۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 55289047

مبتکران افرادی نادر هستند که ایده یا محصول فوق­ال‌عاده‌­ای را ارائه می­‌دهند که هیچکس قبلا به آن فکر نکرده است. به توماس ادیسون، استیو جابز و مارک زاکربرگ فکر کنید. این افراد روی آنچه دوست داشتند کار کردند و از طریق آن فرصت­‌های تجاری پیدا کردند.

انواع کارآفرینی

همه کارآفرینان یکسان نیستند و همه اهداف یکسانی ندارند. در اینجا چند نوع کارآفرین وجود دارد:

سازنده

سازندگان به دنبال ایجاد مشاغل مقیاس پذیر در یک بازه زمانی کوتاه هستند. این افراد به دنبال ایجاد زیرساخت­‌های قوی با استخدام بهترین استعدادها و جستجوی بهترین سرمایه‌­گذاران هستند. آنها دارای شخصیتی معتدل هستند که با رشد سریع مورد نظر آنها سازگار است اما می‌­تواند روابط شخصی و تجاری را دشوار کند.

فرصت طلب

کارآفرینان فرصت­‌طلب افرادی خوش­بین هستند که توانایی انتخاب فرصت­‌های مالی، ورود در زمان مناسب، ماندن در زمان رشد و خروج از شرکت هنگام رسیدن به اوج خود را دارند.

این نوع کارآفرینان نگران سود و ثروتی هستند که بدست می‌­آورند، بنابراین جذب ایده‌­هایی می­‌شوند که می­‌توانند درآمدهای باقی‌مانده یا تجدیدی ایجاد کنند.

مبتکر

مبتکران افرادی نادر هستند که ایده یا محصول فوق‌­العاده‌­ای را ارائه می­‌دهند که هیچکس قبلا به آن فکر نکرده است. به توماس ادیسون، استیو جابز و مارک زاکربرگ فکر کنید. این افراد روی آنچه دوست داشتند کار کردند و از طریق آن فرصت­‌های تجاری پیدا کردند.

نوآوران به جای تمرکز بر پول، بیشتر به تأثیر محصولات و خدمات خود بر جامعه اهمیت می‌­دهند. این افراد در اداره یک کسب و کار بهترین نیستند، زیرا افراد ایده‌پردازی هستند، بنابراین اغلب کارهای روزمره را به افرادی که در این زمینه توانایی بیشتری دارند واگذار می‌­کنند.

متخصص

این افراد تحلیلی و ریسک­‌گریز هستند. آنها دارای مهارت قوی در زمینه خاصی هستند که از طریق تحصیل یا کارآموزی به­دست می­‌آید. یک کارآفرین متخصص کسب و کار خود را از طریق شبکه سازی و ارجاع ایجاد می‌کند و در نتیجه رشد کندتری نسبت به یک کارآفرین سازنده ایجاد می­‌کند.

انواع کارآفرینی

از آنجا که انواع مختلفی از کارآفرینان وجود دارد، انواع مختلفی از مشاغل نیز وجود دارد که آنها ایجاد می‌کنند. در زیر انواع مختلف مختلف کارآفرینی آورده شده است.

کارآفرینی مشاغل کوچک

کارآفرینی مشاغل کوچک ایده راه‌­اندازی یک کسب و کار بدون تبدیل آن به یک گروه بزرگ یا بازکردن زنجیره­‌های متعدد است. یک رستوران تک محلی، یک مغازه خواربار فروشی یا یک مغازه خرده فروشی برای فروش اجناس دست ساز شما همه نمونه‌­ای از کارآفرینی مشاغل کوچک است.

این افراد معمولا پول شخصی خود را سرمایه­‌گذاری می­‌کنند و اگر کسب و کارشان به منافعی برسد که از آن زندگی می‌­کنند، موفق می‌­شوند. آن­ها سرمایه­‌گذار خارجی ندارند و تنها در صورتی وام می­‌گیرند که به ادامه تجارت کمک کند.

راه اندازی مقیاس پذیر

اینها شرکت­‌هایی هستند که با یک ایده منحصر به فرد شروع به کار می‌­کنند.. این نوع شرکت­‌ها اغلب به سرمایه‌­گذاران و سرمایه زیادی نیاز دارند تا ایده خود را توسعه داده و به بازارهای متعددی برسند.

شرکت بزرگ

کارآفرینی شرکت­‌های بزرگ یک بخش تجاری جدید است که در یک شرکت موجود ایجاد شده است. ممکن است شرکت فعلی به خوبی در بخش‌­های دیگر قرار بگیرد یا در موقعیت مناسبی برای مشارکت در فناوری جدید قرار گیرد.

مدیر عامل این شرکت­‌ها یا بازار جدیدی را برای شرکت پیش بینی می­‌کنند یا افراد درون شرکت ایده‌­هایی را ارائه می­‌دهند که برای شروع فرآیند به مدیران ارشد ارائه می‌­دهند.

کارآفرینی اجتماعی

هدف کارآفرینی اجتماعی ایجاد منفعت برای جامعه و بشریت است. آنها بر کمک به جوامع یا محیط زیست از طریق محصولات و خدمات خود تمرکز می­‌کنند. آنها نه با سود بلکه با کمک به جهان پیرامون خود هدایت می‌­شوند.

کارآفرینان و اقتصاد

از نظر اقتصاددانان، یک کارآفرین به عنوان عامل هماهنگ‌ ­کننده در اقتصاد سرمایه­‌داری عمل می‌­کند. این هماهنگی به شکل منابعی است که به سمت فرصت‌های سود بالقوه جدید هدایت می­‌شود.

در بازاری پر از عدم قطعیت، این کارآفرین است که می­‌تواند در رفع بلاتکلیفی، به عنوان قضاوت کننده یا پذیرفتن ریسک، به واقع کمک کند. تا آنجا که سرمایه­‌داری یک سیستم سود و زیان پویا است، کارآفرینان به دنبال کشف کارآمد و به طور مداوم دانش را آشکار می­‌کنند.

شرکت‌های تأسیس شده با رقابت و چالش‌های کارآفرینان روبرو هستند که اغلب آنها را به سمت تحقیقات و توسعه نیز سوق می­‌دهد. از نظر فنی اقتصادی، کارآفرین مسیر تعادل حالت پایدار را مختل می‌­کند .

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید