حقایق شگفت انگیز زیادی درباره معیارهای زیبایی وجود دارد که تا به حال حتی به گوش‌تان هم نخورده است، در این گزارش به معرفی دانستنی‌های خواندنی و جالب در مورد معیارهای زیبایی در کشورهای آسیایی پرداخته‌ایم که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید.

حقایقی عجیب و جالب درباره معیارهای زیبایی در کشورهای آسیایی که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید!

به گزارش سلام نو، با وجود معیارهای زیبایی جهانی که در مجله‌های مد شاهد هستیم، هر ملتی ویژگی‌ها و رسم و رسوم خاص خودش را در رابطه با زیبایی زنان دارد. برای مثال، اگرچه مردم اغلب کشورها پول بسیاری برای صاف کردن دندان‌هایشان خرج می‌کنند، در ژاپن زن‌ها برای کج کردن دندان‌هایشان پول خرج می‌کنند. بنابر این حقیقتاً می‌توان گفت که زیبایی یک مفهوم نسبی است.

ما در Brighte Side عجیب‌ترین معیارهای زیبایی در آسیا را گرد آورده‌ایم و اگرچه برخی از آن‌ها ریشه در دوران باستان دارند، با این حال بعضی زن‌ها همچنان به آن‌ها پایبند هستند.

۱- ابروهای به هم پیوسته (تاجیکستان)

۸ معیار عجیب زیبایی در کشورهای آسیایی را بشناسید

اگرچه در قسمت‌های مختلف جهان، زن‌ها ابروهایشان را برمی‌دارند و سعی می‌کنند آن‌ها را به بهترین شکل ممکن دربیاورند، در تاجیکستان، ابروان پیوسته‌ی طبیعی نشانه‌ی زیبایی سنتی است.

زنانی که از موهبت داشتن ابروهای پرپشت محروم هستند، از گیاهی به نام usma استفاده می‌کنند. آن‌ها حتی فاصله‌ی بین ابروان‌شان را رنگ می‌کنند تا ابروهایشان پیوسته به نظر برسد. والدین از سنین پایین از این تکنیک برای دختران‌شان استفاده می‌کنند.

۲- کشیده کردن گردن (تایلند)

۸ معیار عجیب زیبایی در کشورهای آسیایی را بشناسید

گردن‌های دراز نماد زیبایی قوم کایان هستند. این سنت، ریشه‌های مختلفی دارد و بسیاری بر این باورند که در روزگار دور، این کار زنان را از بردگی محافظت می‌کرده است. با این حال، برخی می‌گویند که گردن‌های دراز، آن‌ها را به اژدها شبیه می‌ساخته است و اژدها در داستان‌های فولکلور، شخصیت‌های مهمی بوده‌اند.

دخترها از ۵ سالگی شروع به استفاده از سیم‌پیچ‌های برنجی کرده و با گذر زمان، به تعداد حلقه‌ها اضافه می‌کنند.

۳- پر کردن دندان (اندونزی)

۸ معیار عجیب زیبایی در کشورهای آسیایی را بشناسید

برای مردم بالی، پر کردن دندان یک آیین سنتی است. این کار بیشتر توسط نوجوانان و برای «دور کردن ارواح خبیثه» انجام می‌شود. دندان‌های پر شده در اندونزی نشانه‌ی بلوغ هستند. بعد از این کار، نوجوانان آماده‌ی ازدواج خواهند بود.

اگرچه فرآیند پر کردن دندان آن‌قدرها دشوار نیست و همانند گذشته رواج ندارد، برخی از مردم بالی، حتی آن‌هایی که دیگر آن‌جا زندگی نمی‌کنند، هنوز این کار را انجام می‌دهند.

۴- ناخن‌های بلند پا (هند)

در سال ۲۰۱۵، شریندهار چیلالِ هندی تبدیل به فردی با بلندترین ناخن دست شد و نامش در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید. با این حال، زنان هندی فقط به ناخن‌های بلند دست اکتفا نمی‌کنند. آن‌ها ناخن‌های پایشان را نیز بلند می‌کنند. بر خلاف مدهای جهانی، ناخن‌های بلند لاک‌خورده‌ی پا در کشور هند از محبوبیت بالایی برخوردارند.

۵- صورت قلبی‌شکل (کره‌ی جنوبی)

کره‌ی جنوبی بیشترین تعداد سرانه‌ی عمل‌های زیبایی در جهان را در اختیار دارد. شکل دادن به چهره جزو سه عمل زیبایی محبوب در کره‌ی جنوبی است. با وجود خطرات بالقوه، زنان خود را تحت عمل کوچک‌سازی استخوان گونه، زاویه‌دار کردن صورت و تصحیح فک قرار می‌دهند تا بدین گونه صورتی قلبی‌شکل پیدا کنند.

۶- دندان‌های کج (ژاپن)

۸ معیار عجیب زیبایی در کشورهای آسیایی را بشناسید

اگرچه در خیلی از نقاط جهان، مردم پول زیادی خرج صاف و صوف کردن دندان‌هایشان می‌کنند، خلاف این در ژاپن مُد است. در این کشور زنان پول می‌دهند تا دندان‌هایشان را کج و کوله کنند. به این کار «یائبا» می‌گویند. دندان‌های کج باعث می‌شود زنان ژاپنی جوان‌تر به نظر برسند و به همین خاطر است که این کار در ژاپن محبوب است.

۷- دندان‌های سیاه (ژاپن)

۸ معیار عجیب زیبایی در کشورهای آسیایی را بشناسید

سیاه کردن دندان یا «اوهاگورو» رسمی است که طی آن دندان‌ها را سیاه می‌کنند. اگرچه الآن کسی دیگر این کار را انجام نمی‌دهد، اما باید گفت که در گذشته، دندان سیاه، در ژاپن زیبا تلقی می‌شده است. این کار نمادی از جایگاه اجتماعی زنان برای به رخ کشیدن زیبایی و آمادگی‌شان برای ازدواج بوده است.

۸- عمل بینی (ایران)

۸ معیار عجیب زیبایی در کشورهای آسیایی را بشناسید

به دلیل محبوبیت بالای راینوپلاستی در ایران، به این کشور لقب «پایتخت جراحی بینی دنیا» را داده‌اند.

چسبی که بعد از عمل جراحی روی بینی زده می‌شود، برای خودش اسم مخصوصی دارد: «بانداژ افتخار». زنان سعی نمی‌کنند آن را مخفی کنند بلکه با افتخار و به نشانه‌ی عمل اخیری که داشته‌اند، نشانش می‌دهند. بعضی از زنان، حتی مدتی طولانی بعد از عمل جراحی‌شان، بانداژ را به نشانه‌ی استطاعت مالی برای انجام چنین عمل جراحی، روی بینی نگه می‌دارند. / روزیاتو

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید