دریادارسیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: دنیا بداند که با وجود همه تحریم‌ها ناوشکن تمام ایرانی سهند توانست چنین دریانوردی را انجام دهد که در دنیا نمونه است.

ناوگروه ۷۵ قدرت دریایی ایران را به معرض نمایش گذاشت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، امیر دریادار سیاری روز دوشنبه در حاشیه نشست هم‌اندیشی ارتش و کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای خوشایندسازی محیط آموزش و ارتقاء سطح آموزش سربازان درباره بازگشت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش افزود: بحث دیپلماسی دریایی و حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی در دریاهای دور دست در سالیان گذشته پایه گذاری شده است و بنا به تدبیر فرمانده معظم کل قوا ابتدا در خلیج عدن حضور پیدا کردیم بعد دریای سرخ و بعد از آن مدیترانه و کانال سوئز عبور کردیم و به اقیانوس آرام رفتیم و در بنادر چین پهلو گرفتیم و از آنجا به هند جنوبی سفر کردیم  و به سمت آفریفای جنوبی رفتیم که همه اینها پایه کار بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: رهبر معظم انقلاب در اجرای تدبیر فرمودند در اقیانوس اطلس هم حضور پیدا کنیم خوب است. در سال ۹۲ بود که در آن مقطع زمانی پیش بینی حضور در اقیانوس اطلس به عمل آمد. زمانی که این موضوع رسانه ای شد پنتاگون عکس العمل نشان داد و سی ان ان مصاحبه ای کرد و کلیپی درست کرد که در آن خطی از بندرعباس تا سواحل آمریکا کشید که اینجا از مسیر جبل الطارق ۲۲ هزار کیلومتر است و در آنجا گفته بود که ایران با کشتی هایی که دارد و اگر در جایی پهلو بگیرد امکان حضور در آنجا را نخواهد داشت بنابراین آنچه فرمانده نیروی دریایی گفته است شعاری بیش نیست.

وی افزود: در آن زمان هم خطاب به سی ان ان گفتیم که شما بدانید و به پنتاگون هم بگویید که ما اگر حرفی زدیم عمل می کنیم که امسال آن حرف ما با حضور ناوگروه ۷۵ عملی شد. این ناوگروه اردیبهشت حرکت کرد و طولانی ترین مسیر ممکن را انتخاب کرد. قاره آفریقا را دور زد از اقیانوس هند شمالی عبور کرد و تا شمالی ترین نقطه اطلس شمالی در خلیج فنلاند حضور پیدا کرد که با برگشت آن حدود ۴۶ هزار کیلومتر دریانوردی کرد.

دریادار سیاری ادامه داد: آمریکایی ها بدانند آن ۲۲ هزار کیلومتری که آنها گفتند دو برابر و نیم شد و گفتند که بدون پهلوگیری در بندری نمی توانند این مسیر را طی کنند که در هیچ بندری هم پهلو نگرفتیم. ۱۳۵ روز نیروهای ما دریانوردی کردند و در خلیج فنلاند در بندر سنپترزبورگ پهلو گرفتند چرا که آنها میزبان ما بودند و با اقتدار هم برگشتند.

وی یادآور شد: این نشان دهنده اجرایی شدند تدبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارتقاء دیپلماسی دفاعی و دریایی است و به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی در اقصی نقاط دنیا است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر این که پیام ناوگروه ۷۵، پیام صلح و دوستی و تامین منافع جمهوری اسلامی، مبارزه با ناامنی ها و نشان دادن توانمندی علم و دانش و توان دریامانی و اقتدار کشورمان بود گفت: این سفر قدرت دریایی ایران را به معرض نمایش گذاشت. دنیا بداند که با وجود همه تحریم ها ناوشکن تمام ایرانی سهند توانست چنین دریانوردی را انجام دهد که در دنیا نمونه است.

وی درباره ناوهای جدید ایران گفت: دماوند تا آخر امسال آماده تست می شود و دنا و بعد از آن تفتان را داریم که به ناوگان نیروی دریایی اضافه می شوند. ناوهای ما به نام قلل ایران است آنقدر ناوشکن می سازیم که قله کم بیاوریم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید