دو نسل اخیر لپ‎تاپ‎های سری میت بوک هواوی نشان داده که این شرکت توانایی و تخصص بالایی در طراحی و ساخت لپ‎تاپ‎های جدید خود به خرج می‎دهد. در ادامه این روند عالی، دو مدل جدید از لپ‎تاپ‎های شرکت با نام MateBook ۱۳s و MateBook ۱۴s به صورت رسمی معرفی شده‌اند که می‎توان آنها را مجموعه‎ای از بهبودها در همه بخش‎ها دانست. سخت‎افزار سریعتر و جدیدتر، نمایشگر بی‎نظیر، ویژگی‎های خاص نرم‎افزاری و هر آنچه برای بهتر بودن لازم است را در این لپ‎تاپ‎ها می‎توان دید.

معرفی لپ تاپ های جدید هواوی میت بوک ۱۳s و ۱۴s ؛ پردازنده نسل ۱۱ در یک ترکیب همه کاره

سری میت بوک ۱۳ و ۱۴ هواوی را می‎توان مقرون به صرفه‎ترین لپ‎تاپ‎های شرکت دانست. بروزرسانی‌های اخیر این لپ‎تاپ‎ها موجب شده که کاربران زیادی به سمت آنها متمایل شوند. اما نسل جدید این لپ‎تاپ‎ها در کنار نقاط ارتقای عمومی، قابلیت‎های جدیدی را در دل خود جای داده‎اند که می‎توانند ارزش خرید بسیار بالایی را برای آنها رقم بزنند.

اما جدیدترین اتفاق معرفی دو محصول بسیار جذاب به این رنج از میت بوک‎های هواوی است. دو لپ‌تاپ میت بوک ۱۳s و میت بوک ۱۴s به تازگی به سبد محصولات هواوی اضافه شده که از نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل بهره می‌برد.

2

طبق اعلام شرکت،  این دستگاه‌ها در پیکربندی‌های متنوع با قیمت‌های متفاوتی عرضه خواهند شد. نسخه کوچک‌تر این لپ‎‌تاپ‎ها (همانطور که از نامش مشخص است) هواوی میت‌بوک ۱۳s  خواهد بود که دو ویرایش آن، مشخصات سخت‌افزاری به شرح زیر دارند:

  • پردازنده اینتل Core i۵-۱۱۳۰۰H در ترکیب با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی  SSD با قیمت تقریبی ۱۰۸۶ دلار
  • پردازنده اینتل Core i۷-۱۱۳۷۰H در ترکیب با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی  SSD با قیمت تقریبی ۱۲۴۰ دلار

همچنین نسخه‎های مختلف لپ‌تاپ هواوی میت‌بوک ۱۴s نیز به شرح ذیل پیکربندی شده‌اند:

  • پردازنده اینتل Core i۵-۱۱۳۰۰H با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی SSD با قیمت تقریبی ۱۰۸۶ دلار
  • پردازنده اینتل Core i۷-۱۱۳۷۰H در کنار حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی SSD با قیمت تقریبی ۱۲۴۰ دلار
  • پردازنده اینتل Core i۷-۱۱۳۷۰H در ترکیب با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و ۱ ترابایت حافظه داخلی SSD با قیمت تقریبی ۱۳۹۶ دلار

3

ویژگی‎های برتر میت بوک ۱۳اس و میت بوک ۱۴اس

تلفیق گوشی هوشمند و نوت بوک با استفاده از قابلیت App Engine هواوی

یکی از ویژگی‎های جدیدی که هواوی در این لپ‎تاپ‎ها قرار داده، قابلیتی بهره گرفته از موتور جدید پردازش نرم‎افزاری هواوی موسوم به HUAWEI App Engine است. هواوی میت بوک ۱۳s و میت بوک ۱۴s از نمایشگر لمسی بهره می‌برند که ترکیب آن با قابلیت App Engine به کاربران امکان می‌دهد برنامه‌های گوشی هوشمند خود را بر روی نوت‌بوک اجرا کرده و از یک اکوسیستم واحد لذت ببرند.

البته خبر جذاب دیگر این است که طبق برنامه‎ریزی هواوی، دیگر دستگاه‌های قدیمی‌تر سری میت بوک نیز می‎توانند این قابلیت را دریافت نمایند. بر این اساس برخی از محصولات میت بوک در ۲۵ سپتامبر (سوم مهر) و بقیه مدل‌ها هم در ۲۵ اکتبر (سوم آبان) بروزرسانی شده و HUAWEI App Engine به آنها اضافه می‎شود.

4

مشخصات فیزیکی و فنی هواوی میت بوک ۱۳s و میت بوک ۱۴s

هواوی میت بوک ۱۳s بسیار سبک بوده و وزن آن فقط ۱.۳۲ کیلوگرم است. نسخه بزرگتر این لپ‎تاپ، یعنی میت بوک ۱۴s نیز تنها ۱.۴۳ کیلوگرم وزن دارد. هر دو دستگاه در رنگ‌های سبز، خاکستری و نقره‌ای عرضه شده و حس مدرن بودن را به کاربر القا می‌کنند.

همانطور که عنوان شد، در کنار استفاده از سیستم‎عامل ویندوز، مهم‌ترین ویژگی نرم‌افزاری این لپ‌تاپ را می‌توان در قابلیت App Engine خلاصه کرد که می‌تواند ارتباط بسیار آسانی را بین گوشی هوشمند و لپ‌تاپ برقرار کند. کافی است اپلیکیشن مورد نظر خود را از گوشی هوشمند انتخاب کرده تا به راحتی آن در لپ‌تاپ خود تجربه کنید.

5

در بخش سخت‌افزاری، هر دو لپ‌تاپ به پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل مجهز شده‌اند و سیستم خنک کننده داخلی آنها نیز بهبود یافته است. همچنین هواوی نمایشگر میت بوک ۱۳s و ۱۴s را ارتقا داده و از یک پنل لمسی (با قابلیت شناسایی لمس ۱۰ نقطه همزمان) به وضوح ۲۵۲۰ در ۱۶۸۰ پیکسل بهره می‌برد.

نمایشگر مذکور توانایی نمایش ۱.۰۷ میلیارد رنگ را داشته و نرخ نوسازی تصویر آن هم به ۹۰ هرتز می‌رسد. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه این لپ‌تاپ بسیار جذاب و به ۹۰ درصد رسیده که همزمان از استانداردهای فیلترینگ نور آبی نیز پشتیبانی می‎کند. این ویژگی موجب می‎شود کار کردن طولانی مدت با میت بوک‎های جدید هواوی خستگی بسیار کمتری برای چشم کاربر نسبت به لپ‎تاپ‎های معمولی ایجاد کنند.

نسل جدید لپ‌تاپ‌های هواوی به یک باتری ۶۰ وات ساعتی مجهز شده‌اند که می‌تواند تا ۱۳ ساعت دوام بیاورد و از طرفی به لطف فناوری شارژ سریع هم تنها با ۱۵ دقیقه شارژ می‌توان تا ۳ ساعت دیگر از آن استفاده کرد.

6

هواوی میت بوک ۱۳s و میت بوک ۱۴s به یک وبکم با قابلیت تشخیص چهره مجهز شده و باز کردن قفل لپ‌تاپ با بهره‌گیری از فناوری لیزری خودکار که توسط هواوی توسعه داده شده، انجام می‌شود.

علاوه بر این هواوی به تجربه چندرسانه‎ای بهتر کاربران نیز بوده و دستگاه‌های خود را به بلندگوی استریوی جدیدی مجهز کرده که از فناوری Huawei Sound پشتیبانی می‎کنند. نتیجه این ترکیب آن است که کاربران صدایی شفاف‌‎تر را با حالت استریو دریافت نموده و مضاف بر آن هنگام برقراری تماس تصویری نیز کمترین نویز را در مکالمات تجربه خواهند کرد.

در انتها باید به این قابلیت اشاره کنیم که هواوی این لپ‎تاپ‎ها را با استاندارد ارتباطی Hi Key نیز سازگار نموده که همزمان با پشتیبانی از کیبورد و موس‎های بلوتوثی، امکان ارتباط با کلیه دستگاه‎های بهره‌مند از این استاندارد را فراهم می‎کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید