظتی آن تاثیرگذار است. سازمانی مثل بانک ایران زمین هدف خود را گذشته از موارد ذکر شده، در خصوص پیگیری مسئولیت‌های اجتماعی، حفظ منابع آب، جنگل‌ها و کاهش مصرف انرژی هم مطرح کرده است. به عقیده عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران زمین، بانک‌ها همواره به عنوان یکی از محورهای اجرای برنامه‌های زیست محیطی و توسعه پایدار اقتصاد مطرح بوده‌اند. چه زمانی که با ارائه خدمات دیجیتال نقش مهمی در کاهش مصرف منابع محدود دارند و چه نقشی که می‌توانند در تولید و اقتصاد این حوزه داشته باشند. 
کمپین‌های مختلف مثل «همین یک زمین»، «یک قطره کمتر» و پویش‌های «من هم یک جنگلبانم»، «پیک زمین»، «سهم من برای تالاب»، «آلرژی به مصرف انرژی» و «بلوط ایران زمین» از جمله اقدامات بانک ایران زمین برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست محسوب می‌شود. این مجموعه حتی از محیط بانان نیز حمایت ویژه‌ای به عمل می‌آورد. حمایت ایران زمین از این گروه در قالب ارائه «جایزه یحیی»، به یاد محیط بان شهید یحیی شاه کوه محلی، انجام می‌شود.
مدیرعامل بانک ایران زمین مسائل زیست محیطی را به عنوان دغدغه اصلی این مجموعه مطرح می‌کند. از نظر وی، در این حوزه آموزش کودکان از سنین پایین نقش موثری بر حفظ محیط زیست داشته و در سطح کلان باید به این موضوع توجه شود. 

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید