پیش‌بینی‌های فصلی معمولا با احتمال وقوع ۶۰ درصد اعتبار دارند و در ابتدای هر ماه به‌روزرسانی می‌شوند و لازم است توسط کاربران پیگیری شود.

پیش‌بینی وضعیت بارش باران در تهران طی پاییز ۱۴۰۰ / آلودگی هوا در راه است؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده، استان تهران پاییز امسال با کاهش بارش و تا حدی افزایش دما همراه خواهد بود.

مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: آخرین خروجی مراکز پیش بینی فصلی داخلی و خارجی بیانگر آن است که متوسط بارش استان طی سه ماه آینده (ماه‌های مهر تا آذر) کمتر از مقدار متوسط دوره آماری بلندمدت (نرمال) خواهد بود.

او افزود: علاوه بر آن انتظار می‌رود متوسط دما در این مدت در حد نرمال و با تمایل به بیش از مقدار بلندمدت یعنی ۰.۵ تا ۱ درجه بیشتر از نرمال باشد. به نظر می‌رسد که با این شرایط خشکسالی طی ماه‌های ابتدایی فصل پاییز نیز ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این پیش‌بینی‌ها مانند دیگر انواع پیش‌بینی با درصدی از احتمال اعلام می‌شوند و معمولا خطای خاص خود را دارند. پیش‌بینی‌های فصلی معمولا با احتمال وقوع ۶۰ درصد اعتبار دارند و در ابتدای هر ماه به‌روزرسانی می‌شوند و لازم است توسط کاربران پیگیری شود.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان تهران طی سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بارش استان تهران حدود ۱۹ درصد کاهش یافته است.  

وی با بیان اینکه با توجه به پیش‌بینی فصلی، به نظر می‌رسد که پاییز امسال هم با کاهش بارش و تا حدی افزایش دما همراه باشد، گفت: این شرایط به نوعی به معنی پایداری بیشتر در شرایط جوی است و احتمالا سبب افزایش آلودگی در فصل پاییز به‌ویژه در نیمه دوم این فصل می‌شود.

جلالی در پایان تاکید کرد: بدیهی است از الان باید برای کاهش آلودگی هوای تهران طی پاییز تمهیدات لازم توسط مسئولان امر و در بخش‌های مختلف اجرایی اندیشیده شود و کنترل و مدیریت تولید انواع آلودگی‌های صنعتی و شیمیایی باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید