وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرف دو هفته آینده خبر خوبی در خصوص برنامه و هدف دولت در بخش مسکن اعلام می‌شود که اقدام عملی و شروع ساخت برنامه مسکن دولت خواهد بود.

قیمت سیمان به یک عدد منطقی رسید / منتظر یک خبر خوش درباره مسکن باشید

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان با بیان اینکه در این نمایشگاه فناوری‌های نوین صنعت ساختمان عرضه‌ شده است، گفت: ما شاخص‌های نوینی را که امروزه در دنیا به‌عنوان توسعه مسکن مطرح است، سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

او ادامه داد: سرعت، قیمت و کیفیت سه شاخص مهم در توسعه مسکن است که باید در کشور این سه شاخص را به‌عنوان فناوری‌های جدید استفاده کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: ظرف دو هفته آینده خبر خوبی در خصوص برنامه و هدف دولت در بخش مسکن اعلام می‌شود که اقدام عملی و شروع ساخت برنامه مسکن دولت خواهد بود.

او درباره زمین یک میلیون واحد مسکونی گفت: برای موضوع زمین هم هیچ مشکلی نداریم و این اقدام راهبردی در وزارت راه و شهرسازی مبنی‌بر ایجاد بانک زمین بوده است.

قاسمی بیان کرد: این اقدام در یک برنامه دو ماهه پیش‌بینی شده‌ است به طوری که بخش زیادی از زمین اهداف چهار ساله مسکن تامین شده‌ است.

وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت سیمان هم گفت: برنامه‌ریزی‌ها انجام‌شده و ما شاهد کاهش قیمت سیمان از عدد بزرگی به یک عدد منطقی بوده‌ایم.

سامانه اسکان به‌زودی بارگذاری می‌شود

به گفته این مقام مسئول سامانه اسکان نیز به‌زودی بارگذاری می‌شود.

قاسمی بیان کرد: با توجه به قانون جهش تولید مسکن به‌زودی در شورای‌ عالی مسکن قیمت‌ها برای مصالح ساختمانی را پیشنهاد می‌دهیم.

تکمیل واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی افزود: واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر تا پایان سال تکمیل می‌شوند.

براساس این گزارش بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان امروز با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، کوچی رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس، معاونان وزیر و رئیس اتاق تعاون ایران افتتاح شد.

براین اساس، نمایشگاه از بیست و دوم تا بیست و پنجم شهریور ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران به همت اتاق تعاون ایران برگزار می‌شود و در این نمایشگاه ۶۳۰ شرکت‌کننده از هشت کشور ایران، فنلاند، کانادا، چین، ترکیه، اندونزی، کره جنوبی و آلمان حضور دارند.

همچنین هیات تجاری ۱۲۰ نفره از کشور ترکیه، افغانستان، عراق، کنیا، اندونزی، سوریه و امارات در این مراسم هستند. همچنین سومین فستیوال معماری ایران و کارگاه‌های آموزشی در حوزه بازارهای صادراتی در این نمایشگاه انجام می‌شود.

در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان نمایندگانی از معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری تشکل‌های تخصصی و حرفه‌ای صنعت ساختمان و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور حضور مؤثری خواهند داشت.

کد خبرنگار: ۱۳
۳۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 21
  • حسن IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 1
    منطقی دولتی یا منطقی ملتی؟!!اکه مردمی باشه وارزان 30 هزار، خوبه، والا شما دولتیها گران کننده هستید.
  • صبا IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    18 4
    شماها دیگه چه موجوداتی هستید ظرف یکماه قیمت سیمان را شش برابر کردید حالا بازم با دوبرابر قیمت میفروشید وادعا میکنید ارزان شده خدایا بحق حضرت محمدت بداد ملت ایران برس
  • قاسم الله یاری IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 1
    سی هزار و بیست و پنج هزار دولتی واقعا برا ما رویاییه به والله الان طرف ما سیمان خاش که مال خود استانه دیروز خودم هفتاد هزار خریدم الان تقریبا یک ساله رو سی و هفت هزار مونده بود که یهو جهش کرد رفت رو صد و ده هزار بعد مثلا کمتر شده اومده رو هفتاد هزار اونم تو منطقه محروم که ن کاری هست ن باری
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    3 0
    اقای یک خبر خوب در رابطه با نوسازی وباز سازی آسفالت جاده های کشور بدهید شما فقط وزیر مسکن نیستید ۰
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    سلام من هنوزخانه مسکن مهرهنوزتحویل نگرفتم تکلیفم چیه کل پول هم دادم
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    3 0
    اگه رسوندید به ۱۵۰۰۰ اون موقع بگید ارزون کردیم هنوز به قیمت اول بر نگشته
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    7 0
    سیمان باید زیر ۲۰هزار بیاد قیمت هرکیلو میلگرد هم باید زیر ۱۰هزار بیاد
  • حسین IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 0
    یه فکری بحال مسکن جوانان مجرد بالای بیست و پنج سال بکنید. اگه درکی باشه باید فهمید که این این قشر جوان بخاطر مشکلات مسکن توانایی تشکیل خانواده رو ندارن.
  • غلامرضا IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    قیمت سیمان ۴۵ هزار تومان برای مصرف کننده بوده از وقتی ۳۷ هزار تومان اعلام کردید امروز رفتم بگیرم گفتند سیمان نداریم چه نظارتی است مصالح فروش و دلالا ن چه غلطی دارند می کنند برخورد جدی داشته باشید
  • مهدی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    زمین خریدم ۳۰ میلیون ۲۰ میلیون واس جواز ۷۰ متر گرفتن ۸۰ میلیون پول میلگرد میشه آخه این چه وضعیت مگه ما به دلار درآمد داریم که قیمت مصالح انقدر گرونه و هیچکس پاسخگو نیست
  • محسن IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    بخدا زندگی کردن برامون سخت شده از بس گرونی اومده دیگه توانایی زندگی کردن نداریم
  • عابدین IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    واقعا قیمت میلگرد خیلی بالاست.باید کمتر از ۱۰تومن بشه تا اونایی که میخوان خونه بسازن کمی امیدوارتر بشن...
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    آقای قاسمی سیمان یا آهن یا هر مصالح ساختمانی دیگر را ارزان نکنید، به قیمت واقعی و قبلی برگردانید ، وقتی صحبت از ارزانی جنسی میشود هیچ اقدام درستی انجام نمیشود ، مثلاً قیمت مصالحی که 10 برابر شده است را چقدر میخواهید ارزان کنید؟ هر گاه توانستید قیمت مصالح را به قیمت واقعی برسانید شما وزیر محبوب مردم هستید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید