یکی از محبوب‌ترین مباحث هنگامی بارداری این است که آیا فرزند کوچک شما دختر است یا پسر.

از کجا بفهمیم فرزند ما پسر است یا دختر؟ / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین، داستان‌های بسیاری از همسران قدیمی و سایر داستان‌های عامیانه در مورد این موضوع وجود دارند. در اینجا اطلاعاتی برای کمک به شما وجود دارند که افسانه‌ها را از واقعیت‌ها جدا کنید.

چه زمانی جنسیت فرزند شما تعیین می‌شود؟

جنسیت کودک شما به‌محض ملاقات اسپرم با تخمک تعیین می‌شود. هنگامی‌که کودک ۲۳ کروموزوم را از هر یک از والدین خود دریافت می‌کند، در زمان تصور است. همراه با جنسیت، مواردی مانند رنگ چشم، رنگ مو و حتی هوش از قبل تعیین شده است.

دستگاه تناسلی کودک شما از حدود هفته یازدهم بارداری شروع به تکامل می‌کند. بااین‌وجود، معمولاً چند هفته دیگر نمی‌توانید از طریق سونوگرافی رابطه جنسی را یاد بگیرید. البته، این مانع از پیش‌بینی مادران و خانواده‌های آن‌ها نمی‌شود.

نوزاد

افسانه‌ها:

در اینجا پنج مورد از محبوب‌ترین داستان‌های قدیمی در مورد جنسیت کودک آورده شده است. به‌خاطر داشته باشید که هیچ‌یک از این قصه‌ها بر اساس واقعیت نیستند. در عوض، آن‌ها افسانه هستند و به‌سادگی برای سرگرمی شما می‌باشند. به یاد داشته باشید: حتی اگر بعضی از این نکات برای شما درست باشد (یا درگذشته درست بوده باشد)، احتمال درست بودن آن‌ها ۵۰-۵۰ است.

۱. تهوع صبحگاهی:

شاید شنیده باشید که شدت بیماری تهوع صبحگاهی سرنخی در مورد جنسیت کودک شماست. در جنین دختر تصور می‌شود که سطح هورمون‌ها بالاتر است. به همین دلیل، بیماری تهوع صبحگاهی بیشتری خواهید داشت. در جنین پسر، باید بیماری تهوع صبحگاهی نسبتاً نرمی داشته باشید. واقعیت این است که بیماری صبحگاهی می‌تواند از زنی به زن دیگر و بارداری تا بارداری متفاوت باشد. 

مطالعه‌ای که در The Lancet منتشر شد نشان داد که زنانی که در بارداری دچار بیماری تهوع صبحگاهی شدید بودند، بیشتر، فرزندشان دختر می‌شود. در غیر این صورت، شواهد علمی زیادی برای تأیید این ایده وجود ندارد.

۲. وضعیت پوست:

برخی از مردم بر این باورند که یک نوزاد دختر زیبایی مادر را می‌رباید. از طرف دیگر، پسران آن‌قدر باعث ایجاد آکنه در صورت شما نمی‌شوند. داستان مشابهی حول رشد مو می‌چرخد. با پسر، موهای شما بلندتر و درخشش بیشتری خواهد داشت. با یک دختر، لخت خواهد بود.

هورمون‌ها در بارداری بسیار شدید هستند و به طور متفاوتی روی همه خانم‌ها تأثیر می‌گذارند. شستن مرتب صورت می‌تواند به جوش‌ها کمک کند.

۳. ولع خوردن:

در جنین پسر، غذاهای شور مانند ترشی و چیپس سیب‌زمینی میل می‌کنید. در جنین دختر، همه چیز در مورد شیرینی‌ها و شکلات می‌باشد. 

۴. ضربان قلب:

یکی از جهانی‌ترین افسانه‌ها در مورد جنسیت حول ضربان قلب کودک شما شکل می‌گیرد. اگر ضربات در دقیقه کمتر از ۱۴۰ باشد، قرار است کودک پسر باشد. بالاتر از ۱۴۰، جنین یک دختر است. 

۵. حمل:

اگر وضعیت شکم شما به سمت پایین است، ممکن است پسر داشته باشید. اما اگر وضعیت شکم شما به سمت بالا باشد احتمالاً دختر است. در واقع، نحوه حمل در دوران بارداری بیشتر به شکل رحم، نوع بدن منحصربه‌فرد و عضلات شکم شما مربوط می‌شود.

بعد از چه مدت می‌توانید تعیین جنسیت کنید؟

قبل از اینکه تصمیم بگیرید اتاق کودکتان را صورتی یا آبی کنید باید کمی صبر کنید. به چند روش می‌توانید جنسیت کودک خود را زودتر تشخیص دهید، این روش‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

جنین

آزمایش خون DNA آزاد سلول:

اکنون می‌توانید از هفته ۹ بارداری خود آزمایش خون انجام دهید. این می‌تواند جنسیت کودک شما را نشان دهد.

آزمایش‌های DNA سلول آزاد مانند Panorama در بارداری مؤثر است زیرا خون شما اثری از DNA کودک شما را حمل می‌کند. شما یک نمونه خون می‌دهید، آن را به آزمایشگاه گروه می‌فرستید و حدود ۷ تا ۱۰ روز بعد نتیجه را می‌گیرید. 

اما آشکار کردن جنسیت هدف اصلی این آزمایش‌ها نیست. آن‌ها در واقع اولین خط آزمایش برای سندرم داون و سایر شرایط ارثی ژنتیکی هستند. فهمیدن تعیین جنسیت فقط یک جایزه است. 

در نتیجه، این آزمایش‌ها لزوماً تحت پوشش بیمه نیستند، مگر اینکه شما بالای ۳۵ سال داشته باشید یا سابقه‌ای داشته باشید که ممکن است تحقیقات ژنتیکی را تضمین کند.

سایر آزمایشات ژنتیکی:

شما ممکن است در دوران بارداری خود یک عمل آمنیوسنتز یا پرزهای کوریونی (CVS) داشته باشید. این آزمایشات شبیه آزمایش خون DNA سلول آزاد است، اما بیشتر درون بدنی می‌باشد. مانند آزمایش‌های DNA سلول آزاد، آن‌ها می‌توانند جنسیت کودک شما را بگویند، اما نه خیلی زود.

CVS معمولاً بین هفته‌های ۱۰ تا ۱۲ انجام می‌شود و آمنیوسنتز بین هفته‌های ۱۵ تا ۱۸ انجام می‌شود.

اگر تنها چیزی که می‌خواهید بدانید جنسیت کودک شماست، ممکن است بخواهید از این آزمایشات اضافی صرف‌نظر کنید. برخی از آن‌ها خطر سقط جنین را به همراه دارند. آن‌ها معمولاً فقط برای زنان مسن یا زوج‌هایی که سابقه خانوادگی آن‌ها شامل برخی شرایط ژنتیکی خاص است توصیه می‌شوند.

سونوگرافی:

جنسیت-جنین

به طور معمول می‌توانید از طریق سونوگرافی به جنسیت کودک خود پی ببرید. این کار بین ۱۸ تا ۲۰ هفته انجام می‌شود. سونوگرافی به تصویر کودک شما روی صفحه نگاه می‌کند و دستگاه تناسلی را برای نشانگرهای مختلفی که پسر یا دختر را نشان می‌دهد، بررسی می‌کند.

 این بخشی از یک اسکن بزرگ‌تر آناتومی است. حتی در صورت انجام سونوگرافی، به دلیل شرایط مختلف، تکنسین قادر به تعیین جنسیت کودک شما نیست. اگر کودک شما همکاری نکند و در موقعیت ایده‌آل قرار ندارد، ممکن است به اسکن مجدد نیاز داشته باشید یا ممکن است به‌راحتی منتظر بمانید تا بالاخره متوجه جنسیت شوید.

فهمیدن جنسیت کودک شما هیجان‌انگیز است. 

احتمالاً در مورد روش‌های زیادی برای پیش‌بینی این خبر مهم چیزهایی خواهید شنید. اما به یاد داشته باشید، بیشتر این داستان‌ها و نظریه‌ها بر اساس واقعیت نیستند. فقط صبور باشید، به‌زودی جنسیت آن را خواهید فهمید!

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید