تشنج ممکن است بدون بروز تب حتی در کودکانی که سابقه صرع ندارند و با بیماری شدید همراه نیستند رخ دهد.

نشانه اصلی ابتلای کودکان به نوع شدید کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، محققان دریافتند که تشنج علامت اصلی عفونت شدید کووید ۱۹ در کودکان است.

محققان همه کودکانی که بین ۱ مارس تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ به بخش‌های اورژانس مراجعه کرده بودند و مبتلا به عفونت کووید ۱۹ بودند را مورد بررسی قرار دادند.

در مجموع ۱۷۵ کودک مبتلا به عفونت حاد کووید ۱۹ در بخش‌های اورژانس در طول دوره مطالعه تشخیص داده شدند. سن آنها از شش ماه تا ۱۷ سال متغیر بود. پنج نفر با وضعیت صرع مراجعه کرده و به دوزهای زیاد داروهای ضد تشنج واکنش داده بودند. شش نفر تب داشتند. هفت نفر سابقه قبلی اختلال عصبی داشتند.

این مطالعه نشان داد که برخلاف بزرگسالان، تشنج در کودکان زود رخ می‌دهد و ممکن است نشانه اصلی کووید ۱۹ حاد در کودکان باشد.

تشنج ممکن است بدون بروز تب حتی در کودکانی که سابقه صرع ندارند و با بیماری شدید همراه نیستند رخ دهد.

کروناویروس بیشتر باعث ایجاد علائم در بزرگسالان می‌شود تا در کودکان. در موارد نادر، علائم خفیف کووید ۱۹ مانند سردرد، خواب آلودگی، خستگی، تب و علائم تنفسی بی اهمیت در کودکان ظاهر می‌شود.

مشخص شده است که در بزرگسالان مبتلا به عفونت شدید کووید ۱۹، تظاهرات عصبی مانند سکته مغزی، حمله ایسکمی، تغییر وضعیت روانی و تشنج رخ می‌دهد. اما هیچ نشانه‌ای از علائم عصبی در کودکان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در دسترس نیست.

تا به امروز، تشنج به عنوان یکی از علائم عصبی کووید ۱۹ در نظر گرفته نشده است، زیرا معمولاً در بیماران مبتلا به عفونت شدید در زمان بستری شدن در بیمارستان رخ می‌دهد.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید