عطریانفر با تکذیب استعفای دسته‌جمعی در حزب کارگزاران گفت: تنها کسی که از حزب کارگزاران استعفا کرده، سرکار خانم ترکان است.

استعفای دسته‌جمعی در حزب کارگزاران صحت دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، روز گذشته فرزانه ترکان، عضو سابق حزب کارگزاران سازندگی،  خبر از استعفای خود از ادامه عضویت در این حزب داد و مدعی شد تعدادی از بزرگان حزب هم استعفا داده‌اند. او گفته است: «من به دلیل زاویه‌ای که با برخی سیاست‌های حزب کارگزاران، خصوصا در انتخابات اخیر پیدا کردم از عضویت در حزب کارگزاران استعفا دادم. چند نفر از افراد صاحب‌رأی و بزرگان حزب هم علاوه ‌بر من از عضویت در حزب کارگزاران استعفا دادند».

ترکان بیان کرد که اختلافاتی درون حزب کارگزاران وجود دارد: «مشکل ما در حزب و در جامعه بزرگ‌تر یعنی اصلاح‌طلبان این است که با زاویه بسته خودشان و فقط به جهت اینکه در قدرت جایی داشته باشند، وارد سیاست شدند و به مشکلات جامعه نگاه کردند؛ درصورتی‌که من فکر می‌کنم برای حل مشکلات باید برنامه‌ریزی صورت می‌گرفت... اگر قرار باشد همیشه دبیر و رئیس ما و کمیسیون سیاسی ما همان افرادی باشند که ۱۵ و ۲۰ سال قبل بودند، نمی‌توان تغییری حس کرد؛ چراکه این افراد هر کاری که بلد بودند و هرچه به ذهنشان رسیده تا امروز انجام داده‌اند، باید اجازه بدهیم ایده‌های نو و جوان‌هایی که خلاق هستند بیایند و برنامه، کمک و راهکار ارائه بدهند».

علاوه بر اینها گفته می‌شود یکی از شخصیت‌های مستعفی، یدالله طاهرنژاد، از اعضای اصلی این حزب است که البته هنوز مورد پذیرش حزب قرار نگرفته است.

در همین راستا روزنامه شرق گفت‌وگویی با محمد عطریانفر، رئیس کنگره و از اعضای شورای مرکزی کارگزاران انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

فقط خانم ترکان استعفا کرده است

- تنها کسی که از حزب کارگزاران استعفا کرده، سرکار خانم ترکان است و هیچ‌یک از دیگر اعضای حزب از عضویت استعفا نکرده‌اند.

- تصمیم جناب آقای طاهرنژاد و یکی، ‌دو نفر دیگر از دوستان مبنی ‌بر انصراف از عضویت شورای مرکزی برای پاسخ به خواسته مدنظر سرکار خانم ترکان مبنی ‌بر اینکه باید میدان برای جوان‌ترها باز شود و مسئولیت‌های درون‌حزبی به جوانان واگذار شود، بوده است.

- مرجع تصمیم‌گیری برای پذیرش استعفای عزیزان از شورای مرکزی کنگره حزب است و تا زمانی که کنگره برگزار نشود، این استعفاها منشأ اثر نیست.

گفته خانم ترکان صحت ندارد

- من همین‌جا اعلام می‌کنم آنچه خانم ترکان گفته مبنی ‌بر اینکه برخی بزرگان حزب از ادامه عضویت در حزب کارگزاران استعفا کرده‌اند، قرین به صحت نیست و چنین سخنانی را تکذیب و باز تأکید می‌کنم به‌جز خود ایشان، هیچ فرد دیگری از حزب کارگزاران استعفا نکرده است.

- آن یکی، ‌دو نفر هم صرفا برای ایجاد فضای باز و حضور فعال‌تر جوانان در شورای مرکزی حزب از استمرار عضویت در شورای مرکزی استعفا داده‌اند.

حزب، پادگان نیست که همه یک‌طور فکر کنند

- اینکه در حزب درباره مسائل مختلف گفت‌وگو شکل می‌گیرد و دیدگاه‌های مختلفی هم مطرح می‌شود، هویت و طبیعت حزب است.

- افراد با دیدگاه‌های مختلف دور هم جمع می‌شوند و به بحث می‌پردازند و مناقشه می‌کنند تا بر پایه این رویکرد، سطح اختلاف‌ها کاهش یابد و به جمع‌بندی برسند.

- حزب، پادگان نیست که همه یک‌طور فکر کنند و مثل هم اظهارنظر کنند. در هر حزبی دیدگاه‌های متنوع و متکثری وجود دارد و دیدگاه‌ها متفاوت است.

نباید برخی هم‌حزبی‌ها راه قدرناشناسی را در پیش بگیرند

- اصالتا برای نیل به یک تصمیم سیاسی واحد گفت‌وگو می‌شود و نتیجه مشترک از طریق رأی اکثریت بازتاب پیدا می‌کند.

- اینکه برخی افراد وقتی نظرشان در جبهه اکثریت قرار نمی‌گیرد، نباید گلایه کنند و راه قدرناشناسی را در پیش بگیرند و چنین رویکردی با منطق کار جمعی قابل پذیرش نیست./برنا

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید