مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور گفت: سبوس‌ های کپک زده خوراک دام شد.اخیرا با ورود سازمان تعزیرات سبوس به دامداران فروخته شده است!

سبوس‌های کپک زده به دامداران فروخته شد!

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، دامداران همچنان در تامین نهاده دامی با مشکل رو به رو هستند. به دلیل کمبود نهاده یک بار نان خشک خوراک دام می‌شود و بار دیگر شانه‌های تخم‌مرغ! حالا اما خبرها حاکی از این است که سبوس‌های کپک‌زده خوراک دام شده است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور با اشاره به وضعیت خوراک دام توضیح داد: کارخانه‌های آرد گندم دولتی می‌خرند اما دسترسی دامداران به استحصال گندم سخت شده است. واحدهای تولیدی به دلیل افزایش قیمت سبوس این خوراک را به سادگی به دامداران نمی‌فروشند.

مجتبی عالی به تجارت‌نیوز گفت: کارخانه‌های تولید آرد برای فروش سبوس ابتدا چک و سفته از دامداران می‌گیرند و بعد این خوراک را به دامداران می‌فروشند. بارها این کارخانه‌ها از اعطای سبوس به دامداران طفره رفته‌اند و همین طمع واحدهای تولیدی باعث شد بسیاری از سبوس کارخانه‌های آرد خراب شود.

او ادامه داد: با ورود تعزیرات به این مساله فروش سبوس کارخانه‌های آرد به دامداری‌ها زیاد شد. با تحقیقات دامداران متوجه شدیم سبوس‌هایی که در انبار کارخانه‌های آرد قرار داشت کپک‌زده بوده و این نهاده خوراک دام‌ها شده است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور گفت: هر چند قیمت استحصال گندم باید دولتی باشد اما واحدهای تولیدی آرد این خوراک را با قیمت آزاد به دامداران می‌فروشند. در حالی که باید نرخ سبوس هم برای دامداران دولتی محاسبه شود!

امروز خبر واردات ۱۵۰ هزار تن یونجه از روسیه تا پایان امسال خبرساز شد. مجتبی عالی، مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور به صدا و سیما گفته بود: « با واردات این حجم یونجه خشکسالی و کمبود نهاده در کشور تا حدودی جبران می‌شود.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید